Elfan muunneltavan click-in säilytysjärjestelmän avulla voi luoda huoneen kokoon ja teinin tarpeisiin sopivan koulupöydän ja hyllykön, jossa kaikelle on oma paikkansa.

Tervetuloa syksy - teinin huone ja kotikonttori kuntoon!

Nyt kun olemme palanneet töihin ja lapset ovat aloittaneet koulun, tarvitsemme kaikki pientä piristystä syksyyn. Kodin säilytyksen ja huoneiden uudelleen järjestely ja pienet sisustusremontit voivat tehdä arjesta sujuvamman ja mukavamman. Nappaa tästä ideat teinin huoneeseen, kotikonttoriin ja lasten eteisnaulakkoon.

Teinille suunnitellut säilytysratkaisut

Olisiko aika päivittää lastenhuone teinin huoneeksi? Tässä on kaksi esimerkkiä siitä, miten voit luoda teinin tarpeisiin sopivia sisustus- ja säilytysratkaisuja.

Allien huoneen seinälle rakennettiin hänelle suunniteltu koko seinän levyinen hyllykokonaisuus, josta löytyy kirjahyllyn ja laatikoiden lisäksi myös koulupöytä ja meikkipöytä. Se sisältää nyt kaiken Allielle tärkeän koulutehtävistä ja lukemisesta harrastuksiin, ilmoitustaulua unohtamatta.

Kolmetoistavuotias Leon kaipasi myös huoneeseensa muutosta, mutta hänen tarpeensa ja toiveensa olivat hieman toisenlaiset. Tärkeintä oli saada paikka pelaamiselle ja läksyjen teolle. Äidin mielestä myös parempi vaatesäilytysratkaisu oli tarpeen. Lastenhuone jäi menneisyyteen, kun Leonin huoneesta tehtiin nuoren oma huone, jossa on fiksuja säilytysratkaisuja sekä tilaa pelaamiselle ja kavereiden kanssa hengailulle. Leon oli erityisen tyytyväinen pöytäratkaisuun, jossa on omia hyllyjä pelikonsolille ja pelivarusteille. Pöydän sivussa olevaan koukkulistaan on kätevä ripustaa koulureppu ja kuulokkeet.

Koko perheen kotitoimisto yhdellä seinällä

Työskenteletkö paljon kotoa käsin ja tarvitset paremman kotityöpisteen? Elfan räätälöitävän, seinälle kiinnitettävän hyllyjärjestelmän avulla voit tehdä toimivan työpisteen tilaan kuin tilaan, oli se sitten pieni tai suuri. Lingin perheellä oli mahdollisuus muuttaa yksi olohuoneen seinistä koko perheen kotitoimistoksi, jossa sekä aikuiset että lapset voivat istua ja työskennellä vierekkäin. Kun työpäivä on ohi, he jättävät työt ja koulutehtävät tyylikkäiden liukuovien taakse ja siirtyvät sohvalle rentoutumaan.

Kaikki valmiina eteisessä, lasten ulottuvissa

Syksyn myötä takkien ja kenkien määrä eteisessä kasvaa ja jokaisen perheenjäsenen, myös perheen pienempien, olisi pidettävä huolta siitä että omat tavarat löytyvät sieltä nopeasti. Helpota arkea antamalla lapsille oma paikka eteisessä, niin että he voivat itse ripustaa takkinsa naulakkoon ja tietävät, mihin hyllyyn kengät pitää laittaa. Tämä toimii hyvin päiväkodissa ja koulussa, joten varmasti sen pitäisi onnistua myös kotona? Elfan muunneltavilla ratkaisuilla hyllyt ja koukut voidaan asettaa lapsille sopivalle korkeudelle ja siirtää niitä ylöspäin lasten kasvaessa.