Fresh Servant mukana ruoan revoluutiossa — tulevat 25 miljoonan investoinnit luovat jopa 200 uutta työpaikkaa

Ruoan kulutus on muuttumassa ja kulutuskäyttäytymisessä on näkynyt isot globaalit trendit. Kasvisruoan ja tuoreiden vihannesten kulutus kasvaa ja jatkojalostettujen vihannesten osuus on kasvanut 20 %. Kuluttajat haluavat selkeitä makuja: hyvä ruoka maistuu ja näyttää hyvältä. Käynnissä on ruoan revoluutio. Kuluttajat haluavat ostaa tuoreita tuotteita, jotka lisäävät hyvinvointia sekä antavat lisää aikaa arkeen.

Kaupasta pitää pystyä hankkimaan ravintolatason ruokaa ja sitä me pystymme tarjoamaan. Meidän tuotteissamme on hyvät värit, selkeät raaka-aineet ja hyvät maut, sanoo Fresh Servant Oy:n toimitusjohtaja Sami Haapasalmi.

Revoluutiossa käsintehty ruoka yhdistyy toimiviin, luotettaviin ja tehokkaisiin prosesseihin.

Revoluutiossa toimitaan yhdessä asiakkaiden kanssa. Olemme asiakkaan ykkösvalinta ruokaratkaisuissa, jotka luovat helppoutta ja hyvinvointia arkeen sekä juhlaan, Haapasalmi painottaa.

Uusi tehdas käytössä ensi kesänä

Fresh Servantin välipalatuotteisiin keskittyvän Lapuan tehtaan laajennus valmistui tämän vuoden maaliskuussa. Seuraavaksi Hetki-tuotteista ja Salaattimestari-salaattibaareista tunnettu Fresh Servant tekee ison laajennuksen Edsevön tehtaalle, jossa lisätään tuoresalaatin tuotannon, logistiikan ja asiakaskeräilyn kapasiteettia.

Tavoitteena on nopeuttaa logistiikan läpimenoa, jotta saamme tuotteet entistä tuoreempana maailmalle ja ihmisten ruokapöytiin.

Nyt tehtaalla on 8 000 neliötä ja laajennuksen jälkeen peräti 15 000 neliötä. Investoinnin arvo on noin 25 miljoonaa euroa ja uusi tehdas on käytössä kesällä 2022.

Toimitamme nyt viikossa noin 500 000 annosta tuoretuotteita. Investoinnin jälkeen pystymme lisäämään kapasiteetin noin miljoonaan kappaleeseen viikossa. Edsevöhön rakentuu pohjoismaiden modernein tuotanto ja logistiikkakeskus, jossa hyödynnetään uusinta teknologia ja digitalisaatiota.

Joka vuosi 50 uutta työpaikkaa

Fresh Servant Oy täyttää tänä vuonna 50 vuotta ja Hetki-brändi täytti viime vuonna kymmenen vuotta. Viime vuoden liikevaihto oli 71,8 miljoonaa euroa ja vuotuinen kasvu on ollut 15 % viimeisen 10 vuoden ajan.

Yrityksessä työskentelee tällä hetkellä yli 540 ihmistä ja kansallisuuksia on 34. Investointien ja kasvun mukana on lähivuosina tavoitteena luoda yli 200 uutta työpaikkaa

Olemme viimeisen kymmenen vuoden aikana pystyneet luomaan vuosittain noin viisikymmentä uutta työpaikkaa. Henkilöstömäärän kasvu ei ole itsestäänselvyys, vaan seuraus Freshin ja sen työntekijöiden kasvusta. Olemme panostaneet viime vuosina sellaisen kulttuurin kehittämiseen, joka korostaa yhdessä onnistumista ja jatkuvaa uuden oppimista. Meillä työntekijät saavat asiat tapahtumaan, Haapasalmi kehuu.

• Talous, rahoitus

• elintarvikeala
  • kasvikset
  • kasvisruoka
  • hyvinvointi
  • terveys
  • elintarviketeollisuus
  • talouskasvu
  • investointi
  • vastuullisuus
  • valmisruoka
  • salaatti
  • hetki
  • fresh servant

Fresh Servant Oy on vuonna 1995 perustettu voimakkaasti kasvava ja kehittyvä elintarvikealan yritys. Tunnetuimmat brändimme ovat Hetki–salaatit ja SalaattiMestari–salaattibaari. Hetki-salaatit on markkinajohtaja kuluttajapakatuissa salaattiaterioissa, joiden osuus valmisruoasta on noin 10 %. Toimipisteet meillä on Edsevössä, Seinäjoella ja Lapualla. Yrityksessä työskentelee tänä päivänä noin 500 henkilöä lähes 30:stä eri maasta. Lisätietoja www.fresh.fi.