Garmin ilmoittaa avanneensa Firstbeat Analytics Labin Jyväskylään

Garmin ilmoittaa avanneensa Firstbeat Analytics Labin Jyväskylään

Garmin on ilmoittanut avanneensa Firstbeat Analytics Labin Jyväskylään, Suomeen. Uusi huipputason tutkimus- ja testausyksikkö on täynnä räätälöityjä kuntolaitteita, instrumentointijärjes­telmiä ja omaa seurantateknologiaa, joita Garmin-fysiologit ja datatieteilijät hyödyntävät luodakseen vielä innovatiivisempia ominaisuuksia Garmin-älykelloihin, -pyörätietokoneisiin ja muihin edistyksellisiin hyvinvointituotteisiin. Firstbeat Analytics, jonka Garmin hankki omistukseensa vuonna 2020, muuntaa kuluttajalaitteiden tuottamaa sykedataa merkitykselliseksi tiedoksi ja vinkeiksi, joiden avulla urheilijat ja liikunnan harrastajat voivat parantaa suorituskykyään ja hyvinvointiaan.

“Meillä on ilo saada uusi Firstbeat Analytics Lab Suomeen. Firstbeat Analyticsin palveluksessa on ollut sen perustamisesta lähtien, yli 20 vuotta sitten, maailman parhaimpiin kuuluvia fysiologeja ja tutkijoita. Nyt kun käytössämme on näiden lahjakkaiden ihmisten lisäksi uuden laboratorion mullistavat laitteet ja teknologia, edistämme varmasti innovaatiota ja autamme luomaan huippuluokan ominaisuuksia tuleviin Garmin-tuotteisiin.” – Firstbeat Analytics -yhtiön toimitusjohtaja Aki Pulkkinen

Firstbeat Analytics, joka kuuluu maailman johtaviin fysiologisen analytiikan yrityksiin, tuottaa Garmin-laitteisiin monia suosittuja ominaisuuksia, kuten:

• Body Battery: Kehon energiatasojen arviointi auttaa löytämään aktiivisuuteen ja lepoon parhaiten soveltuvat ajat.
  • · Päivittäin ehdotetut harjoitukset: Yksilölliset harjoitukset mukautuvat jokaisen juoksulenkin jälkeen vastaamaan suorituskykyä ja palautumista ja huomioivat tulossa olevat kilpailut, jotka laitteen käyttäjä on lisännyt Garmin Connect -kalenteriin.
  • Endurance score: Toiminnolla mitataan kykyä kestää pitkittynyttä rasitusta VO2 max -arvoa, lyhyen/pitkän aikavälin harjoitusrasitusta ja muita tekijöitä hyödyntäen kaikissa lajeissa.
  • Sopeutuminen kuumuuteen ja korkeaan ilmanalaan: Tarkista, miten keho sopeutuu erilaisiin ympäristöihin ja olosuhteisiin.
  • Hill score: Arvioidaan kykyä juosta ylämäkeen mittaamalla juoksutehoa jyrkissä nousuissa ja juoksukestävyyttä pitkissä nousuissa sekä arvioidaan edistystä pitkällä aikavälillä VO2 max-arvon ja harjoitushistorian perusteella.
  • · Sykevälivaihtelu: Sykevälivaihtelun mittaus unen aikana, jolloin yleistä hyvinvointia, palautumista ja suoritusta harjoittelun aikana on helpompi ymmärtää.
  • Real-time stamina: Toiminnolla arvioidaan juoksu- tai pyöräilysuorituksen aikana jäljellä olevaa reaaliaikaista suorituskykyä.
  • Palautumisaika: Kertoo viimeaikaisen harjoittelun rasittavuuden perusteella, kuinka pitkä palautumisaika tarvitaan ennen seuraavaa kovaa treeniä.
  • Unen seuranta: Auttaa ymmärtämään paremmin kehon palautumista. Yksilöllinen unenlaadun pisteytys, jaottelu eri univaiheisiin, Pulse Ox1 ja hengitystiedot.
  • · VO2 max: Seuraa verenkiertoelimistön kokonaissuorituskykyä liikuntasuorituksen aikana, jolloin nähdään, miten kuntotaso muuttuu ajan kuluessa.

Firstbeat Analytics Lab käynnisti toimintansa soft openingin kautta vuonna 2022 ja saavutti täyden operatiivisen kapasiteettinsa vuonna 2023. Lisätietoja siitä, miten Garmin-teknologia hyödyttää urheilijoiden harjoittelua, löydät täältä.

Engineered on the inside for life on the outside, Garmin products have revolutionized life for runners, cyclists, swimmers and athletes of all levels and abilities. Committed to developing technology that helps people stay active and elevate performance, Garmin believes every day is an opportunity to innovate and a chance to beat yesterday. Visit the Garmin Newsroom, email our media team, connect with @garmin on social, or follow our blog.

1 Tämä ei ole lääkinnällinen laite eikä sitä ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaan; lisätietoja: Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole saatavissa kaikissa maissa.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/