Coca-Cola-brändätyt tuotteet ovat yksi maailman halutuimmista keräilyesineistä ja Coca-Colan kaikkien aikojen ensimmäiset NFT-teokset huutokaupataan tänä viikonloppuna Special Olympics -järjestön hyväksi.

Coca-Colan ensimmäiset virtuaaliset NFT-teokset huutokaupataan kehitysvammaisten liikunta- ja urheilujärjestön hyväksi

Coca-Cola vahvistaa läsnäoloaan nopeasti kasvavassa metaversumissa, kun se tuo myyntiin kaikkien aikojen ensimmäisen Coca-Cola NFT (Non-Fungible Token) -kokoelman. Mysteerilaatikko on huudettavissa alkavan viikonlopun aikana kansainvälisen OpenSea - verkkokaupan kautta.

Kansainvälisenä ystävyyspäivänä 30. heinäkuuta neljä ainutlaatuista Coca-Cola NF -tokenia huutokaupataan kansainvälisen OpenSea -NFT-verkkokaupan kautta yhtenä virtuaalisena Loot Box -laatikkona. Coca-Cola ohjaa kaikki huutokaupan tuotot pitkäaikaiselle kumppanilleen kehitysvammaisten liikunta- ja urheilujärjestö Special Olympics Internationalille.

Coca-Cola -brändätyt tuotteet ovat yksi maailman halutuimmista keräilyesineistä. Kaikki huutokaupassa mukana olevat NF -tokenit ovat tunnistettavia Coca-Cola -tuotteita, jotka on muokattu uudelleen virtuaalimaailmaan sopiviksi lisäämällä dynaamista liikettä ja moniaistisia ominaisuuksia.

NFT:t huutakaupataan yhtenä Loot Box -kokonaisuutena, jolle on annettu nimi ’Ystävyyden laatikko’ (Friendship Box). Loot Box on suosittu videopeliominaisuus, johon sisältyy sinetöityjä mysteerilaatikoita. Laatikossa on mm.

• Vintage Coca-Cola -kylmäkaappi on itsessään myös dynaaminen laatikko, josta löytyy liikkeen ja valaistuksen parannuksia kuten mm. "elävän valon" pyörre-efekti. Laatikon ulkopinta on koristeltu ystävyyden ja jakamisen symboleilla, jotka haalistuvat avattaessa ja paljastavat Coca-Cola-kylmäkaapin.
  • Coca-Cola-takki on tarkoituksellisen futuristinen ja siinä on viittauksia Coca-Colan myyntimiesten historian saatossa käyttämiin asuihin. Takista on myös avattava versio, jota on mahdollista käyttää Decentraland 3D-virtuaalitodellisuusalustalla.
  • Sound Visualizer havainnollistaa tunnistettavat Coca-Colan nauttimisen äänet: pullon avaamisen, juoman kaatamisen jäiden päälle, juoman sihinän ja ensimmäistä kulausta seuraavan ahhh-henkäyksen.
  • Ystävyyden kortti herättää vuoden 1947 Coca-Cola-keräilykortit uudestaan henkiin. Metaversumin kortteihin on lisätty liikettä, valoa ja 3D-ominaisuuksia.
  • Muuta: Huutokaupassa eniten tarjoavalle paljastuu paketista vielä lisää yllätyksiä.

Coca-Cola on seurannut NF-tokenien, kryptovaluutan ja metaversumin kehitystä ja brändillä on nyt ajankohtainen tilaisuus tulla mukaan tähän kehittyvään maailmaan ja oppia siitä. Coca-Cola-tuotemerkillä on koko olemassaolonsa ajan ollut vahva ja näkyvä rooli popkulttuurissa. Nyt huutokaupattavat NF-tokenit päivittävät tätä 135-vuotista perintöä virtuaalimaailmaan sopivaksi.

Josh Schwarber, Coca-Colan globaali digitaalisen suunnittelun johtaja. "Emme lähteneet tähän mukaan tehdäksemme vain NF-tokeneita. Halusimme juhlia rikasta historiallista perintöämme samalla kun teemme jotain aivan uutta. Meille on tärkeää olla uskollinen Coca-Cola-tavaramerkin perusperiaatteille ja koota ihmisiä yhteen ainutlaatuisten hetkien avulla. Ja koska NFT: t on luonnostaan rakennettu pysyviksi eikä väliaikaisiksi, kehitimme tarkoituksellisesti dynaamisia eläviä NF-tokeneita, joista voi Coca-Colan tavoin nauttia yhä uudelleen.

Projektin takana on työryhmä, jossa on mukana Coca-Cola-brändin, suunnittelun ja lisensoinnin asiantuntijoita Yhdysvalloista, Saksasta ja Japanista sekä toimistopartnereita kuten Virtue ja Tafi.

Coca-Cola NFT -huutokauppa alkaa perjantaina 30. heinäkuuta kello 00.01 UTC ja päättyy maanantaina 2. elokuuta klo 20.00. UTC.

Lisätietoja on osoitteessa https://maketafi.com/coca-cola-nft

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla.  Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ryhmään.

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, Bonaqua-edet, Powerade-urheilujuomat, jääteejuomat ja hyvinvointijuomat.

The Coca-Cola Company on maailman suurinalkoholittomiin juomiin erikoistunut juomayhtiö, jollaa yli 200 juomamerkkiä yli 200 maassa. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa. Vedet, kuuma kahvi ja Costa-kahviketju, maitopohjaiset tuotteet kuuluvat myös yhtiön tuotevalikoimaan.