Clas Ohlsonin kasvu jatkui vahvana Suomessa

Clas Ohlsonin kasvu Suomessa jatkuu edelleen: neljännen kvartaalin myynti kasvoi euroissa 8 prosenttia (11 % Ruotsin kruunuissa). Koko tilikauden myynti kasvoi eniten Suomessa. Euroissa kasvu oli 9 prosenttia, mikä vastaa 11 prosentin kasvua Ruotsin kruunuissa. Aktiivinen työ kohti kestävää kehitystä ja panostus asiakaskohtaamisiin sekä myymäläverkostoon tuovat tulosta.

Vahva tilikausi

Clas Ohlsonin tilikauden myynti Suomessa kasvoi prosenteissa konsernin maista eniten: 9 % euroissa ja 11 % kruunuissa ollen 913 MSEK (vuosi sitten 819 MSEK). Koko konsernin tilikauden myynti kasvoi kruunuissa 5 % ollen 7 990 MSEK (vuosi sitten 7602 MSEK).

Neljännen kvartaalin myynti oli myös loistava Suomessa: euroissa 8 % ja Ruotsin kruunuissa 11 % ollen 180 MSEK (vuosi sitten 162 MSEK).

Kohti kestävää kehitystä

Clas Ohlson kulkee kohti kestävää kehitystä yhdessä asiakkaidensa kanssa monella rintamalla. Clas Ohlson on esimerkiksi jo tilikauden aikana saavuttanut asettamansa tavoitteen lisätä vastuullista elämäntapaa tukevien tuotteiden osuus myynnistä 12 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä. Siksi nyt on asetettu uusi, kunnianhimoisempi tavoite lisätä näiden tuotteiden osuus myynnistä 25 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä.

Clas Ohlson Oy:n toimitusjohtaja Sampo Päällysaho kommentoi:

− Jatkoimme työtä oman henkilökuntamme osaamisen kehittämiseksi, panostimme onnistumisiin asiakaskohtaamisissa sekä myymäläverkoston kehittämiseen. Toukokuussa avasimme Suomen ensimmäisen Compact Storen Helsingissä, kauppakeskus Columbuksessa.

• vastuullisuus

Clas Ohlson on kansainvälinen vähittäiskauppaketju. Päivittäin noin 4700 työntekijää yli 200 myymälässä ja toimistoilla kuudessa maassa auttaa ja innostaa ihmisiä tarjoamalla käteviä ja käytännöllisiä ratkaisuja edulliseen hintaan joka päivä. Suomessa Clas Ohlsonilla on 38 myymälää sekä verkkokauppa. Lisätietoja yritys.clasohlson.fi