Garmin Tacx NEO Bike Plus tuo ulkopyöräilyn tunnelmaa sisäharjoitteluun

Garmin Tacx NEO Bike Plus tuo ulkopyöräilyn tunnelmaa sisäharjoitteluun

Garmin on julkistanut tänään helppo­käyttöisen Tacx® NEO Bike Plus -harjoitusvastuksen, jossa on luonnollinen ajotuntuma, kaltevuuden simulointi ja virtuaalivaihteet. Lähes äänetön laite mittaa tarkasti tehoa, nopeutta ja kadenssia, myös sprinteissä. Tacx NEO Bike Plus on helppo säätää vastaamaan oikean pyörän asetuksia, ja sitä voi käyttää useampi pyöräilijä. Kun laite on pariliitetty yhteensopivaan älylaitteeseen ladattuun Tacx Training -sovellukseen1, pääsee hyödyntämään harjoitteluohjelmia, osallistumaan ammattilaisten ajosuorituksiin ja seuraamaan korkealaatuisia Tacx-harjoitteluvideoita, jotka on kuvattu idyllisillä reiteillä eri puolilla maailmaa.

"Innovatiivisten päivitysten ansiosta Tacx NEO Bike Plus on yksi markkinoiden helpoimmin säädettä­vistä ja käyttömukavuudeltaan parhaista harjoitusvastuksista”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Tacx NEO Bike Plus -laitteella pääsee ajamaan eeppisille reiteille, polkemaan uuvuttavia nousuja ja keräämään ajokilometrejä kaikkina vuodenaikoina – lähtemättä kotoa mihinkään. Laite mittaa tarkasti suoritustietoja, sen runkoa on helppo säätää ja Tacx Training -sovelluksessa on saatavilla satoja, eri puolilla maailmaa kuvattuja harjoitteluvideoita.”

Aito ajotuntuma sisäpyöräilyyn

Tacx NEO Bike Plus on suunniteltu tekemään sisäpyöräilystä mahdollisimman aidon tuntuista. Laite näyttää edistykselliset harjoittelu- ja suoritustiedot.

• Jäljittelee vaihteiden vaihtamista sormea napauttamalla SHIMANO-, SRAM- tai Campagnolo-vaihtajien uudelleenmuotoilun ansiosta
  • Simuloi erilaisia tienpintoja, esim. mukulakivikatuja ja sorateitä, pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen ladattuun Tacx Training -sovellukseen tai kolmannen osapuolen harjoittelu­sovellukseen.
  • Dynaaminen inertia ylläpitää eteenpäin liikkumisen vaikutelmaa nopeuden ja kaltevuuden perusteella.
  • Imitoi tarkasti alamäkiajoa yhdistettynä ulkoiseen virtalähteeseen.
  • Mittaa vasemman ja oikean jalan asentoa auttaen näin analysoimaan ja kehittämään pyöritystekniikkaa.

Ainutlaatuista muotoilua

Tacx NEO Bike Plus tarjoaa tarkkaa tietoa suorituksista ja edistymisestä luotettavien, johdonmukaisten mittaustulosten avulla — aivan kuten ulkona pyöräiltäessä. Laite mittaa tehoa, nopeutta ja kadenssia yhden prosentin tarkkuudella. Hyvin tasapainotettu muotoilu tekee laitteesta vakaan. Tacx NEO Bike Plus on yksi hiljaisimmista harjoitusvastuksista ja soveltuu myös sprintteihin, 2.200 wattiin saakka. Laitteen avulla voi hankkia lisää voimaa ulkopyöräilyn nousuihin tai parantaa sisäharjoittelun tehoa harjoittelemalla realistisesti simuloiduissa, kaltevuudeltaan jopa 25 % nousuissa.

Täysin säädettävä Tacx NEO Bike Plus soveltuu useiden samassa taloudessa asuvien pyöräilijöiden käyttöön. Sopiva kammen pituus on valittavissa viidestä vaihtoehdosta. Satulatolppa ja ohjaustangon kannatin ovat säädettävissä millimetrien tarkkuudella, jolloin asetukset vastaavat mahdollisimman täydellisesti ulkona käytettävän pyörän mittoja. Integroitujen, interaktiivisten tuulettimien tehoa säädellään automaattisesti pyöräilytehon tai pyöräilijän sykkeen perusteella.

Yhteysominaisuudet ja suoritustiedot

Tacx NEO Bike Plus -laitteessa on 4.5 tuuman integroitu näyttö ja kaksi USB-latausporttia. Tacx Training -sovellusta ja muita suosittuja harjoittelusovelluksia voi käyttää älypuhelimella, tabletilla tai kannettavalla tietokoneella tai suoritusta voi seurata Garmin Edge® -pyörätietokoneella. Kun käytössä on Tacx Training -sovelluksen premium-tilaus, sisäharjoittelusta saa vielä enemmän irti yli 250 korkea­laatuisen, eri puolilla maailmaa kuvatun videon avulla tai osallistumalla “Ride with the Pros” -haas­teisiin, jotka sisältävät Garminin sponsoroimien pyöräilyjoukkueiden videoita. Tacx Training -sovelluk­sessa voi kilpailla live-kilpakumppaneita vastaan, ladata GPS-tietoja, ajaa 3D-karttojen avulla ja paljon muuta. Kaikki tärkeät tiedot tallentuvat Garmin Connect™ -sovellukseen, missä on helppo tutkia pyöräilystatistiikkaa ja karttoja sekä analysoida edistymistä.

Pian valikoiduille jälleenmyyjille myyntiin tulevan Tacx NEO Bike Plus -harjoitusvastuksen suositushinta on 4.139 euroa. Lisätietoja Tacx NEO Bike Plus -laitteesta: Garmin.com.

1 Tacx Premium- tai Premium HD -tilaus vaaditaan

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/