Kobelcon kaivukoneisiin Engconin rototiltit ja automaattiset kallistustoiminnot

Kobelcon kaivukoneisiin Engconin rototiltit ja automaattiset kallistustoiminnot

Kobelco Construction Machinery, yksi maailman suurimmista kaivukonevalmistajista, on yhdessä maailman johtavan rototilttien valmistajan Engconin ja Leica Geosystemin kanssa kehittänyt koneisiinsa soveltuvan ainutlaatuisen, automaattisen korkeus- ja kallistustoiminnon. Yhteistyön tuloksena Kobelco ilmoittaa nyt varustavansa ensi keväästä lähtien SK200/SK210-10 mallinsa Engconin rototiltillä ja Leican koneohjausjärjestelmällä. Ne tekevät kaivukoneesta tehokkaamman ja kannattavamman.

Japanilainen Kobelco on yhdessä Engconin ja Leica Geosystemin kanssa kehittänyt ainutlaatuisen ominaisuuden joka mahdollistaa automaattisen kallistustoiminnon Engconin rototiltin avulla ja ohjaa samalla automaattisesti kaivuu- ja pääpuomin sekä kauhan toimintoja. Tämä merkitsee, että kaivukone yhdessä ICT-järjestelmän kanssa (Information and Communication Technology) määrittää automaattisesti kauhalle oikean korkeuden ja kallistuskulman. Tämä tulee nostamaan dramaattisesti Kobelcon kaivukoneiden tehokkuutta.

– Olemme uskomattoman ylpeitä ja iloisia saadessamme olla mukana tässä projektissa yhdessä Kobelcon ja Leica Geosystemin kanssa. Olen varma että tämä ensiaskel tulee johtamaan johonkin suurempaan koko kaivukonealalla, sanoo Japanista tiedotteen julkaisun yhteydessä tavoitettu Krister Blomgren, Engcon Holdingin toimitusjohtaja.

Kobelco ilmoittaa, että malli SK200/SK210-10 tulee markkinoille ensimmäisenä, varustettuna uudella ICT-järjestelmällä. Toimitukset alkavat Japanissa keväällä 2019. Muilla markkinoilla ei vielä ole toimituspäätöstä.

Kobelco promo video: https://youtu.be/yMhBF6OekOY

Yhteystiedot:
Krister Blomgren, engcon Holding | +46 [0]70 529 92 65

Kategoriat

valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat kahdeksan myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2017 noin 1000 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 250 työntekijää. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.