Garmin Venu 2 Plus-GPS-älykellolla  voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä

Garmin Venu 2 Plus-GPS-älykellolla voi soittaa puheluita ja lähettää tekstiviestejä

Garmin on tänään esitellyt Venu® 2 Plus GPS-älykellon, jolla voi soittaa puheluita sekä käyttää yhteensopivan älypuhelimen virtuaaliavustajaa tekstiviestien lähettämiseen, kysymysten esittämiseen, jne. Näiden yhteysominaisuuksien lisäksi Garmins Venu 2-malliston GPS-älykelloissa on kattavat terveys-, hyvinvointi- ja liikuntaominaisuudet, mm. unen laadun pisteytys ja vinkkejä sen parantamiseen, stressitason seuranta, energiatason seuranta, Pulse Ox1, naisen hyvinvointiominaisuudet ja paljon urheilu- ja harjoitteluvaihtoehtoja. Kirkkaalla AMOLED-näytöllä ja jopa 9 päivän akun kestolla varustettu Venu 2 Plus on erinomainen väline hyvinvoinnin parantamiseen. Katso video täällä.

“Garmin on halunnut vastata kysyntään lisäämällä äänitoiminnot uusimpaan Venu-GPS-älykelloon”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamarkkinoinnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Aktiivista elämää viettäville asiakkaille multitaskaus on tärkeää, ja nyt Garmin-asiakkaat pystyvät vastaamaan puheluun tai lähettämään tekstiviestin kaivamatta kännykkää taskusta tai laukusta.”

Venu 2 Plus-älykellon uusia ominaisuuksia:

• · Puhelut suoraan rannelaitteesta: Soita ja vastaa puheluihin yhdellä napin painalluksella.
  • · Virtuaaliavustajan käyttö: Älykello on yhteensopiva Sirin, Google Assistantin tai Bixbyn kanssa ja käyttäjä voi hyödyntää yhteensopivan älypuhelimen virtuaaliavustajaa tekstiviesteihin vastaamiseen, kysymysten esittämiseen, yhteensopivien kodin älylaitteiden hallintaan, jne.

Jatkuva hyvinvoinnin seuranta

Venu 2 Plus-älykellossa on laajin saatavissa oleva valikoima hyvinvoinnin seurantaominaisuuksia, mm.: syke (käyttäjä voi asettaa hälytyksiä korkealle tai alhaiselle lukemalle2), kattavat unitiedot, joihin kuuluu unen laadun pisteytys ja Firstbeat AnalyticsTM-vinkkejä unen laadun parantamiseen, hengitysharjoituk­set, kuntoikä, hengityksen seuranta, Pulse Ox, jatkuva stressitason seuranta, nesteytyksen seuranta ja naisten hyvinvointi (kuukautiskierron seuranta ja raskauden seuranta). Body BatteryTM-energiatason seuranta näyttää kehon “latauksen” sekä stressin ja harjoittelun kuluttavat vaikutukset. Health SnapshotTM tallentaa kahden minuutin ajan keskeisiä hyvinvointitietoja ja luo sitten ko. tiedot sisältävän raportin, joka on jaettavissa terveydenhuollosta vastaavalle.

Mukautettavat liikuntaominaisuudet

Venu 2 Plus sisältää kaikki liikuntaominaisuudet, jotka Venu 2-mallistoon on lisätty viime aikoina: yli 25 GPS- ja sisäliikuntasovellusta, mm. kävely, juoksu, pyöräily, HIIT-treeni, allasuinti, pilates, jooga, sisäkiipeily, vaeltaminen, edistyksellinen voimaharjoittelu, jossa lihasryhmäkaaviot, jne.

