FOX TV–kanavan uusi eeppinen trillerisarja the Passage

FOX TV–kanavan vuosi 2019 käynnistyy uudella eeppisellä trillerisarjalla

The Passage on henkilövetoinen ja toiminnantäyteinen draamasarja, jonka on käsikirjoittanut Liz Heldens (”Friday Night Lights”). Heldensin ja tuottajaveteraani Ridley Scottin (”Gladiator”, ”The Martian”) ohella nimekkääseen tuottajakaartiin kuuluvat kirjailija-ohjaaja Matt Reeves (”Dawn of the Planet of the Apes”, ”Cloverfield”), David W. Zucker, Adam Kassan sekä Jason Ensler.

The Passage kertoo Noah-projektista – salaisesta lääketieteellisestä tutkimuslaitoksesta, jossa tutkijat tekevät kokeita vaarallisella viruksella, joka voisi parannuskeino kaikkiin uhkaaviin tauteihin. Pahimmassa tapauksessa virus voi kuitenkin tuhota koko ihmiskunnan.

Kun nuori tyttö (Saniyya Sidney, ”Fences”, ”Hidden Figures”) valitaan projektin koehenkilöksi, saa liittovaltion agentti (Mark-Paul Gosselaar, ”Saved By The Bell”, ”Pitch”) tehtäväkseen noutaa hänet. Tilanne kuitenkin muuttuu, kun agentti päättää ottaa itselleen roolin tytön sijaisisänä ja suojelijana, silläkin riskillä, että ilman tyttöä koehenkilönä Noah-projektin vaaralliset kokeet uhkaavat aiheuttaa maailmanlopun.

”The Passage –sarjassa on erinomainen tasapaino jännittävää vaaraa ja sydämellistä draamaa”, kommentoi FOX–kanavien Pohjoismaiden ohjelmajohtaja Elina Mustelin.

”Vaikka tarina kertoo maailmaa uhkaavasta tarttuvasta viruksesta, on sillä myös toinen puoli. Voimakkaat ja viattomat ihmissuhteet ovat The Passagen ytimessä. Sarja tarjoaa varmasti jokaiselle jotakin”, Mustelin jatkaa.

Sarjassa nähdään mukana myös tunnetut näyttelijät Jamie McShane (”Bosch”, ”Bloodline”, ”Sons of Anarchy”), Caroline Chikezie (”The Shannara Chronicles”), Emmanuelle Chriqui (”Entourage”, ”Murder in the First”), Brianne Howey (”The Exorcist”), McKinley Belcher III (”Ozark”, ”Mercy Street”), Henry Ian Cusick (”Lost”) sekä Vincent Piazza (”Boardwalk Empire”, ”Rescue Me”).

”FOX ja The Passage sopivat täydellisesti yhteen, joten olemme innoissamme, että saamme olla tämän sarjan kansainvälinen koti. Olemme varmoja, että katsojat koukuttuvat sarjan ainutlaatuiseen yhdistelmään draamaa, uskomattomia näyttelijäsuorituksia ja maailmanlopun jännitystä”, kertoo David Smyth Twentieth Century Fox Television Distributionilta.

The Passage saa ensi-iltansa FOX-kanavalla maanantaina 21. tammikuuta klo 21.00.

TV-sarja perustuu menestyskirjatrilogiaan, jonka on Suomessa julkaissut WSOY. Trilogian ensimmäinen kirja "Ensimmäinen Siirtokunta " julkaistaan uutena painoksena 9. tammikuuta. pokkarina.

Lisätietoja:

Elina Mustelin, Ohjelmajohtaja, elina.mustelin@fox.com

Kuvat ja ennakkokatselulinkit: Nina Wallden, Markkinointipäällikkö, nina.wallden@fox.com

Fox Networks Group Oy on 21st Century FOXin omistama monimediayritys. FNG:llä on maailmanlaajuisesti yli 300 viihde-, urheilu- asiaohjelma- ja elokuva sisältöä tarjoavaa kanavaa, jotka toimivat Euroopassa, Afrikassa, Etelä-Amerikassa ja Aasiassa 45 eri kielellä. Suomessa Fox Networks Group Oy vastaa valtakunnallisten ilmaiskanavien FOXin ja National Geographicin, maksukanavien Nat Geo +:n, Nat Geo Wildin ja Nat Geo Wild HD:n, sekä suoratoistopalvelujen FoxPlayn ja FOX+:n toiminnasta.

Yhteyshenkilö/-t

Tietoa The Walt Disney Companysta

The Walt Disney Company on yhdessä tytäryhtiöineen monipuolinen maailmanlaajuinen viihdeyritys, jolla on toimintaa neljällä liiketoimintasegmentillä: Media Networks; Puistot, Elämykset ja Tuotteet; Studio Entertainment; Direct-to-Consumer & International. The Walt Disney Company on toiminut Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa (EMEA) jo lähes 100 vuoden ajan. Yritys työllistää tuhansia ihmisiä ympäri maailmaa ja tavoittaa kuluttajia yli 130 maassa vertaansa vailla olevan tarinankerronnan kautta.

FOX ja National Geographic TV-kanavat
Kaisaniemenkatu 2b