Garmin esittelee Edge 1040 Solar GPS-pyörätietokoneen,  jossa on aurinkolataus ja GNSS-satelliittipaikannusjärjestelmä

Garmin esittelee Edge 1040 Solar GPS-pyörätietokoneen, jossa on aurinkolataus ja GNSS-satelliittipaikannusjärjestelmä

Garmin on tänään esitellyt Edge®1040 Solar GPS-pyörä­tietokoneen, jossa on aurinkolataus ja GNSS-satelliittipaikannusjärjestelmä. Edge 1040 Solar hyödyntää aurinkoenergiaa Power Glass™-aurinkolatauslinssin avulla. Pyöräilyaika latausten välillä on aiempaa pidempi, jopa 100 tuntia virransäästötilassa. GNSS-tekniikka tuottaa tarkempaa GPS-sijainti­tietoa haastavissa ympäristöissä, esim. tiheään rakennetuilla kaupunkialueilla ja metsän katveessa. Kattavan valikoiman huippuluokan navigointi-, suoritus-, turvallisuus- ja yhteysominaisuuksia sisältävä Edge 1040 Solar tarjoaa uudistetun käyttäjäkokemuksen. Tärkeimmät tiedot ovat nopeasti käytettävis­sä, kotisivu on mukautettavissa ja yhteenveto ajosuorituksesta entistä parempi – 3.5 tuuman kosketusnäytöllä.

“Pyöräilijät odottavat GPS-pyörätietokoneelta yhtä paljon kuin itseltään, ja siksi olemmekin iloisia voidessamme esitellä Edge 1040 Solarin”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttaja­myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Kestävä, tarkka ja monipuolinen Edge 1040 Solar on GPS-pyörätieto­koneidemme aatelia. Voit ajaa missä haluat, millaisella pyörällä haluat, Edge 1040 Solar on aina valmis seikkailuun ja pysyy mukana tuntemattomilla gravel-poluilla ja eeppisissä nousuissa.”

Uusia ominaisuuksia

Pyöräilijöiden pyöräilijöille suunnittelema Edge 1040 Solar-pyörätietokone sisältää edistyksellisiä teknisiä ja suoritusten mittaamiseen liittyviä innovaatioita, mm.:

• Aurinkolataus: Power Glass-aurinkolatauslinssi pidentää akun kestoa jopa 100 tuntiin virran­säästötilassa, jolloin päiväajossa on käytettävissä 42 minuuttia/tunti lisäaikaa.1
  • GNSS-satelliittipaikannus: Sijaintitarkkuus ja satelliittikattavuus ovat entistä parempia, myös haasteellisissa ympäristöissä.
  • Pyöräilykyky2 ja reittivaatimukset: Kun luokittelet vahvuutesi ja heikkoutesi pyöräilijänä, voit keskittyä parantamaan suorituksia ja valmistautua tietyn reitin vaatimuksiin.
  • Power guide: Tehotavoitesuositukset tekevät rasituksen hallinnasta helpompaa reitillä ajettaessa.2
  • Real-time stamina: Seuraa rasitustasoa reaaliaikaisesti ajon aikana.2
  • Helpot asetukset: Mukautetut ajoprofiilit aiempien Edge-tietojen, ajotyypin ja anturien mukaan. Pyöräilyn lajiprofiilia voi hallita suoraan yhteensopivaan älypuhelimeen ladatusta Garmin Connect™-älylaitesovelluksesta.

Harjoittelu ja suoritukset

Auttaakseen pyöräilijöitä parantamaan suorituksiaan Edge 1040 Solar-pyörätietokneen Firstbeat Analytics™-toiminnot, mm. VO2 max, palautumisaika, harjoitusrasitus, training focus, auttavat seuraa­maan, miten keho reagoi harjoittelun aiheuttamaan rasitukseen.2 Laite myös ehdottaa päivittäi­siä har­joi­tuksia senhetkisen harjoitusrasituksen ja VO2 max-arvon perusteella. Ajolenkin aikana Edge 1040 Solar näyttää, miten pyöräilijän keho jaksaa erilaisissa ympäristöissä kuumuuteen ja korkeaan ilman­alaan sopeutumisen avulla, ja ilmoittaa pyöräilysuorituksen aikana, kun on syytä tankata tai nesteyttää. Lisäksi ClimbPro-toiminto näyttää reitillä jäljellä olevan nousun ja jokaisen nousun jyrkkyy­den. Suorituk­sen jälkeen Edge 1040 Solar-laitteessa tai Garmin Connect-palvelussa voi tarkistaa, miten nousut sujuivat. Maastopyöräilytiedoista, mm. hyppymäärä, hyppyjen pituus, ilmalennon pituus, grit and flow, näkee jokaisen maastossa ajetun lenkin yksityiskohdat.

Niin sisä- kuin ulkoharjoituksetkin voi synkronoida automaattisesti Garmin Connect-palvelusta tai muista harjoitussovelluksista, esim. TrainingPeaks®, suoraan Edge 1040 Solar-pyörätietokoneeseen.

