Garmin Surround View-kamerajärjestelmä on voittanut  2021 DAME Design Award-palkinnon

Garmin Surround View-kamerajärjestelmä on voittanut 2021 DAME Design Award-palkinnon

Garmin® Surround View-kamerajärjestelmä, on venealan ensimmäinen älykäs kamerajärjestelmä, joka tarjoaa veneen kipparille 360 asteen lintuperspektiivinäkymän veneen ympärille. Se on valittu kategoriansa voittajaksi 2021 DAME Design Awards-kilpailussa. Surround View palkittiin ‘Marine Electronics and Marine Related Software’-kategoriassa (Vene-elektroniikka ja veneilyyn liittyvät ohjelmistot) maailman suurimmassa veneilyalan tarvike-, materiaali- ja järjestelmätapahtumassa METSTRADE-mes­suilla, jotka pidettiin 16.-18. marras­kuuta Amsterdamissa.

2021 DAME Awards-kilpailuun tarjottiin 103:a tuotetta 25:stä maasta. Näiden joukosta teollisuuden ja muotoilun asiantuntijoista sekä medioiden edustajista koostuva jury valitsi 53 “ehdokasta” ennen kuin jakoi palkinnot kussakin kategoriassa tuotteille, jotka edustivat parhaiten kaikkia tuotesuunnittelun puolia, kuten helppokäyttöisyys, toiminnallisuus, esteettisyys, ympäristöystävällisyys ja innovatiivisuus.

“Surround View on nostanut venekamerateknologialle asetetut odotukset korkealle tasolle. Olemme erittäin otettuja siitä, että tuotteemme on valittu DAME Design Award-kategoriavoittajaksi”, kertoo Garmin-yhtiön maailman­laa­juisen kulut­ta­ja­myynnin varatoimitus­johtaja Dan Bartel. “Tyylikästä muotoi­lua ja innovatii­vista teknologiaa yhdistävä Surround View tarjoaa ennennäkemätöntä tilannetietoisuutta ja käytännöllisyyttä vesillä. Palkinto on hieno osoitus siitä, miten väsymättömästi yrityksemme ponniste­lee tehdäkseen veneilystä miellyttävämpää kaikille.”

Surround View-kamerajärjestelmä tuo aivan uudenlaisen video-opastuksen vapaa-ajan veneilyyn. Järjestelmässä on kuusi rungon läpi asennettavaa kameraa, jotka näyttävät reaaliaikaisen 360 asteen lintu­pers­pektiivikuvan veneen ympäriltä auttaen kipparia hahmottamaan veneen ympärysmitat hitaassa vauhdissa tapahtuvissa manöövereissä, esim. saavuttaessa laituriin ahtaissa venesatamissa. Laajaan valikoimaan venemalleja suunnitellut Surround View-kamerat ovat matalaprofiilisia, ja ne on tarkoitettu alkuperäisen laitevalmistajan tehdasasennusta varten.

Järjestelmän suunnittelussa on pyritty siihen, ettei rantauduttaessa tarvitsisi enää arvailla. Surround View-järjestelmä maksimoi näkyvyyden ja minimoi kuolleet kulmat. Se näyttää yhteensopivan Garmin-karttaplot­te­rin tai MFD-näytöllä kattavan kokoomakuvan, jossa on 360 asteen reaaliaikainen video­näkymä veneen ympärille. Surround View-järjestelmän visuaalisen puskurin ja etäisyysmerkkien ansiosta veneen kippari pystyy tekemään nopeasti ja helposti ohjausliikkeitä, jotka parantavat tilanne­tietoisuutta ja auttavat välttämään törmäyksiä.

Surround View on nyt saatavissa uusiin veneisiin Garmin-venevalmistajayhteistyökumppaneilta. Järjestelmän käyttöön tarvitaan yhteensopiva Garmin-karttaplotteri tai MFD-laite, kuten GPSMAP® 8400/8600, GPSMAP 7x3/9x3/12x3-mallisto tai Volvo Penta Glass Cockpit-järjestelmä. Lisätietoja Surround View-kamerajärjestelmästä: garmin.com/SurroundView.

Garmin-tuotteet ovat mullistaneet kaiken tasoisten kalastajien, pur­jehtijoiden, moottoriveneilijöiden ja muiden veneharrastajien elämän. Garmin on sitoutunut kehittä­mään alan parasta veneilyelektroniikkaa, ja uskoo, että jokainen päivä tarjoaa uuden mahdollisuuden inno­vointiin ja tulosten parantamiseen. National Marine Electronics Association (NMEA)-yhdistys nimesi Garminin hiljattain seitsemännen kerran peräkkäin Vuoden valmistajaksi . (NMEA). Navionics® ja Fusion® kuuluvat myös Garmin-brändeihin. Lisätietoa virtuaalisesta lehdistöhuoneesta garmin.com/newsroom, tai seuraamalla meitä seuraavilla alustoilla: facebook.com/garmin, twitter.com/garminnews, instagram.com/garmin, youtube.com/garmin tai linkedin.com/company/garmin. Garmin® on maailman johtava ja innovatiivisin vene-elektroniikkavalmistaja vuoden 2020 myyntilukujen perusteella.