Ohita

Dachser perustaa yhteisyrityksen Japaniin

Dachser on allekirjoittanut yhteisyrityssopimuksen japanilaisen logistiikkayhtiön Nishi-Nippon Railroad Co., Ltd:n kanssa. ”Dachser Japan K.K.” avaa ensimmäisen toimistonsa Tokioon loppuvuodesta 2023.

Osana Dachserin maailmanlaajuista verkostoa Japanin toimipiste tarjoaa lentorahti- ja merirahtikuljetuksia ja on yhteydessä Dachserin tiheään maantiekuljetusverkostoon Euroopassa. Yves Larquemin, Managing Director Dachser South Korea, ottaa vastaan myös Dachser Japanin johtotehtävät.

”Otamme mielellämme seuraavan askeleen kehityksessämme Japanin markkinoilla”, sanoo Edoardo Podestà, COO Dachser Air & Sea Logistics. ”Asiakkaat Japanissa ja muualla maailmassa etsivät luotettavia ja joustavia ovelta ovelle -palveluita, joten he hyötyvät Dachserin logistiikkaosaamisesta, kattavasta maailmanlaajuisesta verkostosta ja edistyksellisistä digitaalisista tietojärjestelmistä.”

”Japani on maailman kolmanneksi suurin talous ja keskeinen toimija auto- ja elektroniikkateollisuudessa. Myös farmaseuttisilla ja lääkinnällisillä tuotteilla on valtava liiketoimintapotentiaali. Alakohtaisen asiantuntemuksen ja globaalisti toisiinsa yhteydessä olevien palvelujen ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme lisäarvoa tuottavaa logistiikkaa”, kertoo Yves Larquemin, tuleva Managing Director, Dachser Japan ja Dachser South Korea.

Kategoriat

Dachser on vuonna 1930 perustettu saksalainen perheomisteinen logistiikka-alan yritys, joka palvelee 379 toimipisteessä ympäri maailman työllistäen lähes 33 000 työntekijää. Yrityksen liikevaihto vuonna 2022 oli 8,1 mrd. € (netto, konsolidoitu).

Dachserin liiketoimintamalliin kuuluu kaksi kuljetus- ja varastointipalveluja sekä asiakaskohtaisia palveluja tarjoavaa liiketoiminta-aluetta: Dachser Road Logistics ja Dachser Air & Sea Logistics. Tarjontaa täydennetään muun muassa Dachserin sopimuslogistiikka- ja konsultointipalveluilla sekä toimialakohtaisilla ratkaisuilla, jotka palvelevat kemianteollisuutta ja tee se itse -sektoria. Lisäksi Dachser Food Logistics tarjoaa elintarviketeollisuudelle suunnattua tehokasta kuljetuslogistiikkaa.

Dachser on vuosien varrella vahvistanut asemaansa Suomen markkinoilla johtavana integroitujen logististen palveluiden tarjoajana. Kokeneen ja osaavan henkilöstön ja edistyksellisten järjestelmien yhdistelmä tarjoaa korkealaatuista logistiikkaa suomalaiselle teollisuudelle ja kaupalle lento-, meri- ja maantieratkaisujen kautta. Maanlaajuisen toimipisteverkostomme ja Keravalla sijaitsevan logistiikkakeskuksemme avulla tuomme paikallista osaamista ja maailmanlaajuista kattavuutta asiakkaittemme hyödyksi.

Suomessa Dachser toimii kahdella eri yritysnimellä:

Dachser Finland Air & Sea Logistics Oy hoitaa lento- ja merikuljetuksia (Dachser Air & Sea Logistics).

Dachser Finland Oy hoitaa maantiekuljetuksia (Dachser European Logistics).

Jonne Kuusisto

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Consultant Nordic +45 60 19 29 27

Yksi maailma, yksi yhtiö, yksi verkosto

Suomessa Dachser toimii kahdella eri yritysnimellä:

Dachser Finland Oy hoitaa maantiekuljetuksia (Dachser European Logistics).

DACHSER Finland
Kerava / Vantaa / Lahti / Tampere