Kartat ja reitit

Edge 1040 Solar tarjoaa käyttöön edistyksellisiä navigointiapuvälineitä, jotka auttavat pitämään pyöräi­lijän oikealla reitillä niin kaupunkien sykkeessä kuin tuntemattomia maastoja kolutessa.

• Tarkoissa ajotyyppikohtaisissa kartoissa hyödynnetään Trendline™-reititystä suosituimmuuden mukaan ja nostetaan esiin suosittuja teitä ja polkuja, jotka perustuvat miljooniin ajokilometreihin, joita käyttäjät ovat ladanneet Garmin Connect-palveluun.
  • Käännös käännökseltä navigointi ja edessä olevia tiukkoja mutkia koskevat varoitukset.
  • Reittiopastuksen ja reitiltä poikkeamisilmoitukset voi keskeyttää tuntemattomilla maastopoluilla seikkailun ajaksi. Kun reittiopastuksen laittaa uudestaan päälle, laite ohjaa alkuperäiselle reitille tai lähtöpisteeseen.
  • Lataamalla suositellun Trailforks-sovelluksen saa käyttöönsä yksityiskohtaisia reittejä ja polkuja yli 80 maasta. Trailforks-sovellusta käytettäessä Forksight-tila näyttää automaattisesti reitillä edessä olevat tienhaarat ja pyöräilijän sijainnin polkuverkostossa.

Turvallisuus ja yhteysominaisuudet

Ajon aikana Garmin turvallisuus- ja älyominaisuudet auttavat pyöräilijää pitämään yhteyttä.3 Laitteen turvallisuus- ja seurantaominaisuuksiin kuuluvat tapahtumien rekisteröinti ja avustus. LiveTrack-toiminnolla läheiset voivat seurata pyöräilijää reaaliaikaisesti ja tarkastella suunniteltua reittiä. Ryhmä­viesteillä ja -seurannalla pyöräilijät pystyvät pitämään yhteyttä, jos ryhmä hajoaa.3 Edge 1040 Solar on myös yhteensopiva pyöräilyturvallisuutta ja tilannetietoisuutta parantavien Varia™-tuotteiden kanssa, joihin kuuluvat mm. uusi Varia RCT715-takatutka kameralla ja takavalolla. Pyöräi­lijä näkee, mitä tiellä tapahtuu, tulee nähdyksi ja voi tallentaa videomateriaalia pyörälenkin tapahtu­mista.4 Edge 1040 Solar on yhteensopiva myös inReach® -satelliittiviestintälaitteiden4 kanssa, joilla voi vastaanottaa ja lähettää viestejä, jakaa matkatietoja ja lähettää SOS-viestejä, kun inReach-tilaus on aktivoitu.5

Edge 1040 Solar GPS-pyörätietokoneessa on älykkäät ilmoitukset ja automaattiset ajosuoritusten lataukset Garmin Connect-palveluun. Laite on lisäksi helppo pariliittää Tacx® -harjoitusvastukseen sisäharjoittelua varten. Pörätietokoneeseen liitettyjen antureiden jäljellä olevan virran määrää voi seurata suoraan Edge 1040 Solar-laitteessa ja vastaanottaa siihen liittyviä hälytyksiä ajolenkkien välissä Garmin Connect-älylaitesovelluksessa.

Edge 1040 Solar-pyörätietokone on valmis ajolenkille heti pakkauksesta ottamisen jälkeen. Aikaa ei tarvitse hukata turhiin asetuksiin. Käytettävissä ovat esitäytetyt, aiempiin Edge-asetuksiin perustuvat mukau­tetut ajoprofiilit. Uudet käyttäjät saavat automaattisesti muiden käyttäjien suosituimmat asetukset antureiden ja ajotyyppien perusteella. Lajiprofiiliasetuksia voi muuttaa Garmin Connect-älylaite­sovelluk­sessa ja synkronoida ne sitten suoraan Edge 1040 Solar-laitteeseen.

Edge 1040 Solar Sh. 779 €.

Edge 1040 Bundle, sis. myös sykevyön ja kadenssianturin Sh. 729 €.

Edge 1040 ilman aurinkolatausta Sh. 619 €.

Saatavuus: kesä 2022.

1 Oletuksena jatkuva 75000 luksin valo päiväajossa

2 2Pariliitettynä yhteensopiviin antureihin (lisävaruste)

3 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätiedot: Garmin.com/ble. Lisätietoja turvallisuus- ja seurantaominaisuuksien vaatimuksista ja rajoituksista: Garmin.com/safety

4 Lisävaruste

5 100% maailmanlaajuisen Iridium®-satelliittiverkon käyttöön ja toimintojen, mm. reaaliaikainen seuranta, viestintä ja SOS-kutsu, käyttöönottoon tarvitaan aktiivinen inReach-tilaussopimus. Satelliittiviestintälaitteiden käyttö on säänneltyä tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea käyttöalueella sovellettava lainsäädäntö ja noudattaa sitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/