Garmin® laajentaa lippulaivatuoteperhettään ja tuo täydellisen integrointitoiminnon entistä useamman veneilijän ulottuville  uudessa GPSMAP® Plus -mallistossa

Garmin® laajentaa lippulaivatuoteperhettään ja tuo täydellisen integrointitoiminnon entistä useamman veneilijän ulottuville uudessa GPSMAP® Plus -mallistossa

Garmin esittelee uuden GPSMAP Plus -malliston, joka on tuorein lisäys sen GPSMAP- lippulaivatuoteperheeseen. Korkealuokkaiset MFD-monitoiminäytöt parantavat moottorin ja OneHelm™ -kolmannen osapuolen integrointia koko sarjassa. Intuitiiviset ominaisuudet näyttele­vät keskeistä roolia veneilykokemuksen automatisoinnissa ja ohjauksen sujuvuuden parantami­sessa. Niiden ansiosta ei myöskään enää tarvita useita hallintanäyttöjä ja -laitteita.

“GPSMAP Plus -mallisto tuo Garmin -yhtiön korkeatasoiset integrointiominaisuudet myydyimpiin GPSMAP -karttaplottereihimme, jotka tunnetaan jo huippuluokan ominaisuuksistaan ja toimin­nallisuuksistaan”, kertoo Garmin -yhtiön maailman­laa­juisen kuluttajamyynnin varatoimitus­johtaja Dan Bartel. “Plus -malliston ansiosta koko venettä koskeva integrointiratkaisu on saatavissa koko GPSMAP -tuotesarjassamme. Veneilijöille on näin tarjolla entistäkin enemmän vaihtoehtoja.”

Suosittuihin GPSMAP 722/922- ja 1222 Touch -mallistoihin perustuvissa Plus -sarjan laitteissa on kaikki aiempien mallien ominaisuudet sekä selkeästi paremmat integrointiominaisuudet, kuten J1939 -moottori-integrointi ja yhteensopivuus ainutlaatuisen OneHelm -toiminnon kanssa, joka yksinkertaistaa veneen keskeisimpien järjestelmien hallintaa ja mukautusta yhdessä ja ainoassa päälähteessä, Garmin MFD-näytöllä. Ko. ominaisuus on nyt ensimmäistä kertaa käytettävissä 7:n ja 9:n tuuman näytöillä GPSMAP Plus -mallistossa. Veneen käyttömukavuus, hallin­ta ja turvallisuus parantuvat merkittävästi. Innovatiivisen, kolmannen osapuolen yrityksille suunnatun HTML5-alustan julkaisun jälkeen vuonna 2018 jo 16 teollisuusyritystä on integroinut mm. valaistusta, vakautusta, digitaalisia kytkimiä koskevia järjestelmiään ja tekniikoitaan OneHelmiin, jota kaikki GPSMAP Plus -malliston laitteet tukevat.

GPSMAP Plus -malliston suoritintehoa on parannettu, jotta käyttäjäkokemus koko vene­verkossa olisi entistäkin parempi. Järjestelmä piirtää kartat näytölle nopeammin. Myös muut laitteet ja anturit, kuten tutka, luotain ja multimediajärjestelmä, hyötyvät suorittimen parantu­neesta suorituskyvystä.

GPSMAP Plus -malliston laitteisiin on esiladattu maailman peruskartta, ja ne tukevat lisävarusteena myytäviä, inte­groidun Navionics® -datan ja Auto Guidance1 -tekniikan sisältäviä BlueChart g3-karttoja. Auto Guidance suorittaa haun karttamateriaalissa ja ehdottaa sen pohjalta käyttäjän veneen syväykseen ja korkeuteen soveltuvaa reittiä. Valit­semalla BlueChart g3 Vision -kartan, käyttäjä saa käyttöönsä yksityiskohtaisim­mat tiedot ja pääsee hyödyntämään 3D-näkymiä, satelliittikuvia, ilmakuvia, jne.

Laitteiden luotainominaisuudet ovat myös aivan omaa luokkaansa. “xs” Plus -mallit tukevat 1kW perinteistä CHIRP -luotainta, skannaavaa ClearVü -luotainta ja Panoptix™ all-seeing -luotainta, mukaan lukien Panoptix LiveScope™ -järjestelmä. “xsv” Plus -malleissa on lisäksi tuki skannaa­valle SideVü -luotaimelle (anturit myydään erikseen).

Laitteen Wi-Fi®-yhteyden avulla käyttäjät pääsevät hyödyntämään maksutonta all-in-one GarminActiveCaptain® -mobiili­sovellusta, joka luo yksinkertaisen, mutta tehokkaan yhteyden yhteenso­pivan mobiili­laitteen ja GPSMAP Plus -laitteen välille. ActiveCaptain -sovelluksen avulla käyttäjät voivat päivittää ja hank­kia karttoja mobiililaitteeseen OneChart™ -palvelusta milloin tahansa, tar­kistaa ActiveCaptain -yhteisön satama- ja muut kohdepistetiedot, käyttää Quickdraw™ -yhtei­sön tietoja, jne. Active­Captain näyttää myös älykkäät ilmoitukset2 karttaplotterin/-yhdistel­mälaitteen näytöllä sekä mahdollistaa langattomat ohjelmistopäivitykset, reittisuunnittelun veneen ulko­puolella mobiililaitteella, jne.

Lähes jokaiseen veneeseen ja budjettiin sopivassa koossa saatavissa olevissa GPSMAP Plus -malliston laitteissa on terävä ja tarkka 7:n, 9:n tai 12:n tuuman intuitiivinen kosketusnäyttö. Kaikki mallit tukevat mm. luotaimen, karttojen, käyttäjätietojen, kameroiden verkkojakoa useisiin lait­teisiin. Niissä on myös NMEA® 2000- yhteys ja tuki autopilottia, digitaalisia kytkimiä, sääjärjestel­mää, FUSION-Linkiä, VHF-radiota, AIS-järjestelmää ja muita antureita varten.

Uudet GPSMAP Plus -malliston laitteet ovat saatavissa vuoden 2019 viimei­sellä neljänneksellä suositushintaan 999 € - 2.999 €. Lisätietoja osoitteesta www.garmin.com/marine.

Garmin on maailman johtava veneilyelektroniikan valmistaja3, ja NMEA-järjestö nimesi sen hiljat­tain Vuoden valmistajaksi (Manufacturer of the Year) neljännen kerran peräkkäin. Tunnustus myön­netään yleisesti tunnistetuimmalle veneilyelektroniikkayritykselle sen panostuksesta alan tuotekehityksessä. Garmin -tuotevalikoima käsittää alan johtavia, innovatiivisuudestaan, luotetta­vuudestaan ja helppokäyttöisyydestään tunnettuja karttaplottereita, kosketusnäy­töllisiä moni­toimi­näyttöjä, luotaimia, tutkia, karttatuotteita, purjehdusinstrumentteja, audio-, viihde- ja muita laitteita ja palveluita. Muita Garmin -veneilybrändejä ovat FUSION® Entertainment, sähköisten karttojen toimittaja Navionics–a ja EmpirBus.

Lisätietoja: garmin.com/newsroomfacebook.com/garmin, twitter.com/garminnews, instagram.com/garmin ja youtube.com/garmin.

1Auto Guidance on tarkoitettu vain suunnitteluun eikä korvaa turvallista navigointitapaa.

2Pariliitettynä yhteensopivaan mobiililaitteeseen.

3Vuoden 2018 raportoidun myynnin perusteella.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 100 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/