Instinct® Esports Edition auttaa nostamaan pelitasoa

Instinct® Esports Edition auttaa nostamaan pelitasoa

Garmin on tänään esitellyt kestävän, e-urheilijoille ja pelifaneille suunnatun Instinct® Esports Edition GPS-älykellon, joka auttaa nostamaan pelisuorituksen seuraavalle tasolle. Garminin tunnetuksi tekemää hyvinvoinnnin ja liikunta­suoritusten seurantatekniikkaa hyödyntävä Instinct Esports Edition -älykello seuraa ja analysoi erityis­ten e-urheilu­toimintojen avulla sykettä ja stressitasoa pelaamisen aikana sekä tarjoaa mahdollisuuden analysoida kehitystä pitkällä aikavälillä. Uusi Garmin STR3AMUP!™ -PC-striimaustyökalu tarjoaa Instinct-laitteen käyttäjille mahdollisuuden striimata kehon tietoja reaaliaikaisesti yleisölle ja tarjota näin uuden striimauskoke­muksen1. Koska kellon akku kestää yli kolme päivää e-urheilutilassa, käyttäjä saa peliajasta kaiken irti.

”Eliittiurheilijat eri puolilla maailmaa luottavat Garmin-laitteiden kykyyn seurata ja analysoida suorituksia sekä auttaa parantamaan tuloksia. Instinct Esports Edition-mallin avulla e-urheilijat pääsevät hyödyntä­mään tätä samaa tekniik­kaa seuratakseen ja analysoidakseen, miten heidän kehonsa vastaa intensiivi­seen pelaamiseen”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. ”Instinctin tuottamien tietojen avulla pelaajat voivat myös tehdä muutoksia jokapäiväiseen elämäänsä, esim. muuttaa uniryt­miä tai aktiivisuuden tasoa, mikä puolestaan saattaa parantaa kognitiivista ja fyysistä suorituskykyä pelaamisen aikana.”

Sotilasstandardin (MIL-STD 810) mukaisesti suunniteltu, mutta silti erittäin kevyt Instinct Esports Edition ei tunnu häiritsevältä pelisuorituksen aikana. Kellon akku kestää jopa 80 tuntia e-urheilutilassa ja jopa 14 päivää älykellotilassa. Tämä tarkoittaa, että laitetta tarvitsee ladata harvemmin, mutta peliaikaa on enemmän. Instinct-älykellon musta-punainen väritys, korkeakontrastinen näyttö ja jykevä muotoilu antavat sille rouhean ilmeen. Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen Instinct näyttää älykkäät ilmoitukset sähköposteista, tekstiviesteistä ja hälytyksistä.

Erityinen e-urheiluprofiili

Ennen pelin alkua käyttäjä valitsee e-urheiluprofiilin Instinct-älykellossa. Aktivoinnin jälkeen Garmin-rannesykeanturitekniikka2 analysoi käyttäjän sykettä ja stressitasoa ja näyttää ne kellonajan ja peliajas­timen lisäksi. Kuten muissakin urheilusuorituksissa, stressitason ja sykkeen reaaliaikaisesta seuran­nasta saattaa olla hyötyä fyysisten ja henkisten voimavarojen hallinnassa ja pelisuorituksen tehostami­sessa. Kun pelisuoritus on päättynyt, käyttäjä voi synkronoida tiedot maksuttomaan Garmin Connect™ -sovellukseen3 tarkastelua, tallennusta ja analysointia varten. Tiedot auttavat näkemään, miten keho reagoi erilaisiin pelitilanteisiin.

STR3AMUP! Livestream Biometrics

Uuden Garmin STR3AMUP! PC-striimaustyökalun avulla pelaajat voivat e-urheiluprofiilia käyttäessään striimata sykkeen, stressitason ja Body Battery™-ener­gia­tason reaaliaikaisesti tai upottaa ko. tiedot videostriimeihin tai tallennuksiin mukautettavien peittokuvien avulla. Näyttämällä tiedot pelaajat ovat vuorovaikutuksessa yleisönsä kanssa ja tuovat reaaliaikaisesti esiin kilpapelaamisen fyysistä ja psyyk­kis­tä vaativuutta. STR3AMUP! tarjoaa yleisölle mahdollisuuden päästä läheisempään kosketukseen suosikkipelaajansa tai -joukkueensa kanssa.

