​GARMIN® ON OSTANUT JOHTAVAN TERVEYS-, FITNESS- JA SUORITUSANALYTIIKAN  TUOTTAJAN FIRSTBEAT ANALYTICSIN

​GARMIN® ON OSTANUT JOHTAVAN TERVEYS-, FITNESS- JA SUORITUSANALYTIIKAN TUOTTAJAN FIRSTBEAT ANALYTICSIN

SCHAFFHAUSEN, Sveitsi/ 30. kesäkuuta 2020/ Garmin Ltd. (NASDAQ:GRMN) on ilmoittanut ostaneensa Firstbeat Analytics Oy:n, joka on listaamaton analytiikan ja mittaustietojen tuottaja terveys-, hyvinvointi- ja fitnesstoimialojen kuluttajalaitteisiin. Firstbeat Technologies -emoyhtiöön aiemmin kuulunut Firstbeat Analytics lisensoi analytiikkaohjelmistoja kuluttajaelektroniikkavalmistajille. Firstbeat Technologieskeskittyy jatkossatyöhyvinvointi- ja huippu-urheiluliiketoimintoihinsa.

Yhtenä maailman merkittävimmistä analytiikkayrityksistä Firstbeat Analytics on muuttanut kuluttajalaitteiden tuottamaa sykedataa merkitykselliseksi tiedoksi sekä suorituskykyä ja hyvinvointia parantavaksi palautteeksi jo lähes 20 vuoden ajan. Firstbeat Analytics hyödyntää anturien tuottamaa dataa, joihin kuuluu mm. sykevälivaihtelu (HRV), ja tuottaa fysiologisin ja matemaattisin menetelmin edistynyttä analytiikkaa ja mittaustietoa stressistä, unesta, maksimaalisesta hapenottokyvystä, harjoitusten vaikutuksesta/ kuormittavuudesta, harjoittelun tilasta, hengitystiheydestä, kalorinkulutuksesta, jne. Tiedot auttavat käyttäjiä tekemään parempia, asianmukaiseen tietoon perustuvia päätöksiä harjoittelussaan ja palautumisessaan.

“Olemme käyttäneet Firstbeatin innovatiivista analytiikkaa tuotemallistoissamme jo yli 10 vuoden ajan, ja otamme Firstbeat Analyticsin työntekijät innolla osaksi Garmin-teamiä vakiinnuttaen näin asemamme fysiologisen analytiikan eturintamassa”, sanoo Garmin -yhtiön toimitusjohtaja Cliff Pemble. “Pääsemme yhdessä Firstbeatin fysiologien, tutkijoiden ja insinöörien kanssa tarjoamaan Garmin -asiakkaille verratonta teknologiaa, joka auttaa parantamaan suorituskykyä, palautumista ja yleistä hyvinvointia.”

“Miljoonat Garmin -asiakkaat luottavat älykellostaan tai pyörätietokoneestaan saamaansa Firstbeat Analytics -dataan joka päivä”, sanoo Firstbeatin perustajiin kuuluva Aki Pulkkinen. “Olemme toimineet kiinteässä yhteistyössä Garmin -yhtiön kanssa vuosien ajan, ja olemme iloisia päästessämme jatkamaan yhteistä työtämme edistyneimmän ja tarkimman terveys- ja suoritusdatan tarjoamiseksi asiakkaillemme.”

Firstbeat Analytics -yhtiön toimitilat sijaitsevat Jyväskylässä, Suomessa, ja yhtiö jatkaa toimintaansa siellä. Kauppasummaa ei kerrota julkisuuteen. Lisätiedot: firstbeatanalytics.com.

Garmin -tuotteet ovat vuosien kuluessa mullistaneet ilmailu-, autoilu-, fitness-, veneily- ja ulkoilutoimialat. Garminin pyrkimyksenä on auttaa ihmisiä hyödyntämään jokainen rakkaan harrastuksensa parissa viettämänsä hetki, ja yritys uskoo, että jokainen uusi päivä tarjoaa mahdollisuuden innovaatioon ja aiempien suoritusten parantamiseen. Lisätietoja virtuaalisesta Garmin -lehdistö­huoneesta: garmin.com/newsroom, yhteyshenkilö tai facebook.com/garmin, twitter.com/garminnews, instagram.com/garmin tai youtube.com/garmin.