GARMIN GPSMAP 66sr- JA 65-KÄSILAITTEIDEN SIJAINTITARKKUUS AIEMPAA PAREMPI

GARMIN GPSMAP 66sr- JA 65-KÄSILAITTEIDEN SIJAINTITARKKUUS AIEMPAA PAREMPI

Garmin on tänään esitellyt GPSMAP® 66sr- ja GPSMAP 65-käsilaitteet, jotka ovat uusin lisäys suosittuun outdoor-tuotemallistoon. Kestävät GPS-käsilaitteet tuottavat tarkimmat sijainti- ja seuranta­­tiedot monitaajuustekniikan ja laajennetun maailmanlaajuisten satelliittinavigointijärjestelmien (GNSS) tuen ansiosta. Laitteet tarjoavat optimaalisen tarkkuuden niin vuoristoisessa maastossa, kapeilla kaduilla kuin metsäisillä alueillakin.

“Olemme laajentaneet suosittua GPSMAP-käsilaitemallistoamme ja lisänneet laitteisiin useita GPS-taajuuksia”, kertoo Garmin -yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin toimitusjohtaja Dan Bartel. “Aiempaa parempi satelliittinavigointijärjestelmätuki varmistaa, että retkeilemään voi lähteä mihin vain ja kaikissa olosuhteissa.”

GPSMAP 66sr -laite ja GPSMAP 65 -mallisto tukevat monitaajuus-GNSS-tekniikkaa. Ensimmäisinä Garmin-käsilaitteina ne vastaanottavat ja toimivat useilla navigointisatelliittien lähettämillä taajuuksilla. Tämä mahdollistaa sijaintipaikannuksen optimaalisen tarkkuuden erityisesti alueilla, missä GNSS-signaalit heijastuvat, ovat heikkoja tai eivät pysty läpäisemään rakenteita. Aiemmin ainoastaan sotilaskäytössä ollut monitaajuustekniikka on nyt kaikkien saatavilla.

GPSMAP 66sr

3 tuuman värinäytöllä varustettuun GPSMAP 66sr -käsilaitteeseen voi ladata suoraan satelliittikuvia, jotka ovat käytettävissä myös, kun matkapuhelinverkkoa ei ole. Laitteeseen on esiladattu Euroopan Topo-kartat, joissa on reititettävät tiet ja polut. Monitaajuustekniikka ja laajennettu GNSS-tuki sekä uusi L5-taajuus (GPS, GLONASS, Galileo, QZSS, IRNSS) auttavat pienentämään arvioitua sijaintivirhettä, jolloin paikannustarkkuus ja sijaintitietoisuus paranevat. GPSMAP 66sr -käsilaitteessa on ABC-anturit: korkeus­anturi näyttää korkeustiedot, barometri seuraa säänvaihteluita ja kolmiakselinen sähköinen kompassi auttaa suunnistuksessa. Reaaliaikaiset säätiedot ja reaaliaikainen säätutka1, jossa on pilvi- ja sade­tiedot, auttavat valmistautumaan luvassa olevaan keliin. GPSMAP 66sr -käsilaitteen ladattava litium­ioniakku kestää jopa 36 tuntia GPS-tilassa ja jopa 450 tuntia Expedition-tilassa.

GPSMAP 65 -mallisto

GPSMAP 65 ja 65s on suunniteltu kestämään. Laitteissa on 2.6 tuuman värinäyttö, monitaajuus­tek­niikka, laajennettu GNSS-tuki sekä esiladatut Euroopan Topo-kartat. GPSMAP 65s -mallissa on GPSMAP 65 -mallin perusominaisuuksien lisäksi ABC-anturit (korkeusanturi, barometri ja kompassi). Painikkeilla varustetut GPSMAP 65 ja GPSMAP 65s ovat vesitiiviitä (IPX7)2. Laitteiden paristo kestää jopa 16 tuntia GPS-tilassa.

Garmin ExploreTM -sovelluksen1 kautta GPSMAP 66sr- ja 65 -laitteilla saa käyttöönsä navigoinnin lisä­työkaluja ja -ominaisuuksia, mm. reittisuunnittelu, kartat ja tietojen jako. Sovelluksessa voi suunnitella retken ja ladata tarvittavat kartat. Kun matkapuhelinverkkoa ei ole käytettävissä matkan aikana, Explore-sovellus synkronoi saumattomasti laitteeseen. Käyttäjä näkee senhetkisen sijainnin, voi suunni­tella reittejä sekä asettaa ja hallita reittipisteitä. GPSMAP 66sr on myös yhteensopiva Garmin ConnectTM- ja Connect IQTM -alustojen kanssa. Käytettävissä on yli 9 miljoonaa maastoreittiä esiladatun Wikiloc -sovelluksen kautta sekä uusien geokätkölöytöjen automaattinen päivitys Geocaching.com -käyttä­jä­profiiliin.

Uudet käsilaitteet tulevat myyntiin lokakuun 2020 aikana seuraavin suositushinnoin:

GPSMAP 65: 379€

GPSMAP 65s: 429€

GPSMAP 66sr: 539€

1Vaatii yhteensopivan älypuhelimen (lisävaruste)

2Kestää satunnaista altistusta vedelle enintään 1 metrin syvyydessä enintään 30 minuutin ajan; lisätiedot Garmin.com/waterrating