Garmin® Zūmo® 396

Garmin® Zūmo® 396

Garmin on esitellyt zūmo 396 LMT-S -moottoripyöränavigaattorin, joka tekee jokaisesta ajo­retkestä mielenkiintoisen kokemuksen. Suorituskykyisessä GPS-navigaattorissa on käsine­käyttöön soveltuva 4,3 tuuman näyttö ja paljon älykkäitä toimintoja, mm. käännös käännök­seltä opastus, maksuttomat live -palvelut1, integroitu Wi-Fi -yhteys, langaton GPX-tiedostojen jako ja Twisty Adventurous routing -vaihtoehto miellyttäviin ajokokemuksiin.

– Vuosien kuluessa asiakkaamme ovat oppineet luottamaan zūmo -navigaattoreiden kykyyn tarjota helppoa moottoripyöränavigointia, kertoo Garmin -yhtiön maailmanlaajuisen myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel.

–Käyttämällä zūmo 396 -laitetta motoristi voi antaa tien viedä ja pysyä silti tietoisena tärkeis­tä seikoista, kuten reaaliaikaisista liikenne- ja säätiedoista, jotka vaikuttavat matkan edisty­miseen.

zūmo 396 tekee yhteyden säilyttämisestä helppoa. Garmin Smartphone Link -sovelluksen ja Bluetooth -yhteyden avulla älypuhelimen voi pariliittää zūmoon ja saada käyttöönsä lukuisia live -palveluita1, esim. liikennetietoja ja säätiedotuksia. Puhelinta ei tarvitse pitää esillä, koska navigaattoria voi käyttää handsfree -puheluiden soittamiseen, viestien vastaanotta­mi­seen ja sijainnin jakamiseen LiveTrackin kautta, jolloin ystävät voivat seurata matkan edis­ty­mistä kartalla.

Wi-Fi® -yhteyden avulla karttojen ja ohjelmistojen päivittäminen sekä mielenkiintoisten koh­teiden tallentaminen navigaattoriin onnistuu helposti ilman tietokonetta. zūmo 396 hel­pottaa myös reittien suunnittelua ja jakoa langattomasti siirrettävien GPX-tiedostojen ansiosta1. Mu­siikki- ja mediatoimintoja2 voi hallita älypuhelimesta tai mediasoittimesta. Saadakseen koke­muksesta kaiken irti motoristi voi valita Garmin Adventurous Routing -reitityksen, joka aut­taa löytämään vähän ajettuja, mutkaisia ja mäkisiä teitä. zūmossa on lisäksi tarkat Euroopan kartat, tuhansia Foursquare -kohteita sekä uudet TripAdvisor -arviot reitin varrella tai mää­ränpään läheisyydessä sijaitsevista ravintoloista, hotelleista ja nähtävyyksistä.

zūmo 396:ssa on uusi automaattinen Incident Notifications1 -toiminto. Jos tien päällä sattuu on­nettomuus, zūmo lähettää automaattisesti GPS-sijainnilla varustetun tekstiviestin ennalta määritetylle yhteyshenkilölle. Navigaattori parantaa kuljettajan huomiokykyä ja lisää turvalli­suutta tien päällä varoittamalla mm. edessä olevista tiukoista mutkista, tasoristeyk­sistä, nopeus­valvonta- ja liikennevalokameroista sekä antamalla tietoa eri maissa voimassa olevista moottoripyöräkypäriä koskevista säännöistä. zūmo 396 on suunniteltu ankariin olosuhteisiin ja kestää mm. polttoaineroiskeita, uv-säteilyä ja sadetta3.

Koko Euroopan kartoilla varustettu zūmo 396 LMT-S on tullut myyntiin huhtikuussa suositus­hintaan 429€ ja Länsi-Euroopan kartoilla varustettu zūmo 346 LMT-S suositushintaan 379€.

1Live -palveluiden käyttämiseksi tai älykkäiden ilmoitusten vastaanottamiseksi GPS-navigaat­toriin on ladattava maksuton Smartphone Link -sovellus. Lisätietoja: garmin.com/SPL. Tiettyihin toimintoihin vaaditaan Bluetooth -yhteensopiva(t) kypärä/kuulokkeet sekä GPS:llä ja Bluetooth -yhteydellä varustettu älypuhelin (myydään erikseen). Käyttäjän mahdolliset datasopimuksen maksut ovat voimassa.

2Musiikin ja median hallinta toimii iPhone® 4S- tai uudemmassa mallissa ja iPod touch® 2nd Generation- ja uudemmassa mallissa. Bluetooth-yhteensopiva älypuhelin tarvitaan (myydään erikseen). Lisätiedot: garmin.com.

3vesitiiviys IPX7; lisätiedot: garmin.com/waterrating

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 100 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/