Coke Studio tulee nyt myös suomalaisten ulottuville, kun palvelu laajenee kansainväliseksi. Afroa ja latinomusiikkia energisiin kappaleisiinsa yhdistävä K-pop-tyttöbändi on kansainvälisen Coke Studion ensimmäisiä artisteja.

Coca-Cola lanseeraa kansainvälisen Coke Studio -musiikkialustan

Coke Studio™’ kokoaa yhteen nousevia musiikkilahjakkuuksia eri puolilta maailmaa. Suomessa nähtävällä Coke Studion lanseerausfilmillä Coke Studion seitsemän ensimmäistä artistia tekee kunniaa Queenin ikoniselle "A Kind of Magic" -kappaleelle.

Coke Studio tulee nyt myös suomalaisten ulottuville, kun Coca-Cola laajentaa alun perin Aasiassa lanseeratun Coke Studio™ -musiikkialustan kansainväliseksi palveluksi. Digitaalinen Coke Studio tarjoaa nouseville musiikkikyvyille mahdollisuuden jakaa musiikkiaan ja musiikillisia elämyksiä kansainvälisesti uusille yleisöille. Musiikkialusta lanseerataan myös Suomeen filmillä, jossa seitsemän artistia eri puolilta maailmaa luo yhdessä uuden version Queen-yhtyeen ikonisesta "A Kind of Magic" -kappaleesta.

(724) Coke Studio - YouTube

Coke Studio -musiikkialustan ydinajatuksena on usko siihen, että ihmisten ja musiikin monimuotoisuus sekä yhteiset jaetut kokemukset tekevät maailmasta ja elämästä rikkaamman. Coke Studio juhlistaa musiikin ainutlaatuista voimaa koota ihmisiä yhteen ja yhdistää faneja eri puolilla maailmaa. Coke Studio on aiemmin toiminut useissa Aasian ja Afrikan maissa ja sillä on jo 11 miljoonaa YouTube-tilaajaa. Musiikkialustan laajentamisen kansainväliselle yleisölle uskotaan kasvattavan musiikkialustan käyttäjiä räjähdysmäisesti.

Queenin ikonisen kappaleen uudelleentallennus

Coke Studion lanseerausfilmillä nähdään seitsemän eri artistin ainutlaatuinen yhteistyöesitys, jolla samalla halutaan kunnioittaa legendaarista rockyhtyettä Queeniä. 90 sekunnin filmi on Queenin ikonisen ’A Kind of Magic’ -kappaleen uudelleentallennus. Jokainen artisti antaa tulkinnallaan kappaleelle oman ainutlaatuisen panoksensa. Filmi on paitsi kunnianosoitus Queenille myös tämän päivän tulkinta yhdestä heidän upeimmista kappaleistaan erilaisten musiikkityylien avulla, kertoo Coca-Colan musiikkiohjelmien kansainvälinen johtaja Joshua Burke

Artistit ovat amerikkalainen Grammy-ehdokas ja R&B-sensaatio Ari Lennox; brittiläinen laulaja-lauluntekijä Griff; turkkilainen elektropop-tuottaja Ekin Beril; urbaanin latinopopin energiapakkaus Mariah Angeliq; nigerialainen laulaja, lauluntekijä ja tuottaja Tems; Kanadalais-intialainen räppäri ja tuottaja Tesher; sekä värikäs, monikielinen K-Pop-tyttöbändi TRI.BE.

Jokainen seitsemästä artistista on myös äänittänyt oman versionsa "A Kind of Magic" -kappaleesta. Nämä kuten yhteiskappalekin ovat kuunneltavissa Coke Studion YouTube-kanavalla yhdessä muiden eksklusiivisten kappaleiden ja filmikulissien takana toteutetun materiaalin kanssa.

Ilmiömäisille artisteille kansainvälinen yleisö

Coca-Colalla on aina ollut vahva yhteys musiikkiin ja brändi on työskennellyt lahjakkaiden, erottuvien nousevien kykyjen kanssa ympäri maailmaa. Sekä Coca-Cola että musiikki yhdistävät ihmisiä yli kulttuurirajojen ja Coke Studio yhdistää nämä kaksi toisiinsa; samalla Coke Studio tukee musiikillisten lahjakkuuksien kehittymistä sekä tarjoaa poikkeuksellisille artisteille ja uudelle musiikille uusia yleisöjä, kertoo Coca-Colan musiikkiohjelmien kansainvälinen johtaja Joshua Burke. Kanavalla järjestetään myös eksklusiivisia live-esityksiä.

Maailman johtava musiikkipohjaisen viihteen tuottaja Universal Music Group on ollut mukana kuratoimassa Coke Studion ja filmin lanseerausta. Viisi mukana olevista läpimurtoartisteista on allekirjoittanut sopimuksen Universalin ikonisten levy-yhtiöiden kanssa ja kuudes Universal Music Publishing Group (UMPG) -divisioonan kanssa.

"Yhteistyö näiden uskomattomien artistien ja Coca-Colan tiimin kanssa on ollut taianomaista", sanoo Richard Yaffa, Universal Global Music Groupin maailmanlaajuisten tuotemerkkien johtaja. "Yrityksenä olemme sitoutuneet nostamaan esiin ilmiömäisiä kykyjä, tekemään yhteistyötä eri puolilta maailmaa kotoisin olevien artistien kanssa ja tukemaan heitä niin musiikin jakamisessa kuin fanikuntansa kasvattamisessa.

Globaali Coke Studio™ musiikkialusta ja sen lanseerausfilmi: (724) Coke Studio - YouTube

Kansainvälisen Coke Studio musiikkialustan ensimmäiset artistit ovat:

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla.  Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ryhmään.

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, Bonaqua-edet, Powerade-urheilujuomat, jääteejuomat ja hyvinvointijuomat.

The Coca-Cola Company on maailman suurinalkoholittomiin juomiin erikoistunut juomayhtiö, jollaa yli 200 juomamerkkiä yli 200 maassa. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa. Vedet, kuuma kahvi ja Costa-kahviketju, maitopohjaiset tuotteet kuuluvat myös yhtiön tuotevalikoimaan.