Garmin eTrex Solar -käsilaitteesta ei lopu virta

Garmin eTrex Solar -käsilaitteesta ei lopu virta

Garmin on esitellyt tänään helppokäyttöisen eTrex®Solar -GPS-käsilaitteen, joka hyödyntää aurinkoenergiaa. Suositun eTrex-tuoteperheen tuoreimmassa jäsenessä on aurinkolataus, joka tarjoaa rajatonta akunkestoa1 retkeilijöille, geokätköilijöille ja muille luonnossa liikkujille. Nauti ulkoilmasta pidempään ja kulje tallaamattomia polkuja eTrex Solar kädessä. Laitteella voi tarkistaa reittipisteet, seurata sijaintia ja navigoida suosikkikohteisiin. 2.2 tuuman terävää näyttöä on helppo lukea, myös kirkkaassa auringonpaisteessa.

“ Ikoninen eTrex-mallistomme on tunnettu jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan mullistavista ominaisuuksistaan ja ollut hyvin suosittu asiakkaidemme keskuudessa. Aurinkolatausteknologiaa hyödyntävä rajaton akunkesto on jälleen esimerkki innovaatioista, joita pyrimme lisäämään outdoor-tuotteisiimme. eTrex Solar on täydellinen kumppani kaikkeen luonnossa liikkumiseen, olipa kyseessä lyhyt kävelyretki tai pitkä luontovaellus.” – Garmin-yhtiön Dan Bartel

Rajaton akunkesto

Garmin-aurinkolatausta hyödyntävä eTrex Solar tarjoaa rajatonta akunkestoa. Vaelluksella voi siis viettää pidemmän ajan laitetta välillä lataamatta eikä päivän kestävillä retkillä tarvitse varautua pysähdykseen akun lataamista varten; aurinko huolehtii lataamisesta. Aurinkolataustoiminnon avulla akku pysyy täyteen ladattuna ja tarvittaessa toiminnolla voi myös virkistää lähes loppuun kulunutta akkua1.

Myös ilman aurinkolatausta eTrex Solar -käsilaitteen akku kestää jopa 1.800 tuntia Expedition -tilassa.

Garmin ExploreTM-sovelluksen avulla pysyt ajan tasalla

Kun eTrex Solar on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen, käytettävissä on Garmin Explore-sovellus, joka toimii myös matkapuhelinverkon ulkopuolella.

• · Pilvitallennus: Kartta- ja matkatietojen tarkastelu, tallennus ja jako on helppoa rajattoman pilvitallennuksen ansiosta2.
  • · Matkasuunnittelu: Seuraavan päivän matkasuunnitelman voi tehdä luomalla reittejä sovelluksessa ja synkronoimalla ne käsilaitteeseen.
  • · Älykkäät ilmoitukset: Älykkäät ilmoitukset tekstiviesteistä, puheluista, jne., kun laite on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen.
  • Geocaching Live: Automaattiset geokätköpäivitykset, mm. kätköjen kuvaukset, lokit ja vihjeet. Kun laite on yhdistetty sovellukseen, löytyneet kätköt ladataan välittömästi luodulle Geocaching-tilille.
  • · Sääennusteet: Kun käsilaite on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen, käytettävissä ovat reaaliaikaiset sääennusteet, jotka auttavat huomioimaan sääolosuhteiden muutokset.

Oikealle polulle

Käytettävissä on useita satelliittinavigointijärjestelmiä, joilla navigointi onnistuu haastavammissa maastoissa kuin pelkällä GPS:llä. Monitaajuustuki parantaa sijaintitarkkuutta suhteessa reittipisteisiin. Kuten aiemmissakin malleissa, eTrex Solarissa on digitaalinen kompassi, joka näyttää tarkan suunnan myös silloin, kun ei liikuta. IPX7-vesitiiviysluokituksen ja kestävän muotoilun ansiosta laite sopii myös vaikeampiin olosuhteisiin.

eTrex Solar -käsilaite on saatavissa Q4/2023 aikana, suositushintaan 290,00€.

Lisätietoja: garmin.com/outdoor.

1Rajaton akunkesto aurinkoisella kelillä (75.000 luksia)

2Pilvitallennukseen tarvitaan Garmin-tili

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/