Kuluttajat vaihtoivat isot remontit kätevään pikkufiksailuun – Clas Ohlson antaa vinkit kodin vaivattomaan päivittämiseen pikkurahalla

Clas Ohlsonin mukaan remontoinnin kulttuuri on muuttumassa: isojen ja aikaavievien remonttien sijaan kotia uudistetaan nyt pikkuhiljaa ja pienemmissä erissä. Yhtiö vastaa trendiin uudistamalla pienrautaosastonsa ja tuomalla valikoimaan enemmän kodin kevyempään ehostamiseen soveltuvia tuotteita. Kun kevät menee jälleen kotoillessa, on oiva hetki fiksata kulahtanut allaskaappi tai päivittää keittiön vetimet pienellä vaivalla. Clas Ohlson kertoo neljä vinkkiä kodin pikaehostukseen.

Kuluttajat eivät enää halua kalliita ja aikaa vieviä suurremontteja, vaan yhä useampi haluaa päivittää kotinsa ilmettä kevyemmillä ratkaisuilla. Niinpä Clas Ohlsonin pienrautaosastot päivitetään vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tämän päivän mieltymyksiä. Uudistuvilta osastoilta löytyy jatkossa konkreettisia vinkkejä ja ohjeita kodin fiksailuun. Myös valikoimaa uudistetaan ja tuotteiden uudelleenryhmittelyllä sujuvoitetaan asiointia entisestään.

Pienrautaosaston lisäksi Clas Ohlsonin kevätuutuksissa näkyvät helpot ja edulliset tavat raikastaa kodin ilmettä.

“Kodin merkitys kasvaa monestakin syystä, kun vietämme siellä entistä enemmän aikaa. Siksi moni asiakkaistammekin on alkanut fiksata kotiaan aivan uudella tavalla. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme kaikki fiksailuun tarvittava saman katon alta. Edes aiempaa remontointikokemusta ei tarvitse, sillä tuotteemme suunnitellaan vaivattomiksi ja helppokäyttöisiksi”, summaa Clas Ohlsonin Suomen operatiivinen johtaja Carita Degerman.

Neljä vinkkiä kodin helppoon fiksaukseen:

1. Vanhan uusi elämä: vaihdettavat vetimet, sisustusmuovi ja kalustemaali

Aina ei tarvitse ostaa uutta, jotta kotiin saa uudenlaista tyyliä. ⁣Uudet nupit ja vetimet muuttavat kalusteen ilmeen hetkessä. Hilseilevä maalipinta raikastuu kevyen hiomisen ja helposti levittyvän kalustemaalin ansiosta. Kuosien rakastajille sekä esimerkiksi vuokralla asuville irroitettava D-C-Fix -sisustusmuovi on vaivaton tapa päällystää niin kaapin ovet, tasot kuin kalusteetkin. Sisustusmuovien laaja valikoima tarjoaa vaihtoehtoja kaikenlaisille sisustajille.

2. Kaakelitarrat raikastavat keittiön ja kylpyhuoneen

Itsekiinnittyvä laattatarra on pieni yksityiskohta, jolla uudistat keittiön, kylpyhuoneen tai pyykkituvan ilmettä hetkessä. Se on helppo kiinnittää eikä tarrasta jää poistettaessa jälkiä kaakeliin. Ihastuttava marmorikuvioinen kaakelitarra luo trendikkään ja ylellisen ilmeen edullisesti. Parhaan tuloksen saamiseksi puhdista pinta astianpesuaineella tai tehokkaalla ja myrkyttömällä etikkasuihkeella.

3. Sisustustekstiilit tuovat särmää ja uutta ilmettä

Moni haluaa suosia kodin suurissa linjoissa ajattomuutta ja neutraalia pohjaa. Vaalea tai tummanharmaa sohva saa uuden ilmeen sisustustekstiileillä, joita on helppo vaihtaa tunnelman ja vuodenajan mukaan. Luonnollisista materiaaleista valmistettu graafinen sisustustyyny ryhdittää koko huoneen olemusta. Tai käperry pehmoisen viltin alle parvekkeelle nauttimaan lempijuomaasi.

4. Pehmennä tunnelmaa valaistuksella

Moni ei tule ajatelleeksi, kuinka suuri merkitys valaistuksella on kodin tunnelmaan. Usein yhtä yleisvaloa kiinnostavampi vaihtoehto on sijoittaa useampia pieniä valonlähteitä ympäri huonetta. Esimerkiksi rottinkinen pöytävalaisin on helppo sijoittaa monenlaisiin tiloihin ja sen pehmeästi valaiseva valo tuo sisustukseen persoonaa. Kauniisti muotoillut himmennettävät lamput ovat sisustuselementti jo itsessään, mutta samalla ne auttavat säätämään tunnelmaa vuorokaudenajan ja mielentilan mukaiseksi.

• asuminen
  • tuotteet

Clas Ohlson aloitti toimintansa postimyynnillä vuonna 1918 Taalainmaalla Ruotsissa. Nykypäivän Clas Ohlson on vähittäiskauppaketju, jolla on asiakkaita viidessä maassa, noin 4 500 työntekijää ja noin 8,8 miljardin ruotsin kruunun liikevaihto. Paljon on tapahtunut vuosien varrella, mutta yksi asia on pysynyt samanlaisena alusta asti: Haluamme joka päivä auttaa ja innostaa ihmisiä parantamaan arkeaan tarjoamalla käteviä ja käytännöllisiä ratkaisuja edulliseen hintaan. Suomessa Clas Ohlsonilla on koko Suomen kattava myymäläverkosto ja verkkokauppa. Lue lisää meistä ja siitä, kuinka intohimoisesti suhtaudumme elämisen helpottamiseen kaikenlaisissa kodeissa osoitteesta yritys.clasohlson.fi.