Ohita
Engconin automaattinen pikakiinnike helpottaa kaivukoneenkuljettajien arkea: ”Se pitäisi olla kaikilla”

Tiedote -

Kun EC-Oilia, Engconin automaattista pikakiinnikejärjestelmää, käytetään yhdessä rototiltin ja hydraulisten työlaitteiden kanssa, sillä on valtava vaikutus kaivukoneenkuljettajien arkeen ja myös koko kaivualaan. EC-Oil lisää kannattavuutta, tehokkuutta ja turvallisuutta. Hyödyt ovat niin suuria, että Engcon tarjoaa EC-öljyä vakiona, jotta mahdollisimman moni voi saada sen.

Automaattinen pikakiinnikejärjestelmä, jolla hydrauliset työlaitteet voidaan kytkeä kaivukoneen puomikiinnikkeeseen ohjaamosta poistumatta, yleistyy jatkuvasti. Siinä työlaite, hydrauliikka, sähkö ja keskusvoitelu kytketään automaattisesti. Kun puomikiinnikkeeseen vaihdetaan hydraulisen työlaitteen tilalle rototiltti, rototiltin alapuolelle voidaan yhtä kätevästi kytkeä hydrauliset työlaitteet myös EC-Oilin avulla. Kaivukoneenkuljettajan jokapäiväinen työ helpottuu ja kehittyy valtavasti, kun automaattista pikakiinnikejärjestelmää käytetään yhdessä rototiltin ja hydraulisten työlaitteiden kanssa. Tämä yhdistelmä lisää urakoitsijan joustavuutta, tehokkuutta ja turvallisuutta.

Engcon suosittelee urakoitsijoita käyttämään työlaitteita, jotka on kehitetty toimimaan optimaalisesti toistensa kanssa. Jotta yhä useammat kaivukoneenkuljettajat voisivat työskennellä älykkäällä tavalla, Engcon tarjoaa automaattisen EC-Oil-pikakiinnikejärjestelmänsä täysin, kun asiakas tilaa rototiltin, Q-Safe-työlaitekiinnikkeen ja DC2-ohjausjärjestelmän samalla kertaa. Mikäli asiakas ostaa samalla myös Engconin hydraulisen työlaitteen, silloin myös rototiltin alapuolinnen EC-Oil on asiakkaalle veloitukseton.

– Haluamme luonnollisesti lisätä kaivukoneenkuljettajien turvallisuutta, kannattavuutta ja tehokkuutta, joten olemme tehneet automaattisesta EC-Oil-pikakiinnikejärjestelmästämme oletuksena. Lyhyesti sanottuna: haluamme tarjota kaikille kaivukoneen kuljettajille modernin tekniikan, joka helpottaa heidän arkeaan ja jonka avulla he voivat suorittaa entistä enemmän työtehtäviä lyhyemmässä ajassa ja lisäksi saada mahdollisuuden parempiin ansioihin, Engconin omistaja ja perustaja Stig Engström sanoo ja jatkaa:

– Emme halua, että EC-Oiliin investoinnista aiheutuva kustannus on este loppuasiakkaillemme, joten teimme hieman poikkeuksellisen ratkaisun ja aloimme tarjota automaattisen pikakiinnikkeemme maksutta. Tämä edellyttää totta kai, että asiakas ostaa Engconin järjestelmän – Engconin on oltava kannattava valinta!

Kun käytössä on automaattinen pikakiinnikejärjestelmä, kaivukoneen kuljettaja voi ohjaamosta käsin kytkeä automaattisesti rototilttinsä tai muut hydrauliset työlaitteet puomikiinnikkeeseen tai rototiltin alapuolelle.

Turvaa ja ajansäästöä kaivukoneen kuljettajalle
Engconin automaattinen pikakiinnikejärjestelmä säästää aikaa ja on turvallinen, sillä sitä käytettäessä kuljettajan ei tarvitse kiivetä ulos ohjaamosta työskentelemään manuaalisten, paineenalaisten ja usein likaisten hydrauliliittimien kanssa.

– Suoritettavasta työstä riippuen ajansäästö voi olla jopa tunti päivässä. Perinteisellä tavalla tehtynä työlaitteen vaihto voi kestää 3–4 minuuttia, kun taas EC-Oililla hydraulisen työlaitteen kytkentä vie vain kymmenen sekuntia. Tämä helpottaa kaivukoneenkuljettajan työtä ja tekee kaivukoneista entistä kannattavampia, Stig Engström toteaa lopuksi.

Tietoruutu:
Engconin ainutlaatuinen päätös tehdä EC-Oilista vakiovarusteet lisävaruste on voimassa kaikkialla maailmassa. Sen lisäksi, että EC-Oil on maksutta vakiona Engconin pikakiinnikkeissä ja Q-Safe-kiinnikkeellä varustettujen rototilttien yläosassa, EC-Oil on aina oletuksena myös kaikissa Engconin hydraulisissa työlaitteissa, kuten tartuntakourissa, tärylevyissä, haarukkarungoissa ja harjalaitteissa, joissa on S45–S80-tyyppinen kiinnike. Kun asiakas ostaa kiinnikkeen ja rototiltin kanssa samalla kertaa myös hydraulisen työlaitteen, EC-Oil sisältyy myös rototiltin alapuolisessa kiinnikkeessä.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2018 noin 1200 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.