Garmin esittelee ECHOMAP™ Ultra 2 -malliston

Garmin esittelee ECHOMAP™ Ultra 2 -malliston

Garmin on esitellyt tänään ECHOMAP Ultra 2-karttaplotterimallistonsa, jossa on edistyksellisiä ominaisuuksia järvi- ja merikalastukseen. Karttaplotterissa on 10 tai 12 tuuman kosketusnäyttö painikkeilla, Garmin Navionics+- ja Garmin Navionics Vision+ -karttayhteensopivuus, langattomat ominaisuudet, kätevä pikakiinnitysteline ja paljon muuta.

“Niin ammatti- kuin huvikalastajatkin ovat jo vuosien ajan voineet luottaa siihen, että ECHOMAP Ultra tarjoaa ensiluokkaisia luotain- ja karttaominaisuuksia kosketusnäytöllä. Laitteen kiinnittäminen venee­seen ja irrottaminen päivän päättyessä on nopeaa. Langattoman yhteyden, monitaajuus-GPS:n ja uuden käyttöliittymän ansiosta uudet ECHOMAP Ultra 2 -mallit ovat vielä aiempaakin monipuolisem­pia ja helppokäyttöisempiä.” – Garmin-yhtiön Dan Bartel

ECHOMAP Ultra 2 on yhdistelmä tehoa ja toiminnallisuutta. Nykypäivän kalastajan tarpeisiin vastaavan karttaplotterin uusia ominaisuuksia ovat muun muassa:

• Langaton yhteys: Luotaintiedot1, reittipisteet ja reitit on helppo jakaa langattoman yhteyden avulla ECHOMAP UHD2- tai ECHOMAP Ultra 2 -karttaplotterista toiseen. Veneeseen ei tarvitse porata lisäreikiä johtoja varten eikä ohjaamossa kiemurtele ylimääräisiä johtoja.
  • Sijaintitarkkuus: Monitaajuus-GPS nopeilla 10 Hz päivityksillä parantaa sijaintitarkkuutta ja signaalin vastaanottoa. Hyödyllinen erityisesti siltojen alla, jyrkillä penkereillä tai puiden katveessa kalastettaessa.
  • Näytön tallennus: Näytön tallennustoimintoa käytetään yhteensopivaan älypuhelimeen ladatun ActiveCaptain® -sovelluksen avulla. Toiminnolla otetaan kuvakaappaus karttaplotterin näytöltä; tallennustoiminnolla voidaan myös ottaa ja jakaa kuvakaappaus näytöllä näkyvästä saaliista (mukaan lukien LiveScope-kaikuluotaimen kuva, jos luotain on asennettu).
  • Helppo käyttää: ECHOMAP Ultra 2 -karttaplotterissa on nykyaikainen käyttöjärjestelmä, päivitetyt grafiikat ja valikot ja uusi pääsivu. Käyttö on intuitiivista ja näppärää.

ECHOMAP Ultra 2 -karttaplotterit ovat saatavissa GT56 UHD all-in-one -anturin kanssa, joka tuottaa perinteistä Garmin CHIRP -luotainkuvaa sekä lähes valokuvamaista Ultra High-Definition ClearVü- ja SideVü-luotainkuvaa veneen alta ja sivuilta. Uudet mallit tukevat myös kaikkia palkittuja Garmin LiveScope-kaikuluotaimia.

Karttaplotteri on saatavissa kahdessa koossa: ECHOMAP Ultra 2 102sv 10 tuuman näytöllä ja ECHOMAP Ultra 2 122sv 12 tuuman näytöllä. Uusissa malleissa on erinomainen karttakattavuus ja lisävarusteena myytävien Garmin Navionics+ -karttojen tuki. 1 vuoden tilaukseen sisältyvien päivittäisten päivitysten lisäksi Garmin Navionics+ -kartoissa on syvyysvarjostus ja Auto Guidance+2, joka laskee reittiehdotukset aiempaa nopeammin. Päivittäminen Garmin Navionics Vision+ premium-karttoihin, joissa on korkearesoluutioiset syvyysvarjostukset ja paljon muita ominaisuuksia, on myös mahdollista. Karttaplottereihin kuuluvalla Quickdraw Contours-karttaohjelmistolla on helppo luoda yksilöllisiä HD-kalastuskarttoja 0,5 m käyrävälein suoraan näyttökuvasta millä tahansa vesillä liikuttaessa.

Karttaplotteri voidaan liittää langattomasti Garmin Force®-keulamoottoriin ja luoda sekä seurata esiohjelmoituja reittejä kalastuksen aikana. Karttaplotterin näytöltä voidaan myös säätää keulamoottorin nopeutta, tarkistaa akun kesto, jne.

Katso täältä, miten ECHOMAP Ultra 2 auttaa luomaan uusia kalajuttuja.

ECHOMAP Ultra 2 -karttaplotterit tulevat myyntiin Q4/2023 aikana.

Ne on saatavissa sekä GT56UHD-TM -kaikuluotainanturin kanssa että ilman sitä.

Suositushinnat:

ECHOMAP Ultra 2 102sv -karttaplotteri, ei anturia: 2.329 euroa

ECHOMAP Ultra 2 102sv -karttaplotteri anturin kanssa: 2.709 euroa

ECHOMAP Ultra 2 122sv -karttaplotteri, ei anturia: 3.309 euroa

ECHOMAP Ultra 2 122sv -karttaplotteri anturin kanssa: 3.689 euroa

Lisätietoja: garmin.com/marine.

1 LiveScope-luotaintietoja ei voida jakaa langattomasti kahden ECHOMAP Ultra 2- tai ECHOMAP UHD2 -karttaplotterin välillä.

2 Auto Guidance+ on tarkoitettu vain suunnitteluun eikä sillä ei voi korvata turvallisia navigointitoimenpiteitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/