Onko yhteiskunta ilman rahaa mahdollinen?

Onko yhteiskunta ilman rahaa mahdollinen?

Jacque Fresco ja Roxanne Meadows Venus-projektista vierailevat Tukholmassa.
Maailmanlaajuinen talouskriisi ja ympäristöuhat ovat  herättäneet kiinnostusta tulevaisuuden visionääri Jacque Frescon uraauurtavia ajatuksia kohtaan resurssipohjaisesta tulevaisuudesta.

Jacque Fresco on vuonna 1916 syntynyt yhteiskuntainsinööri sekä teollisuussuunnittelija, joka on lähes kuudenkymmenen vuoden ajan
kehittänyt teknologisia ja sosiaalisia ratkaisuja tulevaisuuden maailmalle, joka on vapaa sodasta, köyhyydestä, rikoksista ja ympäristön pilaamisesta. Tavoite on resurssipohjainen talous,
yhteiskunta ilman rahaa, jossa käytetään uusiutuvia energianlähteitä ja sovelletaan uusinta tiedettä ja teknologiaa yhteiskuntamme uudelleen järjestämiseen.

Jacque Fresco on kirjoittanut useita kirjoja, kuten "The Best That Money Can't Buy: Beyond Politics,
Poverty & War" sekä "The Venus Project: The Redesign of a Culture". Hän on myös esiintynyt useissa televisio- ja elokuvatuotannoissa, mukaanlukien palkintoja saaneet elokuvat "Future By Design" ja Peter Josephin "Zeitgeist: Addendum".

Jacque Fresco ja Roxanne Meadows aloittivat Venus-projektin jo 1970-luvulla. Parin luennot
ovat hyvin arvostettuja ja suosittuja maailmanlaajuisesti. Tällä hetkellä he ovat maailmankiertueella, johon he liittävät luentojen lisäksi myös kyselytuokion. Kiertue on vienyt heidät noin viiteentoista kaupunkiin Etelä-Amerikassa, Japanissa, Intiassa, Uudessa-Seelannissa, Australiassa ja Euroopassa.

Heinäkuun 24. päivänä Jacque Fresco ja Roxanne Meadows pitävät kaksi luentoa Tukholmassa, Clarion Hotellissa, Ringvägen 98 (metro Skanstull) klo. 14:00

Lipputiedot: http://tvpsweden.eventbrite.com/

Filosofian tohtori, Andre Wallace, Euroopan Organisaatio Kestävyydelle-järjestön puheenjohtaja, on Jacque Frescon ja Roxanne Meadowsin Tukholman luentojen järjestäjä.

- Nykyinen sosioekonominen järjestelmämme on riippuvainen eksponentiaalisesta kasvusta selviytyäkseen, mutta mikään järjestelmä ei voi kasvaa loputtomiin eksponentiaalisti," Wallace sanoo.  "Nykyisellään lähestymme totaalista romahdusta. Yksi vaihtoehto on korvata nykyinen sosioekonominen järjestelmämme jollakin paremmin kestävällä ratkaisulla."
Sekä Venus-projekti että Euroopan Organisaatio Kestävyydelle etsivät vaihtoehtoa, joka perustuu tieteeseen ja teknologiaan sekä toimii yhteistyössä luonnon ja ympäristön kanssa.

Kuvia, äänitteitä sekä videoita luennosta on saatavilla heinäkuun 25. päivän jälkeen.

Lehdistötiedot: Monika Agorelius, Closeup PR, monika@closeup-pr.com

Lisätiedot ja varaukset/ilmottautumiset: Andrew Wallace, Euroopan Organisaatio Kestävyydelle puheenjohtaja (EOS)
andrew.wallace@technate.eu
puh. 070-362 38 22

'Tarvitsemme täydellisen muutoksen yhteiskunnassamme, missä sota, köyhyys, nälänhätä, velka ja tarpeeton ihmiskärsimys eivät ole ainoastaan jotain mitä olisi syytä välttää, vaan jotain, joka on täysin hyväksymätöntä." - Jacque Fresco

Liittyvä sisältö

CloseUp PR. is part of CloseUp Productions, a UK based independent media and production company

CloseUp PR. is part of CloseUp Productions, which is an independent media and production company, established in the UK since 1988.

CloseUp produces electronic press kits (EPK) and Making Of features for international television networks, internet and DVD extras, music videos, documentaries, promo videos, as well as photography and written content for print and internet publications.

Please contact us to find out more about the services we offer: info@closeup-productions.com

CloseUp PR.