Harjoittelu tuntuu aina tuoreelta, kun valittavissa on kelloon esiladattuja harjoituksia, älypuhelimen Garmin ConnectTM-sovelluksesta ladattavia valmiita harjoituksia tai itse, yli 1.400 harjoituksen avulla luotavia, mukautettuja treenejä. Venu 2 Plus sisältää yli 75 esiasetettua, animoitua harjoitusta sykettä nostavaa, jooga-, voima-, HIIT- ja pilatesharjoittelua varten. Animoiduissa harjoituksissa oikean tekniikan näkee Garmin Connect-sovelluksessa ja rannelaitteessa. Venu 2 Plus on yhteensopiva maksuttomien, mukautettavien Garmin Coach -harjoitusohjelmien kanssa, joiden avulla voi treenata 5 km:n juoksuun tai pidempiin suorituksiin.

Turvallisuus ja seuranta

Sen lisäksi, että Venu 2 Plus-älykellolla pystyy soittamaan nopeasti, siinä on tutut Garmin-turvallisuus- ja seurantaominaisuudet: automaattinen tapahtumien rekisteröinti (kävely-, juoksu- ja pyörälenkeillä ulkona)3 ja manuaalisesti annettava avustushälytys. Molemmat lähettävät kellon käyttäjän sijaintitie­dolla varustetun viestin hätäyhteyshenkilöille. LiveTrack-toiminnolla ystävät ja perheenjäsenet pystyvät seuraamaan ulkoilmassa tapahtuvia liikuntasuorituksia3. Käyttäjä voi asettaa hätäyhteyshenkilön, esim. paikallisen pelastuslaitoksen tai läheisen, jolle Venu 2 Plus soittaa tarvittaessa.

Älykkäät ominaisuudet

Venu 2 Plus-älykellossa on kaikki tarvittavat älyominaisuudet: musiikin tallennus (jopa 650 kappaleen lataus myös soittolistoilta Spotify®-, Amazon Music- ja Deezer4-suoratoistopalveluissa), Garmin PayTM -lähimaksu5 ja älykkäät ilmoitukset puheluista, tekstiviesteistä, kalenterimuistutuksista, some-päivityk­sistä, uutisista, jne.3 Venu 2 Plus-älykellon voi mukauttaa omaan makuun Connect IQTM-kaupasta ladattavien sovellusten, kellotaulujen, jne. avulla. Toisin kuin monet muut älykellot, Venu 2 Plus toimii sekä Android- että Apple®-älypuhelimien kanssa.

Suunniteltu jatkuvaan käyttöön

• Venu 2 Plus on saatavissa kolmessa eri värivaihtoehdossa. Kellon rungon koko on 43 mm, kellonkehä ja metalliosat ovat ruostumatonta terästä ja siinä on miellyttävän tuntuinen 20 mm silikoniranneke pikakiinnityksellä. Your Watch Your Way -nettisivuilla kellon voi mukauttaa omaan tyyliin sopivaksi rannekkeita ja kellonkehiä valitsemalla
  • Kestävä Corning® Gorilla® Glass 3 AMOLED-kosketusnäyttö, johon voi valita jatkuvasti päällä olevan tilan.
  • Akun kesto on jopa 9 päivää älykellotilassa ja jopa 8 tuntia GPS + musiikki-tilassa.
  • Nopea lataus. 10 minuutin latauksella saadaan jopa 1 päivä lisää älykellotilassa tai 1 tunti lisää GPS + musiikki-tilassa. Virransäästötilassa akun kestoa pystyy pidentämään entisestään.

Garmin.com-sivustolla nyt saatavissa olevan Venu 2 Plus-GPS-älykellon suositushinta on 479-529€.

Kello esitellään CES 2022 messuilla Garmin-osastolla (#3643) jossa se voitti CES 2022 Innovation Awards-palkinnon.

1 Tämä ei ole lääkinnällinen laite eikä sitä ole tarkoitettu sairauden diagnosointiin tai seurantaan; lisätiedot: Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole saatavissa kaikissa maissa.

2 Lisätiedot: Garmin.com/ataccuracy

3 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen. Tarkista turvallisuus- ja seurantaominaisuuksien vaatimukset ja rajoitukset: Garmin.com/safety.

4 Saattaa vaatia maksullisen tilauksen kolmannen osapuolen musiikin tuottajalta.

5 Tarkista tuetut maat, maksujärjestelmät ja pankit.