Eaton tuo lisää tehoa PowerXL DC1 -taajuusmuuttajien valikoimaansa

ESPOO … Eaton on laajentanut kompaktien PowerXL DC1 -taajuusmuuttajien valikoimaansa suuritehoisella 22 kW:n mallilla. Se tarjoaa helposti käsiteltävän ja nopeasti käyttöön otettavan ratkaisun 0,37–22 kW:n tehoalueelle, minkä ansioista koneen- ja järjestelmänrakentajien on mahdollista käyttää tutun muuttajavalikoiman helppoja ja suorituskykyisiä sovelluksia tehokkaasti ja edullisesti. DC1-valikoima soveltuu hyvin esimerkiksi pumppuihin, tuulettimiin, kuljettimiin, pyöriviin koneisiin, pinnoitejärjestelmiin ja täyttökoneisiin.

DC1-taajuusmuuttajien asennus on nopeaa ja helppoa. Kun parametriasetukset on kertaalleen määritetty, ne on mahdollista siirtää muille laitteille muistitikun avulla. Tämän ansioista ne soveltuvat erityisen hyvin sarjakäyttöön.

Kaikkien DC1-mallien suojausluokka on IP20, ja alle 7,5 kW:n matalatehoisten runkokokojen suojausluokka on IP66. Koska suorituskyky säilyy muuttumattomana jopa 50 °C:n lämpötilassa, muuttajat soveltuvat hyvin käytettäviksi esimerkiksi laitekaapeissa tai hajautetuissa sovelluksissa, sekä vaativissa olosuhteissa.

”Laajensimme PowerXL DC1 -taajuusmuuttajavalikoimaamme asiakkaiden toivomuksesta. Meille on tärkeää tehdä tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa, jotta voimme auttaa heitä toteuttamaan uusia projekteja nopeammin ja tehokkaammin”, sanoo Pasi Pesonen, kehitysjohtaja, Eaton. ”Uuden tehokkaan runkokoon ansiosta asiakkaat voivat nyt pysytellä DC1-valikoimassa yksinkertaisten sovellustensa osalta, kun aikaisemmin he ovat joutuneet harkitsemaan vaihtamista korkeatehoisempiin ja kalliimpiin tuotteisiin.”

CoDeSys-lohkojen ansiosta kaikki PowerXL-taajuusmuuttajat on helppo liittää Eatonin ohjausjärjestelmiin ja HMI-käyttöliittymiin. Vakiomuotoisten Modbus RTU- ja CANopen-käyttöliittymien lisäksi koko DC1-tuotevalikoima mahdollistaa liitännät käyttäen Eatonin älykästä SmartWire-DT -kaapeli- ja tietoliikennetekniikkaa. Laajennettu DC1-valikoima täydentää Eatonin monipuolisten ja energiatehokkaiden moottoriratkaisujen valikoimaa.

Lue lisää osoitteessa www.eaton.eu/moem-ee. Uusimmat uutiset näet seuraamalla meitä Twitterissä (@Eaton_EMEA) tai LinkedInissä (Eaton EMEA).

• Ympäristö, energia

• koneenrakentaja
  • taajuusmuuttaja
  • energiatehokkuus

Eaton on voimanhallinnan yritys, jonka liikevaihto oli 19,7 miljardia dollaria vuonna 2016. Eatonin energiatehokkaat ratkaisut auttavat asiakkaitamme hallinnoimaan sähköistä, hydraulista ja mekaanista voimaa tehokkaasti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti. Eatonilla on noin 95 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään yli 175 maassa. Lisätietoja löydät verkkosivuilta www.eaton.eu

Suomessa Eaton on osa Eatonin Electrical -liiketoimintaa. Liiketoiminta kattaa sähkönsyötön varmistuksen, valvonnan ja automaation, valaistuksen, rakenne-, johdotus- ja turvaratkaisut sekä tuotteet vaativiin että vaarallisiin ympäristöihin teknisine palveluineen. Eaton vastaa globaaleilla ratkaisuillaan tämän päivän kriittisiin sähkönhallinnan haasteisiin.

Kotimaan myyntimme vastaa häiriöttömän sähkönsyötön järjestelmistä (UPS), keskijännitekojeistojen, pienjännitekeskusten ja -komponenttien sekä automaatiotuotteiden myynnistä ja huollosta. Eaton myös valmistaa UPSeja tehtaallaan Espoossa ja on yksi harvoista tietotekniikka-alan yrityksistä, joilla on laajamittaista tuotantoa Suomessa. Eaton on Suomen UPS-markkinajohtaja. 93 prosenttia Suomen tehtaan tuotteista menee vientiin. www.eaton.fi

Katariina Hellas-Honkasalo

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö +358 400 814 553