Tiedote -

Tuoretuotteille suunniteltu ECO Bowl -pakkaus voi vähentää jopa 85% käytetyn muovin määrää

Lontoo, 10. kesäkuuta 2020: Samalla, kun kuluttajat korostavat kestävää kehitystä valinnoissaan, huomaavat brändit kuluttajien arvoperusteiden vaikutukset omassa liiketoiminnassaan näiden jatkaessa sellaisten tuotteiden ostamista, joilla ei ole negatiivista ympäristövaikutusta.

Pakkausjätit MULTIVAC ja DS Smith yhdistivät voimansa etsiessään kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja, ja suunnittelivat yhdessä valmistettavaksi ratkaisun nimeltä ECO Bowl, joka on innovatiivinen aaltopahviin pohjautuva pakkaus, jossa tuore ruoka on suojakaasulla suojattuna. DS Smithin ja MULTIVAC:in strateginen kumppanuus mahdollistaa, että ECO Bowl on kuluttajien ja vähittäiskaupan tavarantoimittajien saatavilla koko Euroopassa.

ECO Bowl on täysin kierrätettävä aaltopahvipakkaus, jossa on muovinen kalvo pohjalla ja päällä, ja sen käyttö vähentää 85% muovin määrää verrattuna perinteiseen elintarviketeollisuuden käyttämään jäykkään muovirasiaan. Pakkauksessa käytettävä muovi voidaan helposti irrottaa kierrätykseen samoin kuin pohjana oleva aaltopahvi. ECO Bowl on helppo ottaa käyttöön hyödyntäen MULTIVAC:in rata- ja rasiapakkauskoneita, joiden avulla voidaan saavuttaa tuotteiden vastaava säilyvyys kuin vertailukohtana olevilla perinteisillä suojakaasupakkauksilla, mikäli ei jopa parempi.

ECO Bowl on markkinoilla toimivaksi testattu yhdessä saksalaisen amidorin kanssa. Yritys on kasvipohjaisten lihan korvikkeiden valmistaja, joka otti ratkaisun käyttöönsä loppuvuodesta 2019.

Marc Chiron, DS Smithin Packaging -liiketoimintaryhmän Sales, Marketing & Innovation Director: “Olemme innoissamme nähdessämme amidorin onnistumisen ECO Bowlin kanssa. Tämä on loistava esimerkki niistä hyödyistä, joita asiakkaat voivat saavuttaa valitsemalla ja ottamalla käyttöön toimitusketjuihinsa tämän tulevaisuuden pakkausratkaisun. ECO Bowl osoittaa, miten DS Smith toimii kestävän kehityksen parantamiseksi vähittäiskaupan sektorilla ja miten MULTIVAC -kumppanuuden myötä olemme entistä sitoutuneempia kiertotalouden mukaisen toiminnan kehittämiseen.”

Bernd Lasslop, Vice President Partner Products & Consumables, MULTIVAC: “Pyrimme jatkuvasti kehittämään innovatiivisia ratkaisuja pakkausmateriaalien määrän vähentämiseksi, ja pakkauskonsepteja, jotka täyttävät nykyiset resurssitehokkuuden ja kierrätettävyyden vaatimukset. ECO Bowl on jälleen yksi esimerkki näistä pyrkimyksistä.”

• Vähittäiskauppa

• uutuus
  • pakkaus
  • kestävä kehitys
  • aaltopahvi

DS Smith lyhyesti:
DS Smith on maailmanlaajuinen johtava aaltopahvin valmistaja, jonka kierrätys- ja paperinvalmistustoiminnot tukevat sen kokonaisuutta. Pääkonttoriaan Lontoossa pitävä, FTSE 100 -listattu yritys keskittyy toiminnassaan innovatiivisten kestävän kehityksen mukaisten pakkausratkaisuiden suunnitteluun ja valmistamiseen toimien 37 maassa ja työllistäen noin 29 000 henkilöä. DS Smith hyödyntää pakkaus-, paperi- ja kierrätystoimintojen osaamistaan tuottaen ratkaisuja, jotka vähentävät monimutkaisuutta ja toimivat tehokkaasti läpi toimitusketjun. Suomessa toimintaa on kuudella paikkakunnalla (Tampere, Nummela, Turku, Akaa, Kuopio ja Ii). Lisätietoja osoitteesta: dssmith.com & dssmithpackaging.fi

MULTIVAC lyhyesti:
MULTIVAC on yksi maailman johtavista pakkauskoneratkaisuiden toimittajista niin elintarvikkeiden, terveydenhuollontuotteiden kuin teollisuustuotteiden osalta. MULTIVAC -tuotevalikoima kattaa kaikenlaiset pakkauksen muotoiluun, lopputulokseen ja resurssitehokkuuteen vaikuttavat osa-alueet. Se käsittää laajan valikoiman pakkaustekniikoita sekä automaatioratkaisuja, etiketöinti- ja laadunvalvontajärjestelmiä. Laajan pakkauslinjojen asiantuntemuksen ansiosta kaikki moduulit voidaan integroida kokonaisiin ratkaisuihin. Tämä tarkoittaa, että MULTIVAC-ratkaisut takaavat korkean toiminnan ja prosessien luotettavuuden sekä tehokkuuden. MULTIVAC-konsernilla on noin 6500 työntekijää ympäri maailmaa, ja noin 2 300 työskentelee pääkonttorissa Wolfertschwendenissä. Yli 80 tytäryrityksen voimin konserni on edustettuna kaikilla mantereilla. Yli 1000 henkilöä myynnissä ja huollossa ympäri maailmaa käyttävät osaamistaan ja kokemustaan asiakkaiden hyväksi ja varmistavat, että kaikkia asennettuja MULTIVAC -koneita käytetään parhaalla mahdollisella tavalla. Lisätietoja osoitteesta: www.multivac.com.

Suvi Hjelm

Lehdistön yhteyshenkilö Communication Manager +358 10 245 2453