GARMIN VIVOFIT JR. 3 LASTEN AKTIIVISUUSRANNEKKKEELLA LIIKKUMINEN ON HAUSKAA JA KANNUSTAVAA

Garmin on esitellyt vívofit® jr. 3-aktiivisuusrannekkeen lapsille1. Laitteessa on värinäyttö, erilaisia kellotauluja ja kuvakkeita sekä rannekelloa muistuttava muotoilu, jonka ansiosta lapsesta tuntuu, että hänellä on aikuisten älykello, ihan niin kuin äidillä ja isällä. vívofit jr. 3 on saatavissa kolmessa värissä, joissa jokaisessa on oma kuviointinsa. Kestävän ja vesitiiviin aktiivisuusrannekkeen paristo kestää jopa yhden vuoden. Saavuttamalla aktiivi­suus­tavoitteensa lapset avaavat uusia seikkailuja ja minipelejä Garmin Jr.TM -sovel­luksessa2.

“vívofit jr. 3 on erinomainen apuväline lisätä lasten liikkumista kivalla ja jännittävällä tavalla”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Lapsia motivoi pyrkimään aktiivisuustavoitteisiin tieto siitä, että he saavat tietää, mitä sovellusseikkailussa seuraavaksi tapahtuu, kun tavoite on saavutettu. Vanhemmatkin arvostavat vívofit jr. 3-aktiivisuusranneketta välineenä, jolla voi luoda rakennetta lapsen elämään antamalla tehtäviä, asettamalla muistutuksia ja antamalla palkintoja kannustuksena hyvästä käytöksestä.”

Enemmän kuin aktiivisuusranneke

• Laite mittaa askelmäärää, unta ja suositeltua päivittäistä aktiivisuusmäärää minuuteissa, mikä auttaa luomaan koko elämän kestäviä hyvinvointi- ja liikkumistottumuksia.
  • Ladattavia näyttökuvia, askelkuvakkeita sekä ICE-widget, joka näyttää hätätilanteessa tarvittavat yhteystiedot.
  • Aktiivisuusajoilla voidaan seurata lapsen askelmäärää ja arvioitua matkaa leikin, tree­nien tms. aikana; tallennetut aktiivisuusajat voi tarkistaa myöhemmin Garmin Jr.-sovelluksessa
  • Koko perheen voi haastaa leikkimieliseen kisaan Toe-to-ToeTM-askelhaasteissa.

Vanhempien henkilökohtainen avustaja

vívofit jr. 3 on arvokas työkalu vanhemmille, jotka voivat Garmin Jr.-sovelluksen ja yhteensopivan laitteen avulla:

• Seurata lapsen aktiivisuutta, unta, annettuja tehtäviä, jne. Sen avulla on helppo esim. vähentää ruutuaikaa, säätää nukkumaanmenoaikaa, jakaa vastuuta ja tehtäviä sisarusten kesken ja paljon muuta.
  • Antaa tehtäviä ja ajastaa muistutuksia, jotka näkyvät kuvakkeina näytöllä, jolloin myös vielä lukutaidottomat lapset tietävät, mitä pitää tehdä. Tehtävät voidaan ajastaa toistumaan viikoittain tai päivittäin, mikä opettaa lapsille rutiineja ja vastuuta.
  • Lapset ansaitsevat virtuaalikolikoita, jotka voidaan vaihtaa yhdessä vanhempien kanssa sovittuihin palkintoihin.
  • Vanhemmat voivat valita Garmin Jr.-sovelluksesta ”lapsitilan”, jossa lapsi pääsee käyttämään sovellusta rajoitetusti ja näkee omat tietonsa ja tehtävänsä sekä sovellusseikkailunsa uusimmat vaiheet.

Garmin World Tour

Saavuttamalla päivittäisen 60 minuutin aktiivisuustavoitteensa lapsilla on joka päivä mahdollisuus edetä Garmin World Tour-kiertueella. Tämä motivoi heitä tekemään parhaansa joka päivä. Aikuisen avustuksella lapsi pääsee avaamaan uusia, kiehtovia kohteita, osallistumaan opettavaisiin tietokilpailuihin ja lisäämään virtuaaliseen leikekirjaansa muistoja mahtavista seikkailuistaan. Lapset tutustuvat muinaisen Egyptin pyramideihin, oppivat jumppaliikkeitä, jotka pitävät heidät lämpiminä Antarktiksella, ja kohtaavat haikaloja Isolla Valliriutalla. Mitä paremmin lapset saavuttavat – ja jopa ylittävät – aktiivisuus­tavoit­teensa, sitä suuremman osan tarinaa he näkevät. Matkakavereiden ohjeilla varustetusta treenikortista lapset oppivat perustreeniliikkeitä, kuten haarahypyt, alaspäin katsova koira, vuorikiipeilijähypyt, jne.

Muotoilu, hinta ja saatavuus

vívofit jr. 3 on saatavissa kolmella erilaisella kuvioidulla rannekkeella: siniset tähdet, vihreä maastokuvio ja pinkit kukat. Rannekkeita voi mukauttaa lapsen maun mukaisiksi ladattavilla, maksuttomilla näytöillä. vívofit jr. 3 on nyt saatavissa Garmin.fi -sivustolla suositushintaan 99,00 euroa. vívofit jr. 3-aktiivisuusrannekkeeseen on myös saatavissa vaihtorannekkeita erilaisilla kuvioilla (myynnissä lisävarusteena suositushintaan 29,99 euroa).

.

1 Aktiivisuuden mittauksen tarkkuus

2 Sovellus on ladattava vanhemman yhteensopivaan älypuhelimeen, jonka pystyy pariliittämään vívofit jr. 3-laitteeseen