Garmin laajentaa GPSMAP x3 -mallistoa uudella 16 tuuman karttaplotterilla

Garmin laajentaa GPSMAP x3 -mallistoa uudella 16 tuuman karttaplotterilla

Garmin on esitellyt tänään GPSMAP® 16x3 -karttaplotterit. Laitteet ovat tuorein lisäys suosittuun GPSMAP x3 -mallistoon, jossa on helppokäyttöiset toiminnot, kuten Garmin Navionics+ -kartat ja luotaintuki, yhdistyen tyylik­kää­seen, korkearesoluutioiseen 16 tuuman full HD-kosketusnäyttöön. GPSMAP 16x3 -karttaplotterin terävä IPS-näyttö toistaa värit tarkasti ja selkeästi kaikista katselukulmista, myös polarisoituja aurinkolaseja käytettäessä.

“GPSMAP x3 -mallisto tunnetaan siitä, että se tarjoaa kalastajille ja veneilijöille nopean, terävän ja älykkään karttaplotterikokemuksen, joka integroituu saumattomasti Garmin-venejärjestelmään. Meillä on ilo esitellä uusi 16 tuuman näyttö, joka laajentaa entisestään mahdollisuuksia liittää karttaplotteri erilaisiin ohjaamoratkaisuihin niin uusissa kuin käytetyissä veneissä.” – Garmin-yhtiön Dan Bartel

Ominaisuuksia, joita veneilijät GPSMAP x3 -mallistossa arvostavat:

• Helppo navigointi: Garmin Navionics+ -kartat, joissa on Auto Guidance+ -teknologia1ja yhden vuoden tilaus, jolla saa päivittäiset päivitykset, helpottamaan navigointia. Mahdollisuus päivittää Garmin Navionics Vision+™ -karttoihin, joissa on premiumtoimintoja, kuten kirkas ja selkeä syvyysvarjostus.
  • Virtaviivainen muotoilu: GPSMAP x3 -mallistossa on kapeat näytön reunukset ja reunaton lasipinta, joten ne on helppo sovittaa erilaisiin ohjaamoratkaisuihin
  • Vaikuttava prosessointiteho: Nopea prosessori, josta on hyötyä veneen kaikille antureille, kuten kaikuluotaimelle ja tutkalle. Kokonaisuudessaan veneverkon käyttökokemus on parempi.
  • Integroitu luotain: Luotainyhdistelmämallit (GPSMAP xsv -mallit) tukevat Ultra High-Definition ClearVü- ja SideVü-skannaavia luotaimia, joiden kirkkaiden väriyhdistelmien ansiosta kalat on helppo erottaa ympäröivistä rakenteista, sekä perinteistä CHIRP-luotainta.
  • LiveScope-yhteensopiva: Karttaplotteri tukee Garmin Panoptix-luotaimia, kuten palkittua, reaaliaikaisesti skannaavaa LiveScope -luotainta (lisävaruste), joiden avulla kalastajien on helppo nähdä, mitä veneen ympärillä liikkuu
  • Force®-integrointi: Kun karttaplotteri on integroitu Garmin Force -keulamoottoriin, laitteella voi luoda reittejä, kuvioita ja jälkiä, joita keulamoottori seuraa kalastuksen aikana. Karttaplotterin näytöltä voidaan hallita keulamoottorin nopeutta, tarkistaa akun kesto, jne.
  • Saumaton yhdistäminen: NMEA® 2000- ja Garmin Marine Network -yhteyksien avulla venee­seen on helppo luoda verkko, johon kuuluvat luotain, autopilotti, tutkat, veneilyinstru­mentit, kamerat, jne. Wi-Fi®-yhteys mahdollistaa ohjelmistopäivitysten tekemisen, älykkäiden ilmoitusten vastaanottamisen ja paljon muuta älypuhelimeen tai tabletille ladatun maksuttoman ActiveCaptain® -sovelluksen kautta.

GPSMAP 16x3 -malliston odotetaan tulevan myyntiin maaliskuun 2024 aikana suositushintaan 5689,00 euroa. GPSMAP 16x3xsv -malliston suositushinta on 5889,00 euroa.

Muiden Garmin-vene-elektroniikka­laitteiden tavoin uusi GPSMAP 16x3 -mallisto on esillä Vene24Båt venenäyttelyssä Helsingin messukeskuksessa 13.-18. helmikuuta 2024, Garmin osastolla 2e40. Lisätietoja: garmin.com/marine.

1 Auto Guidance+ on tarkoitettu vain suunnitteluun eikä sillä voi korvata turvallisia veneilytoimenpiteitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/