Garmin Rally tehonmittauspolkimet  - luotettava tehonmittaus ja edistynyt pyöräilydynamiikka, nyt myös maastoon

Garmin Rally tehonmittauspolkimet - luotettava tehonmittaus ja edistynyt pyöräilydynamiikka, nyt myös maastoon

Garmin on tänään esitellyt Rally™-tehomittarivalikoiman. Käytännöllisesti muotoillut, pienikokoiset polkimet mittaavat kokonaisvoimaa, kadenssia ja kehittyneitä pyöräilydynamiikkatietoja, mm. vasemman/oikean tasapaino ja tehovaihe, kaikessa pyöräilyssä – maantiellä, maastossa, sorateillä.

“Tiedämme pyöräilijöiden pyrkivän jatkuvasti parempiin suorituksiin, ja olemme halunneet luoda tehomittarin, joka auttaa heitä saavuttamaan tavoitteensa”, kertoo Garmin-yhtiön maailman­laa­juisen kulut­ta­ja­myynnin vara­toimitus­johtaja Dan Bartel. “Rally-polkimet ovat läpikäyneet tiukan testauksen, jolla olemme varmistaneet, että tarjoamme pyöräilijöille korkealaatuisesti muotoillut ja luotettavat polkimet.”

Rally-tehomittari on saatavissa yhden tai kahden polkimen versiona:

• Maantiepyöräilyyn tarkoitetut Rally RS100 ja Rally RS200 ovat yhteensopivia SHIMANO SPD-SL-klossien kanssa
  • Maastopyöräilyyn tarkoitetut Rally XC100 ja Rally XC200 ovat yhteensopivia SHIMANO SPD-klossien kanssa
  • Maantiepyöräilyyn tarkoitetut Rally RK100 ja Rally RK200 ovat yhteensopivia LOOK KEO-klossien kanssa

Rally-tehomittareiden anturit on sijoitettu polkimeen, ja ne mittaavat tietoja luotettavasti ja tarkasti. Rally RK200-, Rally RS200- ja Rally XC200-malleissa on kaksi anturipoljinta, joiden avulla pyöräilijät näkevät oikean ja vasemman jalan tiedot erikseen. Koska kaksoisanturipolkimet mittaavat kadenssia, kokonaisvoimaa, oikean/vasemman tasapainoa ja edistyneitä pyöräilydynamiikkatietoja, pyöräilijä näkee tarkasti, miten ja missä tuottaa voimaa. Tällöin hänen on helpompi ymmärtää omat heikkoutensa ja vahvuutensa pyöräilykunnon parantamista silmällä pitäen. Kaksoispolkimet mittaavat myös polkemisajan istuen/seisoen, mikä auttaa pyöräilijää arvioimaan asennon tehokkuutta ja kohtaa, johon voima polkimessa osuu. Näin varmistetaan klossin oikea sijainti.

Yhdellä poljinanturilla varustetut Rally RK100, Rally RS100 ja Rally XC100 käyttävät vasemmasta polkimesta saatuja tietoja kadenssin ja tehon mittaamiseen. Mallit on helppo päivittää myöhemmin kaksoisanturipoljinjärjestelmään.

Harjoittelusta saa eniten hyötyä pariliittämällä Rally-tehomittarin yhteensopivaan Edge®-pyörätieto­koneeseen ja Garmin Connect™-sovellukseen tietojen latausta ja ohjelmistopäivitystä varten. Rally-tehomittarit ovat yhteensopivia myös suosittujen pyöräilyn sisäharjoittelualustojen, kuten Tacx-harjoittelusovellus, Zwift, TrainerRoad, jne. kanssa.1

Rally-polkimet asennetaan kuten tavalliset polkimet, ja ne voi siirtää nopeasti pyörästä toiseen. Pariston kesto jopa 120 tuntia. Polkimen kara on suunniteltu niin, että polkimen voi siirtää toiseen Rally-poljinrunkoon2. Harjoitella voi siis vuoden ympäri maanteillä ja maastossa. Rally-tehomittarit tulevat myyntiin Q2/2021 aikana. Kahdella anturilla varustettujen poljinten suositushinta on 1.099 -1.199 euroa ja yhdellä anturilla varustettujen mallien 649 – 699 euroa. Lisävarusteena myytävien päivityspolkimien suositushinta on 569 - 619 euroa.

Tarkoituksenmukaisesti suunnitellut Garmin-tuotteet ovat mullistaneet kaiken tasoisten juoksijoiden, pyöräilijöiden, uimarien ja muiden urheilijoiden elämän. Garmin on sitoutunut kehittämään tuotteita, jotka auttavat ihmisiä olemaan aktiivisia ja parantamaan suoritustaan, ja uskoo, että jokainen päivä tarjoaa uuden mahdollisuuden innovointiin ja tulosten parantamiseen. Tacx kuuluu Garmin-brändeihin.

1Rally-polkimiin pariliitettyyn yhteensopivaan älypuhelimeen on ladattava sovellus

2 Pedal Body Kits on lisävaruste