Clas Ohlsonin myynti jatkoi kasvua - avaa Lab Store -myymälän Hakaniemeen

Clas Ohlson -konsernin neljännellä kvartaalilla myynti kasvoi ja yritys ryhtyi toteuttamaan uutta 100 more years -strategiaa tulevan pitkän aikavälin kasvun takaamiseksi. Yrityksen kasvu jatkuu edelleen Suomessa, ja se tavoittelee uusia asiakkaita muun muassa avaamalla alkusyksyllä uuden konseptimyymälän Hakaniemen metroasemalle.

Ominta aluetta kaikenlaiset kodit

Clas Ohlson -konsernin myynti kasvoi neljännellä kvartaalilla kruunuissa 7 % ollen 1683 MSEK (1575 MSEK). Suomessa kasvua oli euroissa 5 %, 202 MSEK (180 MSEK). Koko tilikauden myynti kasvoi Suomessa euroissa 7 % ollen 998 MSEK (913 MSEK) ja konsernissa 3 % ollen 8211 MSEK (7990 MSEK). Uuden 100 more years -strategian mukaisesti Clas Ohlsonin ominta aluetta ovat kaikenlaiset kodit, ja yritys panostaa vahvasti verkkokauppaan sekä uudenlaisiin myymäläkonsepteihin.

Pieni myymälä, josta saa tilattua koko valikoiman

Hakaniemen metroasemalle tulevan myymälän myyntipinta-ala on 178 m². Myymälä avataan alkusyksystä 2018. Myymälä on konseptiltaan Lab Store, eli innovatiivinen testiympäristö, joka palvelee Hakaniemen ja Kallion asukkaita monipuolisesti. Asiakas voi tilata koko Clas Ohlsonin valikoiman varaosineen myymälään.

Clas Ohlson on aikaisemmin keväällä ilmoittanut avaavansa Lab Store -myymälän myös Otaniemen metroasemalle Aalto-yliopiston yhteyteen.

Clas Ohlsonin toimitusjohtaja Sampo Päällysaho kommentoi:

-Hakaniemen Lab Store jatkaa Otaniemeen syksyllä avattavan Lab Storen ideaa ja palvelee Hakaniemen ja Kallion asiakkaita tarjoamalla pienistä neliöistä koko valikoiman asiakastilausten avulla. Hakaniemen metroaseman vilkas liikenteellinen sijainti tarjoaa asiakkaille helpon paikan käydä kätevästi ostoksilla sekä tehdä ja noutaa tilauksia kätevästi työ- ja koulumatkan varrella.

Joensuun myymälä muuttaa Iso Myyhyn

Osana myymäläverkoston optimointia Clas Ohlson siirtää Joensuun myymälänsä kauppakeskus Centrumista kauppakeskus Iso Myyhyn syyskuussa 2018.

Hakaniemen myymälän lisäksi Clas Ohlson on ilmoittanut avaavansa myymälän Espoon Otaniemeen syyskuussa 2018, Redin kauppakeskukseen, Kalasatamaan syksyllä 2018 sekä Triplaan Helsingin Pasilaan syksyllä 2019.

• clas ohlson
  • hakaniemen metroasema
  • hakaniemi
  • lab store