Disney tuo Suomeen viihteen uuden tähden – FOX on tammikuussa STAR Channel

The Walt Disney Company Nordic & Baltic julkistaa FOX-TV-kanavalle uuden nimen ja kanavailmeen: STAR Channel aloittaa Suomen lähetyksensä 6. tammikuuta 2023.

Helsinki, Suomi (26. lokakuuta 2022) – STAR Channel jatkaa FOX-kanavalta tuttujen sekä uusien amerikkalaisten huippudraamojen ja -komedioiden, ja kotimaisten viihdeohjelmien esittämistä ympäri vuorokauden samalla tutulla kanavapaikalla 12.

– Uusi STAR Channel -brändi tuo TV-kanavamme vahvemmin osaksi Disneyn viihdebrändien perhettä. STAR on entuudestaan tuttu Disney+ -palvelusta – ja monet ohjelmistamme ovatkin jo katsottavissa sekä television että suoratoistopalvelun puolella, kuten esimerkiksi menestyssarjat Simpsonit, Moderni perhe, Ensisilmäykselläja 9-1-1. Suositut kotimaiset FOX-ohjelmamme, kuten Melkein MENSA, jatkavat myös uudella TV-kanavalla. Voin niin ikään paljastaa, että kevään aikana lanseeraamme myös kaksi uutta kotimaista viihdeohjelmaa, kertoo Hans van Rijn, The Walt Disney Company Nordic & Baltic -maajohtaja ja SVP. Hän jatkaa:

– TV-liiketoiminta on edelleen yksi prioriteeteistamme. On tärkeää, että voimme innostaa yleisöämme studioidemme maailmanluokan sarjoilla ja elokuvilla heidän valitsemillaan alustoilla.

Muun muassa Disney+ -palvelusta tuttu STAR-brändi on optimoitu ja lokalisoitu suomalaiselle televisioyleisölle ja se seuraa FOX-kanavan jalanjäljissä rohkeana ja itsevarmana TV-viihteen suunnannäyttäjänä.

Viihteen uuden tähden visuaalinen ilme on saanut inspiraationsa pyrstötähdestä. STAR Channel tähdenlennon tavoin täyttää viihteen ystävän toiveet – sen hohde valaisee Suomen televisiotaivaan korkealaatuisilla ohjelmilla, jota vain Disney pystyy tarjoamaan.

Lisätietoja:

Nina Walldén; nina.wallden@disney.com

Aurora Stark, aurora.stark@disney.com

• Media, viestintä

• viihde
  • kansainvälinen viihde
  • tv-kanava
  • amerikkalainen viihdesarja
  • kotimainen viihde
  • suoratoisto

DISNEY MEDIA ENTERTAINMENT AND DISTRIBUTION

Disney Media & Entertainment Distribution (DMED) hallinnoi The Walt Disney Companyn laajaa sisällön kaupallistamis- ja jakeluekosysteemiä, joka tarjoaa yhtiön vertaansa vailla olevan tarinankerronnan yleisölle ympäri maailmaa. Tämä edellyttää P&L:n hallintaa ja toimintaa yhtiön suoratoistopalveluvalikoimassa, mukaan lukien palvelut: Disney+, Hulu, ESPN+ sekä kansainvälinen viihdetarjontapalvelu Star, sisältäen sen lineaariset televisiokanavat ja ABC:n omistamat asemat, teatterielokuvien levityksen, sisällön lisensoinnin ja jakelun, mukaan lukien Disney Music Groupin, sekä maailmanlaajuisen mainosmyynnin ja tekniikan. DMED hyödyntää tutkimuksia eri puolilta yhtiötä sekä rahoittaa sisältöjä ja jakelee sisältöjä maksimoidakseen yleisön sitoutumisen sekä kaupallisen vaikutuksen eri alustoillaan. Eri organisaatiot, tarkalleen Disney studioiden, General Entertainmentin ja urheiluorganisaatioiden luovat johtajat tekevät yhteistyötä eri alustoiden ja organisaatioiden kesken.