Takaisin arkeen ja kouluun!

Takaisin arkeen ja kouluun!

Arki on taas alkanut, kesälomat käytetty ja toivon mukaan itse kunkin omat akutkin ovat lomalla latautuneet. Arki on palannut normaaliin rytmiin ja koulunkäyntikin saatu alkuun. Siksi onkin hyvä aika käydä läpi kodin säilytysasioita. Tässä muutama vinkki!

Erityisen tärkeää arjen sujuvuudelle on hyvässä järjestyksessä oleva eteinen. Eteisessä koululaukkujen, jumppavaatteiden, avainten, postin, takkien ja kenkien pitäisi olla helposti löydettävissä aamun kiireissä. Kun kaikille tavaroille on oma paikkansa koukuissa, hyllyillä ja koreissa, säästyt tavaroiden etsimiseltä ja stressiltä.

Elfan click in-järjestelmä on erittäin hyvä, jos haluat saada järjestyksen aikaan nopeasti. Voit tehdä millaisen järjestelmän haluat, ja järjestelmää on helppo muokata säilytystarpeidesi mukaiseksi. Jos perheeseesi kuuluu pieniä lapsia, voit asentaa säilytysjärjestelmäsi siten, että lapset ylettyvät ripustamaan omat vaatteensa järjestelmään ja auttamaan sillä tavalla järjestyksen pidossa.

Säilytysjärjestelmän sivulle lapselle sopivaan korkeuteen asennettuun koukkulistaan on helppo ripustaa takit, urheiluvaatteet ja kypärät.

Jos eteisessäsi on tilaa, on hyvä idea rajata oma paikkansa lapsille. Siellä he voivat säilyttää ulkovaatteitaan, koulutarvikkeita ja muita tavaroita. Alimmaksi säilytysjärjestelmään voi sijoittaa hyllykorin, jonne kengät ja saappaat on helppo laittaa ja jonka alta lattia on helppo imuroida puhtaaksi.  Syksyllä ja talvella, kun ulkona on märkää ja kuraista, voit laittaa hyllykorin pohjalle muovialustan, jolloin lattia pysyy puhtaana. Muovialustat on helppo ottaa pois ja puhdistaa.

Meshkoreista näkyy hiukan läpi, jolloin näet, mitä korissa on. Käytä korinjakajia jakamaan kori osiin hanksikkaita, myssyjä ja kaulahuiveja varten.Vinkki: Kiinnitä koreihin nimilaput.

Lapsilla on paljon pikkutavaroita ja eteisen korit tulevat pian sotkuisiksi. Taistele kaaosta vastaan jakamalla korit osastoihin korinjakajilla. Eteiseen jätämme tavaroita tullessamme sisään ja otamme mukaan ulosmennessämme, joten älä jätä eteiseen tilaa viemään tavaroita, jotka eivät kuulu sinne. Varaa esimerkiksi yksi kori tavaroille, jotka ovat tilapäisesti eteisessä. Ne voivat esimerkiksi olla joltakulta lainaamiasi tavaroita, jotka pitää palauttaa. Ja muista siivota säännöllisesti!