Garmin Forerunner 955 Solar nauttii auringosta

Garmin Forerunner 955 Solar nauttii auringosta

Garmin on tänään esitellyt Forerunner® 955 Solar-älykellon, joka on sen ensimmäinen aurinkolatauksella varustettu juoksukello. Power Glass™-aurinkolatauslinssillä varustetun Forerunner 955 Solar-mallin akku kestää jopa 20 päivää älykello­tilassa1 tai jopa 49 tuntia GPS-tilassa2. Pitkille juoksumatkoille suunniteltussa Forerunner 955 Solarissa on aina päällä oleva värinäyttö, responsiivinen kosketusnäyttö ja viiden painikkeen käyttöliittymä. Hyvinvointitietojen tarkastelu, karttojen käyttö, jne. on helppoa ja nopeaa. Juoksijoille suunnitellussa Forerunner 955 Solarissa on myös uusia, innovatiivisia ominaisuuksia, mm. sykevaihtelun tila, harjoitteluvalmiuden pisteytys ja kisawidget, josta on apua kilpailuihin valmistautumisessa. Garmin esittelee Forerunner 955 Solar-juoksuälykellon vuosittaisen Global Running Dayn yhteydessä, jonka tavoitteena on kannustaa kaikentasoisia liikkujia ja urheilijoita sitoutumaan loppuelämäkseen juoksemiseen.

“Parhaisiin tuloksiin pyrkivät urheilijat haluavat käyttöönsä parhaat treenityökalut. Siksi olemme iloisia voidessamme tarjota heille nyt korkeatasoiseen GPS-juoksuälykellomallis­toomme kuuluvan Forerunner 955 Solarin”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttaja­myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Forerunner 955 Solar-juoksuälykellon huipputason harjoitteluominaisuudet ja suoritustiedot antavat välineet tavoitteiden jahtaamiseen. Juoksetpa missä, milloin tai miksi tahansa, Forerunner 955 Solar auttaa saavuttamaan vähän enemmän.”

Uusia ominaisuuksia

• Aurinkolataus: Power Glass-aurinkolatauslinssi mahdollistaa jopa 49 tunnin akunkeston GPS-tilassa.2
  • Kosketusnäyttö: Karttojen, tilastojen, jne. pyyhkäisy. Perinteistä viiden painikkeen käyttö­liittymää voi käyttää erikseen tai yhdessä kosketusnäytön kanssa.
  • Useita GPS-yhteyksiä: Haastavissakin ympäristöissä pysyy reitillä useiden taajuuksien monisatelliittijärjestelmän avulla.
  • Harjoitteluvalmius: Ominaisuus kertoo päivittäin kehon valmiudesta harjoitteluun hyödyntä­mällä unta, palautumisaikaa, sykevaihtelun tilaa, jne. koskevia tietoja.
  • · Sykevaihtelun tila: seuraa sykevälivaihtelua unen aikana ja antaa kokonaisvaltaista tietoa hyvinvoinnista ja palautumisesta.
  • · Aamuraportti: älypuhelimeen pariliitettynä älykello näyttää päivän säätiedot, harjoitus­ehdotuksia sekä unta ja sykevaihtelun tilaa koskevat tiedot3. Raporttia voi muokata niin, että näkee vain itseä kiinnostavat tiedot.
  • Kisawidget: kaikki kilpailuun valmistautumiseen tarvittavat tiedot samassa paikassa, mm. suoritusennuste annetun reitin perusteella, kisapäivän sääennuste ja lähtölaskenta. Kun kilpailu on merkitty kalenteriin, päivittäin ehdotetut harjoitukset mukautuvat kilpailusuunnitelmaan.
  • · Real-time stamina: seuraa kehon rasitusta reaaliaikaisesti juoksu- tai pyöräilylenkin aikana.
  • Juoksuteho: Juoksudynamiikka-anturia tai HRM-Pro™-sykevyötä (lisävarusteita) käytettäessä,
  • kello laskee jatkuvasti reaaliaikaisesti, miten paljon voimaa kohdistuu maahan juoksun aikana. Erillistä sovellusta ei tarvita

Mitalisijojen tavoitteluun

Forerunner 955 Solar-juoksuälykellossa on tärkeitä, Firstbeat Analytics™-yhtiön tuottamia suoritus- ja harjoittelutyökaluja, mm. VO2 max, harjoitusrasitus, suorituskunto, harjoitusvaikutus, jotka auttavat urheilijoita lyömään aikaisempia ennätyksiään. Uusien indikaattoreiden, kuten sykevaihtelun tila, viimeaikainen harjoitushistoria ja suoritukset, urheilija saa lisätietoa harjoittelun kokonaisvaltaisesta tilasta – ja siitä, harjoitteleeko tuottavasti, huipputasoisesti vai ylirasittavasti. Koko viikon päivittäin ehdotetut harjoitukset tarjoavat päivittäistä opastusta kuntotason ja yleisen hyvinvoinnin perusteella ja mukautuvat uuden kisawidgetin avulla asetettuihin kilpailusuunnitelmiin. Juoksudynamiikka-anturia tai HRM-Pro-sykevyötä (lisävarusteita) käytettäessä, laite näyttää juoksudynamiikkatiedot, kuten juoksu­tahti, askelpituus, maakosketuksen kesto, jne. Kun käytetään yhteensopivaa Garmin-tehomittaria (lisävaruste), voidaan seurata pyöräilydynamiikkaa, mm. istuen/seisaallaan poljettu aika, tehovaihe ja poikkeama osan keskikohdasta. Uinnin aikana Forerunner 955 Solar mittaa matkaa, vetoja, tahtia, henkilökohtaisia ennätyksiä, jne.

