Fresh Servantin laajennusosa valmistui määräajassa – Pedersöressä sijaitsevan tehtaan pinta-ala lähes tuplaantui

Tuoretuotteita valmistava Fresh Servant Oy:n tehdaslaajennus valmistui suunnitellussa määräajassa. Pedersöressä sijaitsevan tehtaan pinta-ala kasvoi vuoden aikana 8000 neliöstä 15 000 neliöön. Investoinnin kokonaisarvo konehankintoineen on yli 25 miljoonaa euroa.

Uusi laajennusosa on otettu osittain käyttöön toukokuun 2022 aikana ja on kokonaisuudessaan käytössä 2023 alkuun mennessä.

Toimitimme ennen laajennusosaa 500 000 annosta tuoretuotteita. Laajennusosan myötä kapasiteetti tullaan nostamaan noin miljoonaan kappaleeseen viikossa. Saamme tuotantoon ja logistiikkaan lisää jouhevuutta ja läpimenoaika nopeutuu, kertoo Fresh Servantin toimitusjohtaja Sami Haapasalmi.

Fresh Servant ruoan revoluution kärkijoukoussa

Fresh Servant on erityisesti Hetki-brändistä tunnettu tuoretuotteita valmistava elintarvikealan yritys. Hetki-salaatit on markkinajohtaja kuluttajapakatuissa salaattiaterioissa, mutta yritys kasvaa uusilla hyvinvointia ja helppoutta lisäävillä tuotteilla.

Kasvisruoan ja tuoreiden vihannesten kulutus kasvaa jatkuvasti ja jatkojalostettujen vihannesten osuus kasvaa. Markkinajohtajana Fresh Servant kulkee muutoksen kärkijoukoissa ja näkee globaaleissa trendeissä suuria tulevia muutoksia.

– ”Ilmastonmuutos,Covid – 19 ja sota Ukrainassa vaikuttavat merkittävästi maailmantalouteen. Puhumme jopa nälänhädästä ja näemmekin riskejä ruoan saatavuuteen samalla kun ruoan hinta nousee. Kulutuskäyttäytyminen on ollut muutoksessa ja tulee muuttumaan entistä voimakkaammin. Trendeissä näkyy panostaminen omaan hyvinvointiin, omaan ajankäyttöön ja vastuullisuuteen. Kuluttajat ovat entistäkin vaativampia ja valveutuneita siitä, mitä syödään, miten ja miksi ja mihin hintaan.”

Tuotteiden suunnittelun lähtökohtana on ruokahävikin pienentäminen. Suomalaistalouksien suurin hävikki syntyy kasviksista, joten Fresh Servantin tuotteet valmistetaan ruokahävikki huomioiden.

– Elintarvikkeiden asianmukainen pakkaaminen ja oikea säilyttäminen vähentävät ruokahävikin syntymistä. Suunnittelemme pakkauskoot sen mukaan, että tuoretuotteet tulevat käytetyksi kerralla eikä hävikkiä synny, Haapasalmi kertoo.

Tavoitteena kasvaa jatkossakin

Fresh Servant täytti viime vuonna 50 vuotta ja juhlavuoden liikevaihto oli 77,5 miljoonaa euroa. Yritys on kasvanut viimeisen 10 vuoden aikana lähes alueellisesta vihannestukkurista merkittäväksi valtakunnalliseksi tuoreruoka yritykseksi ja tavoitteena on jatkaa samalla tiellä. Yrityksessä työskentelee yli 540 ihmistä kolmella eri paikkakunnalla Pedersöre, Lapua ja Seinäjoki.

Investointien myötä Fresh Servant voi vastata kasvaneeseen kysyntään paremmin.

Tehtaan laajennusosan avajaiset 15.6.2022

Fresh Servant kutsuu lehdistön tutustumaan valmistuneeseen laajennusosaan keskiviikkona 15.6.2022 kello 13.00 – 15.00. Tapahtuma alkaa kello 13.00 projektin esittelyllä ja jatkuu tehdaskierroksella, kierroksen jälkeen Fresh Servant tarjoaa kakkukahvit osallistujille. Projektin esittelee toimitusjohtaja Sami Haapasalmi ja Jake Rakennus Bygg Oy:n toimitusjohtaja Johan Asplund.

Rakennusyhtiö Jake Rakennus Bygg Oy:lla on pitkä kokemus ympäristöystävällisistä ja kestävän kehityksen rakennushankkeista.

– Yhteistyö Freshin kanssa on meille tärkeää. Haluamme olla kestävän kehityksen rakentamisen edelläkävijä ja varmistaa, että perinteinen rakentaminen noudattaa myös kestävän kehityksen ajattelua. " tiivistää Jake Rakennus Bygg Oy:n toimitusjohtaja Johan Asplund.

Ilmoittautumiset avajaisiin:

Hanne Pohto-Viita