Garmin esittelee MSC 10 satelliittikompassin

Garmin esittelee MSC 10 satelliittikompassin

Garmin®, joka on maailman johtava ja innovatiivisin vene-elektroniikkavalmistaja1, on tänään esitellyt MSC™ 10 satelliittikompassin. AHRS-järjestelmällä varustettu laite hyödyntää monitaajuustekniikkaa ja tuottaa tarkkaa suunta- ja sijaintitietoa vesillä.

“Garmin toi markkinoille ensimmäisenä veneisiin tarkoitetun, maailmanlaajuista monisatelliittinavigointi­jär­jes­tel­mää käyttävän sijaintivastaanottimen ja antennin, ja olemme iloisia voidessamme nyt esitellä samaa innovatiivista teknologiaa hyödyntävän MSC 10-satelliittikompassin”, kertoo Garmin-yhtiön maailman­laajuisen myynnin varatoimi­tusjohtaja Dan Bartel. “MSC 10 satelliittikompassi on edistyksellinen navigointiväline, johon eivät vaikuta magneettiset häiriöt. Siksi laitteen käyttäjä tietää haastavissakin olosuhteissa tarkasti, mihin on suuntaamassa.”

L1- ja L5-GPS-taajuuksia ja monisatelliittitukea (GPS, Galileo2, GLONASS ja BeiDou2) hyödyntävä MSC 10 tuottaa erittäin tarkkaa sijaintitietoa3 sekä suuntatietoa 2 asteen tarkkuudella. 10Hz päivitysnopeus tuottaa yksityiskohtaisempaa paikannustietoa. Koska MSC 10 käyttää satelliittisignaaleja, se ei ole niin altis magneettisille häiriöille, jotka saattavat heikentää suuntatarkkuutta.

MSC 10 on helppo asentaa, ja sitä voidaan käyttää automaattiohjauksen ja useiden muiden venejärjes­telmien ensisijaisena sijainti- ja suunta-anturina. Suunnan lisäksi MSC 10 tuottaa luotettavaa ja tarkkaa tietoa pituus- ja sivuttaiskallistuksesta ja kohoilusta yhteensopivaan Garmin-karttaplotteriin NMEA 2000®-verkon kautta myös vaikeissa meriolosuhteissa. Laite siirtyy saumattomasti GPS-satelliittikom­passista magneettiseen kompassiin siinä erittäin harvinaisessa tilanteessa, että satelliittiyhteys katkeaisi4.

NMEA 2000-sertifioitu MSC 10 on yhteensopiva monien Garmin-karttaplotterien kanssa, joihin kuuluvat mm. palkittu GPSMAP® 8400/8600-mallisto, uusi GPSMAP 7x3/9x3/12x3-mallisto ja painikkeilla varus­tettu GPSMAP 10x2/12x2-mallisto. MSC 10 on tulossa myyntiin Q2/2021 aikana suositushintaan 999,00 euroa. Lisätietoja, mm. kattava lista yhteensopivista laitteista, löytyy täältä: garmin.com/marine.

Tarkoituksenmukaisesti suunnitellut Garmin-tuotteet ovat tuoneet mullistavia uutuuksia kalastajien, pur­jeh­tijoiden ja veneilijöiden käyttöön kaikkialla. Garmin on sitoutunut kehittämään veneilyalan edistyk­sel­lisintä elektroniikkaa ja uskoo, että jokainen päivä tarjoaa uuden mahdollisuuden inno­vointiin ja tulosten parantamiseen. Kansainvälinen NMEA-järjestö (National Marine Electronics Association) nimesi Garmin-yhtiön hiljattain Vuoden valmistajaksi kuudennen kerran peräkkäin. Navionics® ja Fusion® ovat muita Garmin-veneilytuotebrändejä. Lisätietoja virtuaalisesta Garmin-lehdistö­huo­neesta garmin.com/newsroom tai seuraamalla meitä seuraavilla alustoilla: at facebook.com/garmin, twitter.com/garminnews, instagram.com/garmin or youtube.com/garmin.

1Vuoden 2019 myyntitietojen mukaan

2Tuetaan, kun saatavissa