Juoksijat ja triathlonistit voivat viedä harjoittelunsa seuraavalle tasolle synkronoimalla sisä- ja ulkoharjoitukset automaattisesti Garmin Connect™-palvelussa, Tacx-harjoittelusovelluksessa tai kolmannen osapuolen alustoilla. Forerunner 955 Solar on myös yhteensopiva Garmin Coachin kanssa, joka tarjoaa maksuttomia harjoitusohjelmia 5 km, 10 km ja puolimaratonmatkoja varten. Ohjelmat mukautuvat juoksijan tavoitteisiin ja suorituksiin.

Jaksa loppuun saakka

Riippumatta siitä, juoksetko suurkaupungin kaduilla vai pyöräiletkö maastopolkuja pitkin metsän katveessa, Forerunner 955 Solarin värikarttojen avulla pysyt reitillä ja jaksat loppuun saakka.

• Reititys käännös käännökseltä opastein ja tulevia käännöksiä ennakoiden.
  • Reittien suunnittelu ja lataus reittityökalun avulla Garmin Connect™-palvelussa. Käytössä on Trendline™-reititys suosituimmuuden mukaan paikallisten käyttämiä reittejä pitkin. Reittejä voi luoda myös esim. Strava- ja Komoot-alustoilla ja synkronoida saumattomasti kelloon.
  • Valmistautuminen edessä olevaan reitin varrelta valikoitujen kohdepisteiden avulla. Lisäksi nähtävissä suoritus­tiedot, väliajat, matka- ja korkeustiedot sekä yhteenveto edessä olevista tärkeimmistä reittipisteistä.
  • · PacePro™ auttaa pysymään oikeassa juoksutahdissa. Reittiä juostaessa toiminnon antama opastus mukautuu nousun jyrkkyyteen.
  • ClimbPro on käytettävissä ladatuilla reiteillä ja näyttää tietoja tämänhetkisestä ja tulevista nousuista, mm. nousun jyrkkyys, matka ja korkeuden kasvu.
  • Kun kelloon syötetään juoksu- tai pyöräilymatkan pituus, laite ehdottaa oikeanpituisia reittejä, jotka palaavat lähtöpisteeseen.

Jatkuvaan käyttöön

Jatkuvaan käyttöön suunnitellussa Forerunner 955 Solar-mallissa on kattavat hyvinvointi- ja terveys­ominaisuudet. Pulse Ox-ranneanturi4mittaa veren happisaturaatiota ja auttaa arvioimaan unen laatua ja sopeutumista korkeaan ilmanalaan. Body Battery™ näyttää senhetkisen energiatason, jonka avulla voi optimoida aktiivisuus- ja lepoajat. Lisäksi älykellossa on naisen hyvinvoinnin seurantaominai­suuksia, kuten kuukautiskierron seuranta ja raskauden seuranta, johon voi kirjata oireita ja joka tarjoaa liikunta- ja ruokavaliovinkkejä.

Forerunner 955 Solar-mallissa kaikki tarvittava löytyy ranteesta: musiikki (jopa 2.000 biisin lataus

Spotify®-, Amazon Music- ja Deezer-soittolistoilta (saattaa vaatia maksullisen tilauksen)), Garmin Pay™-lähimaksu5ja älykkäät ilmoitukset Apple®- tai Android™-älypuhelimen puheluista, teksti­viesteistä, some-päivityksistä ja hälytyksistä. Turvallisuus- ja seurantaominaisuudet antavat mielen­rauhaa ulkona harjoiteltaessa lähettämällä tarvittaessa käyttäjän reaaliaikaisen sijainnin valituille hätäyhteyshenkilöille – tai lähettämällä automaattisesti viestin tapahtuman havaittuaan.6 Sisäharjoitte­lussa Tacx® Smart-älyharjoitusvastusta voi hallita (mm. reitin simulointi, automaattiset vastuksen muutokset ja harjoittelukehotteet reittiä tai harjoituksia käytettäessä) kellon ANT+® -yhteyden kautta. Lisäksi Forerunner 955 Solar-juoksuälykellon voi mukauttaa omaan makuun hankkimalla kellotauluja, tietokenttiä, sovelluksia ja widgetejä Connect IQ™-kaupasta.

Forerunner 955 Solar on saatavissa nyt suositushintaan 669,00 euroa. Forerunner 955 ilman aurinkolatausta on saatavissa suositushintaan 569,00 euroa. Toimitukset käynnistyvät Q2/2022 aikana.

1 Oletuksena jatkuva käyttö, josta 3 tuntia päivässä ulkona 50.000 luksin valaistusolosuhteissa

2 Aurinkolataus, oletuksena jatkuva käyttö 50.000 luksin valaistusolosuhteissa

3 Laitteiden tuottamat tiedot ja data on tarkoitettu toimimaan aktiivisuuden ja mitattujen tietojen tarkahkona arviona, mutta ne eivät ole absoluuttisen tarkkoja

4 Tämä ei ole lääkinnällinen laite eikä sitä ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaan; lisätiedot Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole saatavissa kaikissa maissa.

5 Tarkista tällä hetkellä tuettuja maita, maksujärjestelmiä ja pankkeja koskevat tiedot

6 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätiedot Garmin.com/ble. Turvallisuus- ja seurantaominaisuuksien vaatimukset ja rajoitukset: Garmin.com/safety

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/