Ricoh Theta V – 4K-resoluutio 360°-videossa, 3D-ääni ja Android-käyttöliittymä

Uusi Ricoh Theta V on monin tavoin paranneltu verrattuna edeltäjäänsä Ricoh Theta S -kameraan. Ricoh Theta V kirjaimellisesti lisää uuden ulottuvuuden videokuvaan 4K-resoluutiolla ja 3D-audiolla. Se vangitsee kaiken ympäriltään pienintä yksityiskohtaa myöten.

Koe ympäristö uudella tavalla

Helppokäyttöinen Theta V 360°-kamera sopii moneen eri tarkoitukseen. Esimerkiksi matkailutoimistoille ja kiinteistönvälittäjille 360°-teknologia tuo lisäarvoa, kun kohteen voi esitellä asiakkaalle yksityiskohtia myöten videolla. Arkkitehdeille ja rakennusmestareille 360°-video antaa mahdollisuuden valvoa työn etenemistä jopa hankalissa olosuhteissa, kun taas esimerkiksi toimittajille Ricoh Theta V voi olla vaihtoehto nauhurille elävämmän ja mielenkiintoisemman haastattelun taltioimiseksi.

4K-videon jakaminen ja suoratoisto on helpompaa kuin koskaan

Ricoh Theta V edustaa uutta virstanpylvästä Ricohin 360° -kameroiden kehityksessä - Theta V on Ricohin ensimmäinen Android-käyttöjärjestelmällä toimiva 360°-kameramalli. Android-käyttöjärjestelmällä käyttäjät voivat asentaa kameraan sovelluksia uusia ominaisuuksia varten. Useita sovelluksia kehitetään parhaillaan.

Tehokkaamman prosessorin avulla Theta V kuvaa kaksi kertaa korkeammalla resoluutiolla verrattuna aikaisempiin malleihin. 19 Gt sisäänrakennettuun muistiin mahtuu jopa 40 minuuttia 4K-videota, 130 minuuttia FullHD-videota tai jopa 4800 360°-panoraamakuvaa, joiden tarkkuus on 14,4 megapikseliä.

Kuvat ja videomateriaalin voi myös jakaa heti joko 4K- tai FullHD-resoluutiolla Ricoh Theta V:n Live Streaming-ominaisuudella!

3D-ääni lisää tilan tunnetta

Theta V-kameralla voi äänittää 360° ns. spatial audiota, mikä lisää merkittävästi tilan tunnetta. Kamera on varustettu sisäänrakennetulla, 4-kanavaisella mikrofonilla, mutta kameraan on saatavilla myös lisävarusteena Ricoh TA-1 -mikrofoni, jolla tilaäänen taltiointi on vieläkin laadukkaampi.

Sisäänrakennetun langattoman yhteyden ansiosta tallennetun sisällön jakaminen on helppoa. Langaton siirtonopeus on 2,5 kertaa nopeampi kuin edeltäjällään Theta S-mallilla, minkä lisäksi Theta V-kameran voi pitää Bluetooth-yhteydellä kytkettynä älypuhelimeen pitkiäkin aikoja ilman huolta akun loppumisesta. Ricoh Theta V tukee myös Miracast-tekniikkaa, joten voit nopeasti ja helposti katsella valokuvia tai toistaa videota televisiosta ilman johtoja.

Ricoh Theta V -kameran toimitukset alkavat syyskuun 2017 lopulla. Hinta noin 450 €.

Lisätiedot: info@focusnordic.fi

Ominaisuudet

• Pieni ja kevyt - mahtuu vaikka paidantaskuun.
  • 360°-panoraamaformaatti videolle ja kuvalle.
  • 4K-resoluutio, 30 fps.
  • 360° audio: äänitys 4-kanavaisella sisäänrakennetulla mikrofonilla
  • 360° Live Streaming 4K- ja FullHD-resoluutiolla.
  • 19GB sisäänrakennettu muisti.
  • Langaton internetyhteys ja bluetooth.
  • Miracastin avulla kuvien ja videon toistaminen langattomasti TV:ssä on helppoa
  • Android-käyttöjärjestelmä mahdollistaa uusien ominaisuuksien asentamisen sovellusten kautta.
  • Lisävarusteina saatavana sukelluskotelo ja 3D-mikrofoni.

Lisävarusteet

• Sukelluskotelo Ricoh TW-1: Vedenpitävä 30 metriin asti. Yhteensopiva Ricoh Theta V-, Theta S- ja Theta SC-mallien kanssa. Hinta noin 220 €.
  • 3D-mikrofoni Ricoh TA-1: Korkealaatuisen 360°-audion äänitys. Sisältää tuulensuojuksen. Hinta noin 280 €.

Tekniset tiedot

• Kameratyyppi: Panoraama-kamera 360°-videolle ja -kuvalle.
  • Tekniikka: Kaksi 12 megapikselin CMOS-kennoa sekä kaksi objektiivia, joiden valovoima on f/2.0
  • Kuvan resoluutio: 14,4 megapikseliä (5376 x 2688 pikseliä)
  • Videoresoluutio: 4K (3840 x 1920 pikseliä), 30 fps. Full-HD (1920 x 1080 pikseliä), 30 fps. H264/H265. Live Streaming 4K- ja 2K -resoluutiolla, 30 fps.
  • Muisti: 19 GB sisäinen muisti: jopa 4800 360°-kuvaa, 40 minuuttia 4K-videota tai 130 minuuttia 2K-videota.
  • Yhteys: Wi-Fi. Bluetooth. Micro-USB. Mikrofoniliitäntä.
  • Virtalähde: Sisäänrakennettu USB-ladattava Li-Ion -akku, jonka suorituskyky kestää noin 300 kuvaa tai 80 minuuttia videota kerrallaan.
  • Mitat: 130,6 x 45,2 x 22,9 mm
  • Paino: 121 g

• theta
  • kamera
  • ricoh
  • 360°
  • 4k
  • ricoh theta v

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Nissin, Metz, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja MyMyk. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.