Garmin® Camper 780 autonavigaattori karavaanereille

Garmin® Camper 780 autonavigaattori karavaanereille

Garmin esitteli uuden, karavaanareille suunnitellun Camper 780 -autonavigaattorin. 6.95 tuuman reunuksettomalla näytöllä varustetun Camper 780 -autonavigaattorin avulla leirintämatkailijat voivat luoda mukautettuja reittejä matkailuauton tai -vaunun mittojen ja painon perusteella1. Reititys sisältää mm. varoitukset reitillä olevista suurista korkeus­eroista, tiukoista mutkista, painorajoituksista, jne. Lait­­teessa on laaja karavaanareille suunnattu tietokanta, joka sisältää miljoonia kohdepis­tei­tä (POI), ACSI- ja Campercontact -leirintäalueita, Trailer's PARK -pysäh­dyspaikkoja sekä muita hyödyllisiä kohteita reitin varrella.

“Camper 780 -autonavigaattori on suunniteltu vastaamaan erityisesti matkailuajo­neu­volla liikkumisen asettamiin haasteisiin ja tekemään näin matkoista sitäkin nautittavam­pia”, kertoo Garmin -yhtiön maailman­laa­juisen kulut­ta­ja­myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Miljoo­nista karavaanareille suunnatuista kohdepisteistä, yhteysominaisuuksista ja matkailu­auto-/-vaunuprofiiliin perustuvista tie­varoituksista on suurta hyötyä automatkojen suunnittelussa.”

Parhaiden pysähdyspaikkojen paikantamista varten Camper 780 -autonavigaattorissa on laaja leirintämatkailijoille suunnattu tietokanta, joka sisältää ACSI- ja Campercontact-lei­rin­tä­alueita sekä maksuttomia Trailer's PARK -pysähdyspaikkoja. Leirintäalueita ja pysäh­dyspaikkoja voidaan suodattaa haluttujen palvelujen, mm. sähköpiste, suihkut, internet-yhteys, perusteella. Kohteita voidaan etsiä TripAdvisorÒ-suositusten ja miljoonien FoursquareÒ -kohdepisteiden avulla.

Live Traffic -liikennetiedot ovat saatavissa digitaalisen liikennetietopalvelun tai Garmin Drive™ -sovelluksen2 välityksellä. Camper 780 -autonavigaattorissa on paljon muitakin hyödyllisiä yhteysominaisuuksia ja tilannetietoisuutta parantavia toimintoja. Wi-FiÒ -yh­tey­den avulla kartta- ja ohjel­misto­päivitykset onnistuvat vaivattomasti ilman tietokonetta. Camper 780:ssa on kaksois­ydinsuoritin, joka laskee reitit nopeasti, terävä ja tarkka näyttö sekä kattavat Euroopan kartat. Laite on yhteensopiva maksuttoman Garmin Drive™ -sovelluksen kanssa. Kun sovellus on ladattu, laitteen voi yhdistää älypuhelimeen BluetoothÒ -yhtey­den avulla ja käyttää reaaliaikaisia liikennetietoja2, sääennusteita, hands-free -puheluita2 ja älykkäitä ilmoituksia2 autonavigaattorin näytöllä. Camper 780 on myös yhteensopiva langattomien Garmin BC™ 30 -peruutuskameroiden kanssa, joiden avulla kuljettaja näkee matkailuajoneuvon takana olevat kohteet.

Garmin Camper 780 tulee myyntiin huhtikuussa 2019 suositushintaan 429,00€

Lisätietoja: www.garmin.com.

1Ei käytettävissä kaikilla alueilla. Matkailuauton tai -vaunun tietojen syöttäminen laitteeseen ei takaa, että matkailuajo­neuvon tiedot huomioidaan kaikissa reittiehdotuksissa. Noudata aina kaikkia liikennemerkkejä ja huomioi ajo-olosuhteet.

2Toiminnon käyttämiseksi tulee ladata Garmin Drive™ -sovellus yhteensopivaan, Bluetooth -yhteydellä ja GPS:llä varustettuun älypuhelimen; lisätiedot Garmin.com/driveapp.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/