Garmin® uudistaa jälleen kerran kaikuluotainmarkkinoita Panoptix LiveScope -kaikuanturilla, joka on ensimmäinen ja ainoa vapaa-ajan kalastukseen tarkoitettu reaaliaikainen, skannaava luotain

Garmin on esitellyt Panoptix LiveScope™ -kaiku­anturin, joka tar­joaa vapaa-ajan kalas­tajille erittäin tarkkaa, reaaliaikaista ja helposti tulkittavaa skannattua kaiku­kuvaa veneen alla ja ympäril­lä olevista vedenalaisista rakenteista, vieheis­tä ja kaloista. Kään­teen­tekevä Garmin Panoptix™ allseeing -luo­tain­tekniikka on en­sim­mäi­senä tarjonnut reaaliaikaista kaikukuvaa eteen- ja taaksepäin sekä veneen sivuille ja alle – myös veneen ollessa paikoillaan. Panoptix LiveScopen aktiivisen skannauskapa­siteetin ansiosta kuvat ja liikkeet ovat niin selkeitä ja tarkkoja, että jopa eri kalalajit on mahdollista erottaa.

– Otimme skannaavan luotaimen ja teimme siitä Panoptixin, kertoo Garmin International-yh­­tiön myyntijohtaja Dan Bartel.

– Yhdistämällä kaksi keskeistä innovaatiota, skannaavan luotauksen ja reaaliaikaisen luo­tauk­sen, Panoptix LiveScope pystyy tarjoamaan molempien tekniikoiden parhaat ominai­suudet, eikä mikään muu yllä lähelläkään sitä. Kun on kerran nähnyt kalat näin yksityis­koh­tai­­sesti reaaliaikaisessa kuvassa karttaplotterin näytöllä, kaikki muut kaikuluotaimet ovat historiaa – kirjaimellisesti.

Kuten muissakin Garmin Panoptix -kaikuantureissa, Livescopessa yhdistyy kaksi tilaa yhdessä anturissa: LiveScope Down ja Livescope Forward. Livescope -kaikuanturi voidaan asentaa sähkömoottoriin tai veneen peräpeiliin (suositellaan vain Livescope Forwardille). Kaikuanturi on helppo säätää omien kalastustapojen ja -tekniikoiden mukai­seksi. Kun Livescope -anturi suunnataan alaspäin, nähdään suoraan veneen alapuolelle, ja suuntaamalla se eteenpäin nähdään veneen ympärille. Molemmat näkymät tarjoavat uskomattoman tarkkaa, reaaliaikaista skannattua kaikukuvaa jopa 60 metrin syvyyteen alaspäin tai poispäin veneestä, jopa veneen ollessa paikallaan. Livescopessa on myös AHRS (Attitude Heading Reference System), joka vakauttaa luotainnäkymän karttaplotte­rin näytössä myös kovassa merenkäynnissä.

Panoptix LiveScope -järjestelmä sisältää pienikokoisen GLS 10 sonar blackboxin, LVS32-kaikuanturin ja yksinkertaisen Garmin Marine Network plug-and-play -liitännän, jonka ansiosta järjestelmä on helppo asentaa ja integroida yhteensopivaan Garmin -karttaplotte­riin. Pakkauksessa on myös peräpeilikiinnike, kiinnike sähkömoottorin runkoon ja kiinnike sähkömoottorin varteen. Panoptix LiveScope on yhteensopiva Garmins GPSMAP® 8400/ 8600 -monitoiminäyttöjen, GPSMAP 7400/7600-, GPSMAP 10X2/12X2-, GPSMAP 10X2/ 12X2xsv Touch- ja GPSMAP 7X2/9X2 -karttaplottereiden sekä ECHOMAP™ Plus 7Xcv/ 7Xsv/9Xsv -karttaplotteri-/yhdistelmälaitteiden kanssa.

Panoptix LiveScope -järjestelmä on saatavissa heti suositushintaan 2149€. Lisätietoja osoitteesta www.garmin.com/panoptix.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 100 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/