Suurten brändien lähettiläinä lemmikit ovat vielä harvinaisia. Sprite-yhteistyön myötä Arnoldista tuleekin todennäköisesti Suomen kuuluisin koira.

Sprite yhteistyöhön neljän somevaikuttajan kanssa, joista yksi on koira

Arnold-koirasta ensimmäinen merkittävä sosiaalisen median lemmikkivaikuttaja

Sprite on valinnut neljä nuorta suomalaista brändilähettiläikseen. He ovat parkour-ammattilainen Valtteri Luoma-aho, sirkustaiteilija Veera Kaijanen sekä DJ, kuvataitelija ja monilahjakkuus Teemu Keisteri. Ryhmän neljäs jäsen on kokenut some-koira Arnold, jolla on Instagramissa yli 15 000 seuraajaa.

Jokaisella valituista vaikuttajista edustaa myös hieman erikoisempaa lajia, johon he suhtautuvat intohimoisesti. Jokainen on omalla tavallaan myös onnistunut rikkomaan rajoja. Lisäksi heitä yhdistää se, että he kulkevat vakaasti omaa polkuaan.

Arnold on Suomen menestyneimpiä somekoiria

Suurten brändien lähettiläinä lemmikit ovat vielä harvinaisia. Arnold onkin yksi Suomen ensimmäisistä karvakuonoista, joka on päässyt tunnetun merkin lähettilääksi. Sprite-yhteistyön myötä Arnoldista tuleekin todennäköisesti Suomen kuuluisin koira.

– Koiruus on ihan parasta! Nukkumisen ja syömisen lisäksi voin vaan paukutella

menemään, Arnold kuvailee koiravaikuttajan elämää.

Arnoldin valintaan Sprite-lähettilääksi vaikutti hänen persoonansa. Koirayhteistyökumppanin valinnassa haettiin samoja asioita kuin muissakin yhteistyökumppaneissa eli 'Sprite-maista' olemusta. Arnoldilla on rehellinen persoona, uskallusta olla oma valloittava itsensä ja sopivasti huumorintajua.

Vaikka 2-vuotias Arnold on suloinen ja vähän hassu, ei hän ole mikään eilisen teeren poika. Arnoldilla on nimittäin Instagramissa yli 15 000 seuraajaa. https://www.instagram.com/arnold_staffy/

Nuorallataiteilu herätti epäilyksiä

Kun Veera Kaijanen kuuli sirkuskoulusta kuusivuotiaan, hän oli heti varma, että sirkus on hänen juttunsa. Niinpä hänestä tulikin nuorallatanssija ja hulavanne-spesialisti. Matkan varrella on kuitenkin riittänyt epäilijöitä.

– Ne kerrat mitä mulle on sanottu ‘et sä pysty siihen’, ‘se ei ole sun juttu’, ‘sä treenaat liikaa ja se ei ole sulle hyväksi’ ja ja ja… Lista on loputon! Paras perustelu on vain olla hiljaa ja mennä treenaamaan entistä määrätietoisemmin. https://www.instagram.com/veeranen/

Suurinta vapautta

Sekä Veera että parkour-ammattilainen Valtteri Luoma-aho kuvaavat toisistaan tietämättä intohimojaan aivan samoin sanoin: “Se vain on mun juttu!”

Valtteri Luoma-aho löysi parkourin pariin lajia kuvaavan videon perusteella, ja parkouriin liittyvä vapaus kiehtoi häntä saman tien.

– Olen harrastanut lapsena telinevoimistelua, mutta parkour on paljon vapaampaa kuin mikään, mitä olin aikaisemmin tehnyt. Tässä voi tehdä omalla tyylillään, mitä haluaa. https://www.instagram.com/valtteriluomaaho/

Sattumalla saa olla sijansa

Vapaus ja spontaanius määrittävät myös Teemu Keisterin uraa. Hän tuli tunnetuksi reilut kymmenisen vuotta sitten Ukkeli-hahmon piirtäjänä.

Nykyään Teemulla on galleria ja hän on luonut uraa DJ:nä. Hän taiteilee myös käsinpiirrettyjä t-paitoja, ja hän on päässyt suunnittelemaan vaatteita myös Ivana Helsingin mallistoon.

Teemu muistuttaa, ettei kaikkea tarvitse suunnitella kovin tarkkaan. Elämässä sattumalla saa olla sijansa.

– Teen koko ajan monia erilaisia juttuja. Iloisten vahinkojen kautta voi syntyä uutta, hienoa ja mullistavaa. Intohimojaan ei suotta tarvitsekaan rajata vain yhteen – kunhan seuraa unelmiaan sinne, minne sydän käskee mennä. https://www.instagram.com/keisteri/

Vaikuttajat tulevat esiintymään brändilähettiläinä BORNTORFRSH-kampanjassa Spriten sosiaalisen median kanavissa.