Garmin tuo kaikuluotaimen mobiililaitteeseen, jotta kalojen nappaaminen olisi helpompaa  – myös ilman venettä.
Garmin tuo kaikuluotaimen mobiililaitteeseen, jotta kalojen nappaaminen olisi helpompaa – myös ilman venettä.

Garmin Striker Cast muuntaa älypuhelimen kaikuluotaimeksi

Garmin®, joka on maailman johtava vene-elektroniikkavalmistaja1, on tänään esitellyt heitettävän STRIKER Cast-kaikuluotaimen, joka tuottaa kaikukuvaa langattomasti älypuhelimen tai tabletin näytölle. Laitteen käyttöön ei tarvita venettä. STRIKER Cast on monikäyttöinen kaikuluotain, jonka voi ottaa mukaan kaikille kalareissuille. Laite heitetään veteen rannasta, laiturilta tai vaikka kanootista, ja se näyttää kalat ja veden­alaiset kohteet terävänä kuvana maksuttomassa STRIKER Cast-sovelluksessa, joka on yhteen­sopiva Apple®- ja Android-laitteiden kanssa. STRIKER Castin avulla voi luoda myös omia karttoja2, joista kalapaikat näkee vieläkin tarkemmin.

“Nykyään enemmän kuin koskaan kuluttajat etsivät tapoja viettää aikaa ulkoilmassa, ja monille siihen kuuluu kalastus”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimi­tusjohtaja Dan Bartel. “STRIKER Castista on hyötyä niin aloitteleville kalamiehille kuin kokeneille heittokalastajillekin, jotka kalastavat rannasta tai laitureilta. Laite tunnistaa vedenalaiset kohteet ja kalat, ja näyttää ne mobiililaitteessa.”

STRIKER Cast toimii yhtä lailla makeassa ja suolaisessa vedessä, ja myös talvella pilkkimisessä. Se on suorituskykyinen matalassa ja syvässä vedessä (alle 0,6 m - 45 m), ja lähettää luotain- ja lämpötila­tiedot langattomasti jopa 60 metrin päähän. Valittavana on helppolukuinen perinteinen 2D-kaikukuvatila tai pilkkimiseen tarkoitettu flasher-tila, joissa voit säätää voimakkuutta, syvyysaluetta, jne. Kun käyttäjä valitsee sovelluk­sessa kalakuvakkeet, hän näkee luonnollisemman näköiset kuvat kaloista ja niiden sijainnista suoraan sovelluksessa. On siis helppo tietää, mihin kannattaa heittää.

STRIKER Cast GPS-malleissa on sisäinen GPS, jonka avulla voi luoda omia karttoja 0,3 metrin välein merkityillä käyrillä Quickdraw Contours-ohjelmistoa käyttäen. Ohjelmisto on maksuton ja helppokäyttöi­nen työkalu, jolla voi luoda yksilöllisiä HD-karttoja. Kerätyt tiedot voidaan tallen­taa STRIKER Cast-sovellukseen, ja muiden käyttäjien Garmin Quickdraw-verkkoyhteisöön tallentamia Quickdraw Contours-tietoja voidaan ladata ja tarkastella.

Helposti heitettävä ja kestämään suunniteltu STRIKER Cast on tukeva ja kevyt, ja sitä käytetään vähintään 9 kg kestävän siiman kanssa. Virtapihi STRIKER Cast käynnistyy automaattisesti, kun se heitetään veteen, ja sammuu itsestään, kun se nostetaan vedestä. Laitteessa on sisäinen, USB-kaapelilla ladattava akku, joka kestää yli 10 tuntia yhdellä latauksella3. Kaikuluotain on vesitiivis IPX6- ja IPX7-standardien mukaisesti4.

STRIKER Cast tulee myyntiin Q4/2020 aikana kahtena eri mallina:

STRIKER Cast GPS suositushintaan 199,00 euroa ja

STRIKER Cast ilman GPS:ää suositushintaan 149,00 euroa.

Lisätietoja: garmin.com/marine.

1 Vuoden 2019 myyntitietojen mukaan