Ohita
Engconin uusi voimakas EC233-rototiltti sarjatuotannossa  – vanha kunnon EC30 jää eläkkeelle

Tiedote -

Engconin uusi voimakas EC233-rototiltti sarjatuotannossa – vanha kunnon EC30 jää eläkkeelle

Maailman johtava rototilttivalmistaja Engcon ilmoittaa, että EC233:n – markkinoiden voimakkaimman, enintään 33 tonnin kaivukoneisiin tarkoitetun rototiltin – sarjatuotanto on nyt täydessä vauhdissa. Engcon kertoo, että uuden rototiltin kaikki testit ovat onnistuneet hyvin. EC233 korvaa näin uskollisen EC30-mallin, jota on myyty 90-luvun puolivälistä alkaen.

– Kaikki ensimmäisistä prototyyppitesteistä aina sarjatuotantoon saakka on sujunut erittäin hyvin, sanoo Engconin kehityspäällikkö Fredrik Jonsson.

Fredrik Jonsson kertoo, että rototilttiä testattiin ensin ylikuormitustesteillä, joissa sekä runkoa että kiinnikkeitä ylikuormitettiin laboratorioympäristössä ja sen jälkeen työympäristössä liian suurissa koneissa. Jonsson kertoo testien toteutuksesta:

– Kiinnitämme testattavat tuotteemme aina ensin voimakkaaseen hydrauliseen testilaitteeseen, jossa ennakolta valituilla voimilla ylikuormitamme niitä huomattavasti. Näin saamme erittäin hyvän kuvan mahdollisista, konstruktioon liittyvien puutteiden sijainnista.

Lopputestaus todellisessa ympäristössä
Kun laboratoriotestit on suoritettu, osaa prototyypeistä testataan ylisuurissa kaivukoneissa todellisissa käyttöoloissa, jotta nähdään vielä tarkemmin, kuinka kaikki toimii.

– Vaikka suoritamme ylikuormitustestejä laboratoriossa, todellisissa käyttöympäristöissä vallitsevat kuitenkin aivan toisenlaiset olosuhteet. Monia tekijöitä, kuten lämpötilan vaihteluja ja lukematonta murtomomenttien määrää, ei voi simuloida, Fredrik Jonsson sanoo.

EC233-rototiltin sarjatoimitukset ovat jo täydessä vauhdissa pohjoismaisilla markkinoilla, ja kesäkuussa toimitukset alkavat myös Pohjoismaiden ulkopuolelle.

Tietoja EC233:sta:

24–33 t painoluokan koneisiin

+- 45 asteen kallistuskulma

Suurin murtomomentti 340 kNm

Vakiona keskusvoitelu ja kallistussylintereiden kuormanpitoventtiilit

Valmius automaattiselle EC-Oil-öljyliitännälle

Vakiotyölaitekiinnikkeet: QS70 ja QS80 tartuntakouralla tai ilman sitä

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat yhdeksän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2016 noin 780 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 200 työntekijää. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.