Garmin esittelee viisi huippulaatuista älykelloa sisältävän toisen sukupolven MARQ-kellomalliston

Garmin on tänään esitellyt MARQ® – the second generation- malliston, johon kuuluu viisi korkealaatuista älykelloa: MARQ Athlete, MARQ Adventurer, MARQ Golfer, MARQ Captain ja MARQ Aviator. Ainutlaatuisesti suunnitellut kellot ilmentävät käyttäjänsä urheiluun, retkeilyyn, lentämiseen, jne. liittyviä pyrkimyksiä. Luokan 5 titaani­rungolla, kirkkaalla AMOLED-näytöllä ja kuperalla safiirilasilla varustettu MARQ (Gen 2)-mallisto on erittäin kestävä, näyttävä, täysiverinen Garmin-tuote. Yksilöllisten toimintojen, jopa 16 päivän akun keston älykellotilassa ja huolellisesti valikoitujen materiaalien ansiosta jokainen MARQ on suunniteltu tarkoituslähtöisesti elämän pieniin ja suuriin seikkailuihin.

“MARQ-mallisto ilmentää täydellisesti Garminin sitoutumista korkeaan laatuun, innovointiin ja luotetta­vuuteen”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “MARQ-älykellot ovat nykyaikaisia, luotettavia, brändimme mukaisia ja suunniteltu markkinoille, missä olemme toimineet jo yli 30 vuotta. Ainutlaatuisten ominaisuuksiensa, älytoimintojensa ja erittäin korkea­luokkaisten materiaaliensa ansiosta uusi MARQ-mallisto asettaa vaatimustason korkealle kelloalalla.”

Hienostunutta muotoilua ja käyttömukavuutta

Käsityötaidolla ja yksityiskohtiin huomiota kiinnittäen suunniteltujen MARQ-malliston kellojen valmistuk­sessa on käytetty korkealaatuisia materiaaleja, kuten titaania ja safiirilasia. Luokan 5 titaani on viisi kertaa vahvempaa ja kovempaa kuin teräs keskimäärin. Siksi MARQ-kellot kestävät parem­min kuu­muut­ta ja korroosiota, naarmuuntuvat vähemmän ja ovat kevyempiä käyttää kuin ruostumattomasta teräksestä valmistetut kellot. 46mm runkoon on istutettu kupera safiirilasi ja kirkas AMOLED-kosketus­näyttö, jonka avulla kellon älykellotoimintojen ja karttojen käyttö on helppoa. Rannekkeissa käytetään titaania, yhdistelmänahkaa, jakardikudottua nailonia ja silikonia, ja ne on valittu huolellisesti kuhunkin lajiin sopiviksi.

MARQ-älykellon lataamisesta ei tarvitse huolehtia esimerkiksi matkan aikana, koska akku kestää jopa 16 päivää älykellotilassa. Unen aikana MARQ kerää tärkeää biometristä dataa ja tuottaa yksilöllistä tietoa unen laadusta, stressitasosta ja palautumisesta. Helposti liitettävä magneettilaturi lataa MARQin tunnissa, eli kaksi kertaa nopeammin kuin aiemmassa mallissa.

Huippuominaisuuksia nykypäivän tutkimusmatkailijoille

MARQ-malliston älykelloissa on laadukkaat Garmin-hyvinvointiominaisuudet, mm. rannesykeanturi, hengitystahdin ja stressitason seuranta, kehittyneet unitiedot, Body-Battery™-energiatason seuranta ja uusi Jet Lag -avustin1 (tulossa pian). Jet Lag -avustin auttaa niin maailmanmatkaajia kuin eri puolilla maailmaa kilpailuihin osallistuvia urheilijoita tuntemaan olonsa mahdollisimman hyväksi henkisesti ja fyysisesti. Kellon tallentamaa unihistoriaa ja muita tietoja hyödyntävä avustin suosittelee sopivaa altistusta valolle, unirytmiä ja aikaerorasituksen vaikutuksia helpottavia liikuntaharjoituksia yhteen tai useaan perättäiseen kohteeseen suuntautuvilla pitkillä matkoilla. Toiminto kertoo, mitä kannattaa mihinkin aikaan tehdä, jotta keho sopeutuisi mahdollisimman nopeasti aikavyöhykkeen muutokseen. Kellon näytölle tulee push-ilmoituksina vinkkejä ja muistutuksia mm. sopivasta kofeiinin määrästä ja ruoka­valiosta. Matkan tiedot voi syöttää ennen matkaa Garmin Connect™ -sovellukseen ja seurata kehon sisäisen kellon mukautumista uuteen kohteeseen.

MARQ-älykelloissa on uutuuksina monisatelliittituki, monitaajuus-GPS (L1 + L5) ja Garmin SatIQ™-teknologia, jolla varmistetaan parempi sijaintitarkkuus kaikissa ympäristöissä akunkestoa optimoiden. Teknologia valitsee automaattisesti ja reaaliaikaisesti kussakin ympäristössä parhaiten toimivan satelliitti­yhteyden.

