Anders Carlsson, Ejendals konsernin uusi toimitusjohtaja

EJENDALS KONSERNILLE ON NIMITETTY UUSI TOIMITUSJOHTAJA

Ejendalsin hallitus on nimittänyt Anders Carlssonin konsernin toimitusjohtajaksi 15. syyskuuta 2021 alkaen. Tehtävässään Anders seuraa Fredrik Sandia, joka siirtyy kohti uusia haasteita Ejendalsilla vietettyjen kuuden vuoden jälkeen. ”Toivotamme Fredrikille kaikkea hyvää tulevaan ja kiitämme häntä siitä merkittävästä työstä, jota hän on Ejendalsilla ollessaan tehnyt”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Marcus Ejendal.

Anders Carlsson on toiminut ennen tätä nimitystä AQ Groupin toimitusjohtajan roolissa. AQ Group on kansainvälinen tehdaskonserni, jolla on 40 toimipistettä 15 maassa ja joka on listattu Tukholman Nasdaqin mid cap -listalla. Ennen tätä Anders toimi ABB Electrificationin Pohjois-Euroopan myynti- ja markkinointipäällikkönä ja ABB Ruotsin paikallisen johtoryhmän jäsenenä. Andersilla on pitkä kokemus teollisesta valmistuksesta, suunnittelusta, R&D -toiminnasta ja tuotekehityksestä, mukaan lukien myös käytännön kokemusta kestävän kehityksen sekä työterveyden ja -turvallisuuden kehittämisprojektien johtamisesta.

”Perusteellisen etsintäprosessin jälkeen olemme erittäin tyytyväisiä, että Anders on suostunut ottamaan toimitusjohtajan tehtävät vastaan. Anders on kokenut johtaja, jolla on vahva kansainvälinen kokemus. Hallitus ja minä olemme vakuuttuneita siitä, että Anders on oikea henkilö johtamaan Ejendalsin seuraavalle tasolle jatkuvan kansainvälisen kasvun ja kehityksen kautta. ” Marcus lisää.

Anders, joka jo tässä vaiheesa on aloittanut perehtymisen yhtiöön, sanoo: ”Olen erittäin innoissani tästä mahdollisuudesta. Ejendals on arvostettu yritys henkilösuojainalalla, ja heidät tunnetaan osaavista työntekijöistä ja vahvasta kehityksestä vuosien varrella. Ejendalsin selkeä kasvustrategia sekä liiketoimintasuunnitelmat todella luovat merkitystä ihmisille ympäri maailmaa. Odotan innolla, että saan työskennellä organisaation kanssa strategian toteuttamiseksi ja Ejendalsin kehittämiseksi eteenpäin. Tavoitteenamme on edelleen suojelella asiakkaiden kädet ja jalat ympäri maailmaa. ”

Ejendalsin visio on ”Nolla tapaturmaa käsille ja jaloille niin työntekijän, yrityksen ja kuin yhteiskunnan eduksi”. Yhtiön tarkoituksena on olla mukana mahdollistamassa turvallisuusinnovaatioiden kehittämistä ihmisten ja yhteiskunnan hyväksi. Ejendals tekee tämän toimittamalla maailmanluokan turvallisuustuotteita käsiin ja jalkoihin, jotka on suunniteltu ja kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa parhaan turvallisuuden, kestävyyden ja mukavuuden takaamiseksi. Ejendals tarjoaa myös palvelukonsepteja, jotka sisältävät koulutusohjelmia ja turvallisuusarviointeja.

Ejendals lyhyesti

• Valfrid Ejendal perusti yhtiön vuonna 1949 Leksandissa, Ruotsissa