Garmin lisää kahdeksan venealan yritystä OneHelm-listalle

Garmin lisää kahdeksan venealan yritystä OneHelm-listalle

Garmin on tiedottanut, että useita merkittäviä veneilybrän­dejä on lisätty Garmin OneHelm-alustalle, joka on tarkoitettu kolmansien osapuolien laitteiden inte­grointiin. OneHelm helpottaa venejärjestelmien hallintaa Garmin-monitoiminäytön (MFD) avulla ja tekee veneilykokemuksesta automatisoidumman ja intuitiivisemman. OneHelmin ansiosta veneen ohjaamoon ei myöskään ole tarpeellista asentaa useita erilaisia hallintanäyttöjä ja -laitteita.

“MFD on veneen näkyvin ja käytetyin näyttö—todellinen komentokeskus”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “ Garmin OneHelm lanseerattiin noin viisi vuotta sitten yksinkertaistamaan veneen keskeisten järjestelmien hallintaa ja mukautusta niin, että kaikki olisi käytettävissä yhdessä ja samassa lähteessä, MFD-näytöllä. Olemme iloisia voidessamme jatkaa toimintaa niin monien arvostettujen veneilybrändien kanssa ja integroida heidän järjestelmänsä ja teknologiansa alustallemme. Yhteisenä päämääränä on tarjota loppukäyttäjälle paras mahdollinen veneilykokemus.”

Uusimpia OneHelmiin integroituja yrityksiä ovat:

• · Hefring Marine: Hefring intelligent maritime assistance system (IMAS) auttaa parantamaan turvallisuutta ja optimoimaan polttoainetehokkuutta veneiden ja laivojen toiminnassa. Järjestel­mäs­sä on reaaliaikainen nopeus- ja suuntaopastus, alusvalvonta, trippi/loki ja analyysit, käyttäjä-/alusprofiilit, jne.
  • · Honda: Honda Marine Interface (HMI) näyttää mukautetut Honda-moottoritiedot yhdelle tai kahdelle moottorille. Tietoihin kuuluvat kierrosluku/min, trimmi, polttoainekulutus, moottorin käyttötunnit, jännite, lämpötila sekä hetkellinen polttoainekulutus tehokkuuden maksimointia varten.
  • · Lindgren-Pitman: Pohjaharat ja teaserit voidaan nostaa ja laskea yhdellä kosketuksella Lindgren-Pitman DTX ReelSystem-järjestelmän avulla. Ainutlaatuisella järjestelmällä voidaan hallita jopa neljää kelaa ja käytettävissä on kahdeksan ohjelmoitavaa profiilia / kela.
  • · OSCAR: OSCAR-laitteet, joissa optisia ja lämpöantureita on yhdistetty tekoälyyn, havaitsevat ja tunnistavat vedessä olevia pieniä ja suuria esineitä päivä- ja yöaikaan. Älykäs hälytysjärjestelmä auttaa välttämään yhteentörmäyksiä ja valvomaan alueita.
  • · Smartgyro: SmartgyroSG-mallisto sisältää edistyksellisiä gyrovakaajia, jotka vähentävät veneen keinuntaa. Integroinnin ansiosta SG-gyroyksikköjä voidaan käyttää ja valvoa yhteensopivalla Garmin MFD-näytöllä.
  • · Schenker: Schenker-vedentekokoneissa käytetään energian talteenottojärjestelmää, jonka ansiosta laitteiden virrankulutus on erittäin alhainen ja toiminta automaattista. Laitteista aiheutuu hyvin vähän melua ja tärinää. Koska koneilla voidaan tuottaa rajoittamaton määrä juomavettä, merellä voidaan viettää yhtäjaksoisesti pitempiä aikoja ja kulkea pitempiä matkoja satamassa käymättä.
  • · Veethree Group: VeeConnect on helposti asennettava ja konfiguroitava 12-kanavainen digitaalinen kytkentäratkaisu, jolla voidaan nykyaikaistaa vanhoja kytkimiä vene-elektroniikan integrointia varten yhteensopivalle Garmin MFD-näytölle.
  • · Webasto Group: Webasto BlueCool Connectin avulla on helppo tarkistaa veneen lämpötila ja asetukset, muuttaa järjestelmäparametrejä tai kerätä erilliset tilanneraportit hyteistä. Lämpötila-asetukset voidaan myös esiasettaa jopa 24 tuntia etukäteen.

OneHelm on tällä hetkellä saatavissa GPSMAP®7x3/9x3/12x3- ja GPSMAP 8400/8600-karttaplotterei­hin sekä GPSMAP 8700 Black Box-laitteeseen. Garmin.com/OneHelm-sivulta löydät kaikki OneHelm-yhteensopivat järjestelmät ja -laitteistot. OneHelm-kumppanuutta koskevissa asioissa ota yhteyttä sähköpostilla: OneHelm@garmin.com.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/