Esittelyssä MARQ-mallisto

MARQ Athlete

Kilpailemiseen optimoidussa MARQ Athlete -älykellossa on titaanirunko ja DLC-pinnoitettu kellonkehä. Malliin on valittu kevyt ja hiostamaton silikoniranneke, joka pysyy hyvin paikoillaan ja varmistaa, että anturit tuottavat tarkkaa tietoa. Kellosta on helppo seurata kattavasti suoritus-, harjoittelu- ja palautu­mistietoja. Harjoitteluvalmius-ominaisuus laskee unen laadun, palautumisen, harjoituskuormituksen, jne. perusteella valmiuslukeman, joka auttaa määrittelemään, onko juuri tänään oikea päivä testata rajoja vai ottaa rauhallisemmin. MARQ Athlete sisältää laajan valikoiman juoksijoille tarkoitettuja toimin­toja. Niihin kuuluvat mm. PacePro, joka auttaa pitämään oikeaa vauhtia yllä opastaen nousun jyrkkyy­teen sopeutuen reittiä juostaessa, ja Real-Time Stamina, joka seuraa ja hallitsee rasitusta suorituksen aikana liian aikaisen väsymisen välttämiseksi. Jatkuvan aktiivisuudenseurannan lisäksi MARQ Athlete-malliin on esiladattu paljon urheilusovelluksia, mm. juoksu, pyöräily, uinti, laskettelu, golf, pickleball, tennis, voimaharjoittelu, surffaus. Kellossa on lisäksi animoituja harjoituksia sykettä nostavaa treeniä, voimaharjoittelua, joogaa ja pilatesta varten. Victory starts here.

MARQ Adventurer

MARQ Adventurer on moderni tulkinta klassisesta multisportkellosta. Kellossa on kestävä FKM-kumi­yhdistelmäranneke, joka on näyttävä arkikäytössä ja käytännöllinen aktiviteeteissa. Yhdistelmärannek­keessa nahan tyylikkyys on yhdistetty parempaan hien ja lian hylkivyyteen. Kompassikehässä on pää­ilmansuunnat ja 360 asteen merkinnät, joista on hyötyä määränpäähän navigoitaessa suunnistustoi­min­toa käytettäessä. Kelloon on esiladattu TopoActive-kartat, joihin on merkitty POI-pisteet, korkeus­käy­rät, jne. NextFork™-opastus näyttää etäisyyden seuraavaan polkujen risteykseen ja edessä olevan polun nimen. Explore more here.

MARQ Golfer

Älykellossa on golfkentältä innoituksensa saanut värivalikoima, vihreä keraaminen sisäkehä, kaiverrettu kellonkehä ja kolmisävyinen vihreä jakardikudottu nailonranneke. MARQ Golfer-malliin on esiladattu yli 42.000 golfkenttää eri puolilla maailmaa. Kellossa on automaattinen kentän tunnistus, joka näyttää tar­kan etäisyyden viheriön etu- ja takareunaan ja keskikohtaan, sekä viheriön muodon tuki, joka näyttää myös viheriön kaltevuuden (aktiivinen Garmin Golf™ -sovelluksen jäsenyys tarvitaan). MARQ Golfer sisältää kattavimman valikoiman Garmin-golftoimintoja, joihin kuuluvat mm. virtuaalicaddie, estenäky­mä, tuulitiedot ja PinPointer. Pakkaus sisältää kolme Approach CT10 -lyöntianturia. Tee off here.

MARQ Captain

MARQ Captain on erinomainen valinta kaikille veneilijöille. Kellossa on tyylikkäitä merihenkisiä yksityis­kohtia, kuten tummansininen keraaminen sisäkehä, jossa on kilpapurjehdusajastin, ja siniraidallinen jakardikudottu nailonranneke. Kilpapurjehdusajastin laskee parhaan mahdollisen sijainnin jäljellä olevan GPS-ajan avulla ja laskuri näyttää lähtölaukaukseen jäljellä olevan ajan, jolloin lähtöviiva ylitetään juuri oikealla hetkellä. Hälytykset-toiminto varoittaa mm. vuorovesimuutoksista ja ankkurin laahauksesta paran­taen näin tilannetietoisuutta vesillä. Veneen automaattiohjausta voi käyttää MARQ Captain -äly­kel­lon avulla, esim. muuttaa suuntaa, valita kuvio-ohjaus ja seurata reittiä. MARQ Captain sisältää profiilit myös moniin muihin vesiurheilulajeihin, kuten melonta, SUP-melonta, purjelautailu ja leijalautailu. Set sail here.

MARQ Aviator

MARQ Aviator on yhtä lailla lentäjien kuin ilmailuharrastajien suosikki. Älykellossa on harjatusta titaa­nista valmistettu ranneke, jossa on pyöristetyt linkit ja turvalukko, sekä keraaminen 24:n tunnin GMT-sisäkehä. MARQ Aviator -kellolla voi navigoida määränpäähän tai reittipisteeseen maailman­laajui­sessa ilmailutietokannassa tai aktivoida Etsi lähin lentokenttä -toiminnon. Kelloon voi asettaa hälytyk­sen itselle parhaiten soveltuvista sivutuuli- ja muista lento-olosuhteista. Maailmanmatkaajat arvostavat MARQ Aviatorin kellotaulussa olevaa Jet Lag -avustinta. Se näyttää kotiaikavyöhykkeen, “tuntuu tältä”-ajan ja uuteen aikavyöhykkeeseen tottumisen jälkeen automaattisesti valon määrää, unta ja liikuntaa koskevan opastuksen 24 tuntia vuorokaudessa. Tilannetietoisuutta parantavat kartan kosketuspanoroin­ti, NEXRAD-tutkatiedot peittokuvana reitin päällä ja ilmailusäätiedot, joihin kuuluvat myös METAR-, TAF- ja MOS-tiedot1, tuuli, näkyvyys, barometrinen ilmanpaine, jne. Take flight here.

MARQ (Gen 2)-mallisto tulee myyntiin Q4/2022 aikana.

Suositushinnat:

MARQ Athlete 2.019,00 €, MARQ Adventurer 2.329,00 €, MARQ Golfer 2.429,00 €, MARQ Captain 2.429,00 € ja MARQ Aviator 2.639,00 €

Lisätietoja: garmin.fi

1 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen, jossa on datayhteys ja BLUETOOTH®-yhteys käytössä

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/