Laajempaa kuvaa kompaktilla 18mm f/2.8 -objektiivilla Sony FE-kameroille

Samyang on määrätietoisesti laajentanut tarjontaansa Sonyn peilittömille järjestelmäkameroille. Nyt julkaistava pienikokoinen ja kevyt 18mm laajakulmaobjektiivi kattaa täyden kennon piirtoympyrän, mutta sopii täydellisesti myös APS-C-kennoisille kameroille.

Samyang AF 18mm f/2.8 FE on viimeisin lisäys Samyangin nopeasti kasvavaan valikoimaan Sonyn peilittömille E- ja FE-kiinnityksen kameroille tarkoitettuja objektiiveja. Se on täydellinen objektiivi dramaattisten maisemakuvien, arkkitehtuuristen kohteiden ja ahtaiden kaupunkinäkymien kuvaamiseen 100 asteen diagonaalisella kuvakulmallaan (täyden kennon kameralla). Objektiivin lähin tarkennusetäisyys on vain 25 cm, joten se sopii myös lähikuvien ottamiseen.

Siitä huolimatta, että Samyangin uusi laajakulmaobjektiivi on suunniteltu kattamaan täyden kennon piirtoympyrä, se sopii myös Sonyn A6xxx-sarjan kameroille, joissa on pienempi APS-C-kuvakenno. Näissä kameroissa objektiivi toimii mainiosti klassisena laajakulmaobjektiivina, joka kattaa noin 28mm kuvakulman täyden kennon kameroissa ja sopii hyvin esimerkiksi ryhmäkuviin, katukuvaukseen tai matkoille. Vain 145 gramman painonsa ansiosta objektiivi on yksi keveimmistä täyden kennon laajakulmaobjektiiveista markkinoilla. Toisin sanoen se on erinomainen valinta valokuvaajille, jotka haluavat matkustaa keveästi uhraamatta kuvan laatua. Se sopii myös täydellisesti Samyangin valikoimaan 24mm f/2.8, 35mm f/2.8 ja 45mm f/1.8 -objektiivien kanssa.

Nopea, terävä ja hiljainen

Automaattitarkennuksessa käytetty lineaarinen STM-moottori mahdollistaa nopean ja hiljaisen tarkennuksen myös videota kuvattaessa. Vaikka objektiivin suunnittelussa on asetettu pieni koko etusijalle, ei siinä silti ole uhrattu kuvanlaatua. Objektiivin optinen rakenne koostuu 9 elementistä 8 ryhmässä. Näistä elementeistä kolme on äsfäärisiä elementtejä, jotka takaavat vähäiset vääristymät ja erinomaisen reunapiirron kaikilla aukkoarvoilla, kaksi HR-lasielementtiä (High Refractive) ja kolme ED-elementtiä (Extra low Dispersion), jotka vähentävät värivirheitä ja kromaattista aberraatiota. Lasipinnoilla käytetty kehittynyt heijastuksia vähentävä UMC-pinnoitus (Ultra Multilayer Coating) estää hajavalon aiheuttamaa kontrastin vähentymistä ja takaa kirkkaat kuvat hankalissakin valaisuolosuhteissa.

Hinta ja saatavuus:

Samyang AF 18mm f/2.8 FE toimitukset alkavat lokakuussa ja sen suositushinta on 389,00 euroa.

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

Pituus: 61 mm
Halkaisija: 64 mm
Paino: 145 grammaa
Mukana toimitetaan: Vastavalosuoja. linssin etu- ja takasuoja

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Rotolight, Nissin, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.