CupoNation Suomi juhlii 2-vuotissyntymäpäiväänsä 700 verkkokaupalla

CupoNation Suomi juhlii kaksivuotissyntymäpäiväänsä lankalauantaina 4. huhtikuuta. Syytä juhlaan onkin, sillä tällä viikolla CupoNation Suomen verkkosivustolle lisättiin seitsemässadas verkkokauppa.

Verkkokauppojen alennuskoodeja ja tarjouksia sivuillaan listaava CupoNation Suomi on muutenkin kasvusuunnassa. Siitä kertoo esimerkiksi se, että vuonna 2014 verkkosivuston joulua edeltävä liikenne kasvoi hurjasti, jopa 1600% verrattuna samaan aikaan edellisenä vuonna. Vuoden 2014 vilkkain päivä oli marraskuun lopun Black Friday -ostosperjantai, jolloin sivuston liikenne oli kolme kertaa suurempaa kuin edellisenä perjantaina.

CupoNation Suomi haluaakin jatkaa kasvuaan ja tavoittaa myös ne suomalaiset, joille yritys ei vielä ole tuttu.

- Tavoitteenamme vuonna 2015 on auttaa kaikkia suomalaisia tekemään edullisempia verkko-ostoksia, sanoo CupoNation Suomen markkinointipäällikkö Simo Orpana.

Suomalaiset alennuskoodimarkkinat kasvussa

Suomalaiset ovat innokkaita verkkoshoppailijoita: vuodessa verkko-ostoksiin käytetään miljardeja euroja.

Myös suomalaisten tietoisuus alennuskoodeista on kasvussa: verkossa alennuskoodeihin liittyvät haut ovat nousussa, mikä on aihetta vastikään tutkineen Ari Suurosen mukaan selvä merkki myös kasvavasta kiinnostuksesta. Suomalaiset alennuskoodimarkkinat kasvavatkin Suurosen mukaan nopeasti.

Suomessa toimii nykyään useita alennuskoodisivustoja, joista CupoNation on suurimpia.

Kuuden suurimman suomalaisen alennuskoodisivuston verkkosivustoilla vieraillaan Suurosen tutkimuksen mukaan yhteensä noin 200 000 kertaa kuukaudessa. Määrät vaihtelevat sesongin mukaan, mutta erityisesti joulu on suosittua aikaa.

Alennusten metsästäminen suosituinta Yhdysvalloissa

Erityisen suosittuja verkkokauppojen alennuskoodit ovat Yhdysvalloissa, missä jopa 22 prosenttia kotitalouksista käyttää koodeja nettishoppaillessaan. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan kupongit myös tuovat uusia asiakkaita verkkokaupoille.

Brasiliassakin koodimarkkinat ovat Suurosen tutkimuksen mukaan kasvussa. Verkosta haetaan alennuskoodeja vuosittain tuplaten edellisvuoteen verrattuna, ja samaa tahtia kasvavat kuponkimarkkinat.

Euroopan suurimmat alennuskoodimarkkinat löytyvät Isosta-Britanniasta. Toiseksi suosituimpia alennuskoodit ovat Saksassa, 80 miljoonan asukkaan maassa, missä alennuskoodisivustoilla käydään viisi miljoonaa kertaa kuukaudessa. Alennuskoodeja käytetään Saksassa noin kahdessa prosentissa verkko-ostoksia.

Hurjaa vauhtia kasvava CupoNation perustettiin Saksassa syksyllä 2012. Nykyään yritys toimii 15 maassa ja yli 200 työntekijän voimin. Yrityksen päämaja sijaitsee Etelä-Saksassa, Münchenissä. CupoNationin takana on myös tunnettu yrityshautomo Rocket Internet.

CupoNation Suomi perustettiin 4.4.2013.

• Vähittäiskauppa

• talous
  • markkinat
  • tutkimus
  • verkkokauppa
  • tarjous
  • säästö
  • alennuskoodi

CupoNation on verkkokauppojen alennuskoodeja tarjoileva ja tarjouksia listaava verkkokauppa ja yritys, joka kerää suomalaisten iloksi 700 verkkokauppaa ja brändiä yhteen paikkaan. Löydät meidät osoitteesta www.cuponation.fi. Lisätietoa meistä löytyy osoitteesta www.cuponation.fi/blogi.

Virpi Väkeväinen

Lehdistökontakti +49 89 416122982