Vexve Oy liittyi FIBSin ja Monimuotoisuusverkoston jäseneksi

Kaukolämpö- ja kaukokylmäventtiileiden valmistaja Vexve Oy:n yhtenä kuluvan vuoden tavoitteena on kyetä entistä paremmin ymmärtämään liiketoimintaansa liittyviä arvoketjuja kertoo yhtiön Director, Corporate Social Responsibility & Strategic Alliances Anna-Stiina Boström.

Miksi liityitte FIBSin ja monimuotoisuusverkoston jäseneksi?

Vexve on yli 50 vuotta toiminut yritys, joka tarjoaa luotettavimmat venttiiliratkaisut kaupunkien ja teollisuuden lämmitys- ja jäähdytystarpeisiin yli 30 maassa maailmalla. Haluamme jatkossakin toimia asiakkaidemme vastuullisena teknologiakumppanina ja rakentaa energiatehokasta ja älykästä lämmityksen ja jäähdytyksen energiainfraa yhdessä asiakkaidemme kanssa. FIBSin jäsenenä pääsemme mukaan vahvaan verkostoon ja opimme varmasti entistä paremmin implementoimaan mm. YK:n kestävän kehityksen tavoitteita Vexven liiketoiminnan strategiaan, kehityshankkeisiin ja johtamiskäytäntöihin. Vexven kansainvälistyvä ja kasvava liiketoiminta sekä työelämän muutokset innostivat liittymään myös mukaan Monimuotoisuusverkostoon. Näemme työelämän ja työyhteisöjen monimuotoisuuden merkittävänä mahdollisuutena kehittää liiketoimintaamme.

Mitä yritysvastuu teille merkitsee?

Yritysvastuu on Vexvessä kaikkea liiketoimintaa ohjaava voimavara. Rakennamme kannattavaa liiketoimintaa huomioiden ympäristönäkökohdat ja toimintamme sosioekonomiset vaikutukset arvoketjujen kaikissa vaiheissa.

Miten näette vastuullisuuden merkityksen kehittyvän alallanne tulevaisuudessa?

Tehokas ja älykäs energiainfra on oleellinen osa modernin kaupungin ekosysteemiä. Kestävää kehitystä tukevien ekosysteemien rakentaminen vaatii kaikilta toimijoilta sitoutumista vastuullisuuteen. Vastuullisuuden merkitys Vexven liiketoimintaympäristössä tulee siis korostumaan ja on tulevaisuudessakin meille kilpailuetu.

Mihin vastuullisuuskysymykseen aiotte tulevana vuonna panostaa ja miten FIBS-jäsenyys voi teitä sen toteuttamisessa auttaa?

Tavoitteenamme on kyetä entistä paremmin ymmärtämään liiketoimintaamme liittyviä arvoketjuja, vahvistaa niitä vastuullisuuden vaatimusten mukaisesti ja parantaa sitä kautta myös liiketoimintaan liittyvien riskien hallintaa. Haluamme myös kyetä entistä paremmin osoittamaan yhteiskunnalle tuottamaamme arvoa mm. edistämällä tuote- ja palveluinnovaatioita. Toivomme, että saamme FIBSin verkostosta hyviä käytänteitä ja työkaluja ympäristö- ja sosioekonomisten vaikutusten jäsentämiseen, mittaamiseen ja raportointiin.

Lue lisää Vexven toiminnasta

• riskienhallinta