Quick Step-Alpha Vinyl Group with Alaphilippe. Credits: Wout Beel

Garmin ja Tacx julkistavat vuoden 2022 sponsoroitavat ammattipyöräjoukkueet ja -urheilijat

Garmin Ltd.-yhtiön (NYSE: GRMN) yksikkö Garmin®International, Inc. ja Tacx® ovat tänään ilmoittaneet sponsoroivansa vuonna 2022 yli 15 ammattipyöräilyjoukkuetta sekä satoja ammatti­juok­sijoita, -pyöräilijöitä ja -triathlonisteja. Kaikki sponsoroitavat urheilijat hyödyntävät kestävää Garmin- ja Tacx-ekosysteemiä pyrkiessään kisatavoitteisiinsa.

“Meistä on hienoa, että Garmin ja Tacx ovat niin monen maailman huippupyöräilyjoukkueen ja -urhei­lijan valinta harjoittelunsa, kilpailusuoritustensa ja päivittäisen liikunnan tueksi”, sanoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Susan Lyman. “Valikoimaamme kuuluu mm. huippuluokan älykelloja, GPS-pyörätietokoneita, pyöräilyturvallisuutta parantavia laitteita ja harjoittelun apulaitteita. Valituilla juoksijoilla, pyöräilijöillä ja triathlonisteilla on siis käytettävissään yksi markkinoi­den vahvimmista ekosysteemeistä, ja meillä on kunnia päästä edesauttamaan heidän menestystään.”

Sponsoroitavat pyöräilyjoukkueet ja urheilijat, jotka edustavat Garminia ja Tacxia kilpailuissa eri puolilla maailmaa, saavat käyttöönsä huipputason tuotteita, joihin kuuluvat:

• · Forerunner®-juoksukellot, kuten huipputasoinen Forerunner 945 LTE, eivät pelkästään tallenna juoksu- tai pyöräilysuoritusta, vaan mittaavat monia kehon arvoja ja tarjoavat yksityiskohtaista tietoa urheilijan suorituksista, harjoitteluhistoriasta, tavoitteista, jne.
  • · Edge®-pyörätietokoneet, mm. Edge 530, Edge 830 ja Edge 1030 Plus, tuottavat suoritustietoja pyöräilijöiden käyttöön. Laitteissa on myös GPS ja navigointiominaisuudet.
  • · Tehokas ja intuitiivinen Tacx NEO 2T Smart-harjoitusvastus mittaa tietoja 1% tarkkuudella. Laite tunnetaan ainutlaatuisista ominaisuuksistaan, mm. tietuntuma, dynaaminen inertia ja alamäki­simulointi, jotka tekevät ajokokemuksesta aiempaa todellisemman tuntuisen.
  • · Maantiepyöräilyharjoittelun aikana Varia™ RTL515-takatutka varoittaa takaa lähestyvistä ajoneuvoista ja kirkastuva ja välkkyvä takavalo varoittaa autoilijoita edessä olevasta pyöräilijästä.
  • · Index™ S2-älyvaaka mittaa urheilijalle tärkeitä biometrisiä tietoja, kuten paino, painoindeksi ja kehon koostumus.
  • · Korkealaatuisten Tacx-vesipullojen ja pienikokoisten, kevyiden Ciro-pullotelineiden ansiosta pyöräilijän on helppo huolehtia nesteytyksestä harjoittelun ja kilpailujen aikana.

Ammattipyöräilyjoukkueet

Quick Step-Alpha Vinyl liittyy vuonna 2022 sekä Garmin- että Tacx-tuotteita käyttävien joukkueiden listalle. Jo vuosien ajan Tacx-harjoitusvastuksia käyttänyt joukkue muodostuu 30 ajajasta, jotka ovat kotoisin 13 eri maasta. Hallitseva maailmanmestari Julian Alaphillippe kuuluu joukkueeseen. Quick Step-Alpha Vinyl, jolla on lähes 800 UCI-mestaruutta, jatkaa harjoittelua Tacx NEO 2T-älyharjoitus­vastuk­sella ja pääsee nyt hyödyntämään koko Garmin-ekosysteemiä, johon kuuluvat Edge-pyörätieto­koneet, Varia-takatutkat, huippuluokan rannelaitteet, jne.

“Olemme iloisia, että joukkue pääsee nyt käyttämään Garmin-pyöräilyekosysteemiä täydessä laajuu­des­saan. Tacx on ollut käytössä jo monta vuotta. Tacx-tuotteet ovat yhtä korkealaatuisia kuin Garmin-tuotteet”, kertoo Quick Step-Alpha Vinyl-joukkueen tekninen ja kehitysjohtaja Ricardo Scheidecker. “Jatkuvasti tuotteitaan kehittävä ja uusia innovaatioita luova sponsori on meille paras valinta. Joukkueemme on suorituskeskeinen, ja suoritusten parantamiseen tarvitaan tietoa. Garmin-tuote­valikoiman avulla saamme tietoa, joka auttaa meitä kannustamaan ajajiamme parhaisiin suorituk­siin. Ajajat ovat myös innoissaan päästessään käyttämään koko Garmin-pyöräilyekosysteemiä; olemme kaikki innoissamme.”

Ajettuaan vuosia Garmin-laitteilla INEOS Grenadiers alkaa käyttää koko Garmin-Tacx-ekosys­teemiä vuonna 2022. INEOS Grenadiers on jo vuosien ajan luottanut siihen, että Garmin-laitteet auttavat joukkueen jäsenet maaliviivan yli ja nyt 31 pyöräilijästä koostuva joukkue on päättänyt ottaa tehokkaan ja tarkan Tacx NEO 2T Smart-älyharjoitusvastuksen harjoittelunsa avuksi.

