Garmin GSD 28 kaikuluotainmoduuli syvien vesien luotaamiseen ja kalastukseen

Garmin GSD 28 kaikuluotainmoduuli syvien vesien luotaamiseen ja kalastukseen

Garmin on esitellyt tänään tehokkaan GSD 28 -luotainmoduulin, joka on suunniteltu kalastuk­seen syvissä vesissä. Garmin RapidReturn-kaikuluotaimella varustettu GSD 28 näyttää enemmän luotaintietoa moni­toiminäytöllä jopa 6 kertaa edeltäjäänsä paremmalla lähetysnopeudella. Näytöllä näkyvien yksityiskoh­tien määrä on siis suurempi kuin koskaan aiemmin. Uuden Garmin xCHIRP -luotainteknologian ansiosta GSD 28 tuottaa tarkempaa kuvaa, jossa kohteet ja pohjanmuodot erottuvat erinomaisesti. Syöttikalat on helppo erottaa saaliskaloista.

Katso, miten RapidReturn-luotainkuva eroaa aiemmasta

“Tehokkaat digitaaliset Garmin-luotainmoduulit ovat olleet syvänmerenkalastajien luottokumppaneita jo lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. GSD 28 sisältää monia uusia, innovatiivisia ominaisuuksia, jotka jälleen kerran asettavat merikalastuksen vaatimustason kohdalleen. RapidReturn- ja xCHIRP-teknologiamme tuottavat yhdessä syvänmerenkalastajille erittäin tarkkaa ja runsasta paluukaikuatietoa aiempaa syvemmissä vesissä. Nämä tiedot saattavat olla juuri se ratkaiseva tekijä kohteen löytämisessä ja erottumisessa.” Garmin-yhtiön Dan Bartel

Syvyyksien salaisuudet paljastuvat

Garmin RapidReturn -kaikuluotain lähettää samanaikaisesti useita kaikusignaaleja vesipatsaan läpi, jolloin monitoiminäytöllä näkyy nopeasti paljon enemmän luotaintietoa. Kalastajalla on käytettävissään tuoreempia, osuvampia luotaintuloksia ja enemmän yksityiskohtaista tietoa siitä, mitä veneen alla on. xCHIRP-luotainteknologia tuottaa tarkat ja selvät kalakaaret, joissa kohteet erottuvat hyvin.

GSD 28 tukee kaksikanavaista (1-3 kW) CHIRP-kaikuluotainta, jolla on laaja taajuusalue (25-250 kHz). Näin saadaan vieläkin tarkempi kuva veneen alta, myös meren pohjan kaloista ja vesipatsaassa olevista kohteista.

Kestävää muotoilua

Urheilukalastukseen optimoitu GSD 28 on suunniteltu kestämään ankaria meriolosuhteita, kuten voimakkaita tuulia, sadetta, auringonpaistetta. Laite on vesitiivis IPX7-luokituksen mukaisesti. Vaativissa olosuhteissa RapidReturn-luotain voidaan pariliittää lisävarusteena myytävään ulkoiseen MSC10 -satelliittikompassiin sen varmistamiseksi, etteivät aallot ja maininki häiritse paluukaikua aaltojen nousun yhteydessä.

Monipuolinen GSD 28 on yhteensopiva monien manuaalisesti tai automaattisesti konfiguroitavien Garmin- ja AIRMAR®-antureiden kanssa. Luotainnäyttö voidaan siis konfiguroida hyvin joustavasti. Laite on yhteensopiva seuraavien karttaplottereiden kanssa: uusi GPSMAPâ 9000 -mallisto, GPSMAP 8600/8600xsv, GPSMAP 7x3/9x3/12x3 ja GPSMAP 10x2/12x2 -mallistot.

GSD 28 on saatavissa alkaen Q4/2023 suositushintaan 3719€.

Lisätietoja Garmin-vene-elektroniikkalaitteista: garmin.com/marine.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/