Polaroid Originals - paluu juurille

The Impossible Project on saavuttanut mahdottoman päämääränsä - polaroid-kuvaaminen aidolle filmille on elpynyt ja suositumpaa kuin koskaan. Brändi palaa nyt juurilleen ja ottaa nimen Polaroid Originals.

Aikana, jolloin valokuva tuntuu olevan vain ykkösiä ja nollia digitaalisessa muistissa, valokuvan kehittymisen katseleminen välittömästi kuvan ottamisen jälkeen on melkein taianomainen kokemus.

The Impossible Project onnistui mahdottomassa tavoiteessaan elvyttää ja pelastaa polaroid-perintö. Uusi sukupolvi on inspiroitunut instant-kuvaamisesta siinä määrin, että filmin tulevaisuus on turvattu. On aika vaihtaa nimeä nykytilannetta paremmin kuvaavaksi: Polaroid Originals.

Uuden nimen myötä myös tuotemerkin ilme ja pakkaukset uudistuvat, vaikka filmi ja teknologia säilyvät ennallaan. Polaroid Originals -filmiä on saatavilla perinteisesti värillisenä ja mustavalkoisena, minkä lisäksi valikoimaan kuuluu monipuolisesti erikoisfilmipaketteja. Polaroid Originals julkaisee samalla ensimmäisen kameransa: Polaroid Originals OneStep 2!

Ajaton ja helppokäyttöinen OneStep 2

Unohda zoom, automaattitarkennus, kuvanvakaaja ja Wi-Fi. Analogisessa OneStep 2 -kamerassa on kiinteä tarkennus, joka tarkentaa täydellisesti 60 senttimetristä äärettömään (joka on myös täydellinen etäisyys selfielle). Automaattivalotus ja sisäänrakennettu salama tekevät uudesta mallista juuri niin helpon käyttää kuin sen edeltäjäkin oli 40 vuotta sitten. Kameran ulkoasu on ajaton ja tyylikäs, ja vaikka kamera on edelleen täysin analoginen, muutamia uudenaikaisiakin ominaisuuksia on lisätty: kuten itselaukaisin ja USB-lataus.

Polaroid OneStep 2 -kamerassa voi käyttää niin Polaroid Originals-filmiä kuin vanhempaa The Impossible Project-filmiäkin.

Polaroid ja The Impossible Project

Amerikkalainen Edwin Land perusti Polaroid-tuotemerkin 80 vuotta sitten, ja ensimmäinen Polaroid OneStep -kamera lanseerattiin vuonna 1977. Kamera oli hyvin suosittu taiteilijoiden keskuudessa ja se saavuttikin nopeasti eräänlaisen kulttistatuksen. Muun muassa Andy Warhol, Helmut Newton ja Robert Mapplethorpe kuvasivat Polaroid-kameralla.

Digitaalisen kameran saapuminen oli tuhoisaa Polaroidille ja instant-kuvaamiselle, tai siltä se vaikutti vuosituhannen vaihteen jälkeen. Kameroiden ja filmin valmistus lopetettiin lopullisesti vuonna 2008, mutta pieni joukko päättäväisiä ihmisiä päätti pelastaa Polaroidin ja perusti The Impossible Projectin.

Viime vuosina The Impossible Project on valmistanut ja myynyt kameroita ja filmiä nousujohteisesti. Keväällä 2017 yhtiön suurin osakkeenomistaja osti oikeuden käyttää Polaroid-tuotemerkkiä ja ympyrä sulkeutui. Mahdoton on saavutettu ja Polaroid Originals palaa alkujuurilleen.

Yhteenveto - Polaroid OneStep 2

• Helppokäyttöinen kamera, jossa automaattivalotus ja kiinteä tarkennus
  • Tarkennus 60 cm - ääretön
  • Sisäänrakennettu salama
  • Itselaukaisin
  • USB-lataus
  • Kamerassa voi käyttää niin Polaroid Originals-filmiä ja The Impossible Project-filmiä

Kameran toimitukset alkavat syksyllä 2017

• Polaroid OneStep 2, hinta noin 125 €

Lisätiedot: info@focusnordic.fi

• kamera
  • valokuvaus
  • polaroid
  • polaroid originals
  • the impossible project
  • instant
  • film

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Nissin, Metz, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja MyMyk. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.