“Joukkue on tehnyt tiivistä yhteistyöstä Garminin kanssa jo vuosia, ja tiedämme, että käyttäessämme Garmin-tuotteita olemme pyöräilyteknologian eturintamassa”, kertoo INEOS Grenadiers-joukkueen teknisistä kumppanuuksista ja pyöräily-yhteistyöstä vastaava Carsten Jeppesen. “Meillä on yhteinen halu jatkuvaan innovointiin, ja luotamme siihen, että Garmin-laitteet tallentavat suorituksemme ja huolehtivat turvallisuudestamme harjoitellessamme ja kilpaillessamme teillä. Siksi on hienoa, että sponsorisopimuksen piiriin saadaan siihen jo kuuluvien Edge-laitteiden ja Varia-pyörävalojen lisäksi myös sykeanturit, älykellot ja Tacx-kotiharjoitteluekosysteemi. Odotamme innolla, minkälaisiin saavu­tuksiin yllämme yhdessä tulevina vuosina.”

Team Jumbo-Visma jatkaa Garmin-Tacx-ekosysteemin käyttöä vuonna 2022. Tallissa on miesten, naisten ja development-joukkue, jotka käyttävät harjoittelussa ja kilpailuissa Edge-pyörätietokoneita, Index S2-älyvaakaa, Garmin-älykelloja, Tacx NEO 2T Smart-älyharjoitusvastuksia, jne.

“Meille Garmin on hyvin tärkeä sponsori, ja pyöräilijämme käyttävät Garmin-teknologiaa päivittäin harjoittelunsa tukena – sekä ulkona pyörän selässä että sisällä Tacx-harjoitusvastuksilla”, kertoo Team Jumbo-Visman toimitusjohtaja Richard Plugge. “Teknologian avulla pystymme keräämään kaikki tiedot, jotka tarvitaan joukkueen suoritustason maksimoimiseen. Vuonna 2022 pyöräilijämme alkavat käyttää Garmin-rannelaitteita, joiden avulla keräämme vielä enemmän yksityiskohtaista tietoa heidän päivittäi­sestä urheilustaan. Terveystiedot mahdollistavat harjoittelun ja suoritusten optimoinnin.”

Muita Garminin ja Tacxin sponsoroimia ammattipyöräilyjoukkueita ovat:

Astana Qazaqstan Team

NXTG by Experza

Canyon CLLCTV XCO

Rocacorba Collective

CANYON//SRAM Racing

SCOTT-SRAM MTB Racing Team

CST PostNL Bafang MTB Racing Team

Team SD Worx

CUBE Action Team

Team TotalEnergies

Lotto Soudal (M/F/Development)

Trek Factory Racing

Garmin jatkaa Groupama-FDJ Cycling Team ja Movistar Team (M/F)-joukkueiden sponsorina.

Ammattiurheilijat

Garmin toivottaa seuraavat ammattiurheilijat tervetulleiksi vuoden 2022 sponsoroitavien joukkoon:

• TJ Eisenhart, ammattipyöräilijä
    • Courtney Frerichs, 2021 olympialaisten estejuoksun hopeamitalisti ja estejuoksun Yhdysvaltain ennätyksen haltija
    • Skye Moench, Ironman-voittaja
    • Brennan Wertz, toinen sija BWR Triple Crown-kilpailussa

“Työskentely Garminin kanssa on minulle unelmien täyttymys. Olen käyttänyt Garmin-laitteita koko pyöräilyurani ajan, ja minulla on täysi luotto brändiin ja tuotteisiin”, kertoo Eisenhart. “Yksi suosikki­tuotteistani on Garmin Edge 530. Pidän siitä, että laite näyttää vaiheen kerrallaan ja auttaa seuraamaan intervalleja. Minusta on myös hienoa, että kun olen ajamassa pyörällä ja kaipaan vähän apua löytääk­seni oikean reitin uudelleen, voin painaa “palaa lähtöpisteeseen” ja laite opastaa minut takaisin. Kun treenaa Garmin-laitteella, ei ole mitään tekosyitä.”

Uudet urheilijat liittyvät satojen maailmanluokan kilpailijoiden joukkoon, johon kuuluvat kolminkertainen Ironman-maailmanmestari Mirinda Carfrae; ammattigravel-pyöräilijä Yuri Hauswald; ratapyöräilyn 2021 Individual Pursuit-maailmanmestari ja Individual Pursuit-maailmanennätyksen haltija Ashton Lambie; Ironman 70.3-voittaja Holly Lawrence; kansainvälisen triathlonliiton ITU:n pitkän matkan maailmanmes­tari Timothy O’Donnell; Kansainvälisen maastopyöräilyn Hall of Famen jäsen ja “Queen of Pain” Rebecca Rusch; kahdeksankertainen maastopyöräilyn XCO-maailmanmestari Nino Schurter sekä maastopyöräilyn XCO- ja Leadville Trail 100 MTB-voittaja Keegan Swenson.

Engineered on the inside for life on the outside, Garmin and Tacx products have revolutionized life for runners, cyclists, swimmers and athletes of all levels and abilities. Committed to developing technology that helps people stay active and elevate performance, Garmin believes every day is an opportunity to innovate and a chance to beat yesterday. Other Garmin fitness brands include Firstbeat AnalyticsÔ.

For more information, visit Garmin's virtual pressroom at garmin.com/newsroom, or follow us at facebook.com/garminfit, twitter.com/garminnews, instagram.com/garminfitness, youtube.com/garmin or linkedin.com/company/garmin.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 18.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/