Kehon tietojen seuranta

Eliittitason urheiluun painottuvasti suunniteltu Instinct Esports Edition tuottaa valikoiman kehon tietojen analytiikkaominaisuuksia2, joilla laitteen käyttäjä voi analysoida ja hienosäätää kehonsa reaktioita kilpapelaamiseen3. Näihin kuuluvat:

• Rannesykeanturi – Näyttää syketiedot ja hälytykset liian korkeasta tai matalasta leposykkeestä; seuraa, kuinka kovaa sydän hakkaa tietyissä pelitilanteissa.
  • Edistyksellinen unen seuranta – Antaa kattavan kuvan unen laadusta ja näyttää jaon kevyeen, syvään ja REM-uneen. Laitteen käyttäjän on helppo tulkita tietoja ja tehdä pelaamisen tason parantamisessa hyödyllisiä elämäntapamuutoksia.
  • Stressitason seuranta – Instinct Esports Edition hyödyntää sykevälivaihtelua henkilökohtaisen stressitason laskennassa. Tämä auttaa parantamaan stressinhallintaa psyykkisten ja fyysisten voimavarojen ylläpitämiseksi.
  • Body Battery-energiatason seuranta – Määrittää energiatason syke-, stressi- ja unitietoja hyödyn­täen. Käyttäjän on helpompi arvioida, milloin kannattaa pelata ja milloin levätä.
  • Yli 30 urheilusovellusta ja aktiivisuuden seuranta – Kellon käyttäjä voi harjoitella pelimaailman ulkopuolella esiladattuja lajiprofiileita käyttäen. Jos pelaaja haluaa seurata suoritustietojaan vieläkin tarkemmin, lisävarusteena myytävä sykevyö on ostettavissa erikseen.

Instinct Esports Edition on tulee myyntiin Q4/2020 aikana suositushintaan 319,00 euroa.

1 Pariliitettynä BLUETOOTH®-tekniikalla varustettuun tietokoneeseen

2 Lisätiedot: Aktiivisuuden seurannan ja suoritustietojen tarkkuus

3 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen

Astralis ja Garmin uuteen strategiseen kumppanuuteen

Pyrkimyksessään optimoida peliharrastajien ja e-urheilijoiden suorituskyky ja hyvinvointi Astralis yhdistää nyt voimansa maailman johtavan rannelaitevalmistajan Garminin kanssa.

Kumppanuuteen kuuluu uuden, e-urheilijoille ja pelifaneille suunnitellun Garmin Instinct Esports Edition-älykellon markkinoiminen. Astralis on jo aikaisemmin aktiivisesti käyttänyt Garmin-laittei­ta harjoittelu- ja suoritusrutiineissaan. Astralis-konsernin perustajiin kuuluva asiakkuusjohtaja Jakob Lund Kristensen kertoo:

- Etsimme aina uusia tapoja kehittää pelaamista ja liiketoimintaamme. Jaamme Garminin suorituskykyyn ja hyvinvointiin liittyvän vision, ja olemme jo hyvän aikaa keskustelleet siitä, miten molemmat osapuolet pääsisivät hyödyntämään suoritusten mittaamiseen liittyvää Garmin-teknologiaa ja jatkuvaa pyrkimystämme kehittää ja parantaa pelaamista.

- Pitkäaikaisen yhteistyön aloittaminen kaikissa joukkueissamme osoittaa voimakasta sitoutumista molemmilta osapuolilta. Odotamme innolla alkavaa kumppanuutta, ja aiomme toimia aktiivisina myynnin edistäjinä ja markkinoijina Pohjoismaissa.

- Näemme valtavan potentiaalin seuraavien kuukausien ja vuosien aikana täyteen laajuuteensa kehittyvässä yhteistyössämme, selittää Jakob Lund Kristensen.

E-urheilijan älykello

David Ekander, Nordic Marketing Director, Garmin :

”Olemme perehtyneet peli- ja e-urheilumarkkinoihin jo jonkin aikaa, koska näemme niissä hyvän mahdollisuuden yhdistää rannelaitetekniikka pyrkimykseen optimoida peliharrastajien ja e-urheilijoiden suorituskyky ja hyvinvointi.”

”Eliittiurheilijat kaikkialla maailmassa käyttävät Garmin-laitteita suoritustensa seurannassa ja tulostensa parantamisessa. Uusin innovaatiomme, Instinct Esports Edition-älykello tarjoaa e-urheilijoille mahdollisuuden käyttää tätä samaa tekniik­kaa seuratakseen ja analysoidakseen, miten heidän kehonsa vastaa intensiivi­seen pelisuoritukseen.”

”Toivomme, että tuomalla laitteidemme käyttämisen edut sellaisen yleisönosan tietoisuu­teen, joka ei ehkä ole katsonut rannelaiteteknologian kuuluvan elämäntapaansa, olemme varmasti hyödyksi niin yksilöille kuin e-urheilulle ja pelaa­miselle yleensäkin. Tässä suhteessa yhteistyö Astralis-brändin ja -organisaation kanssa sopii meille paremmin kuin hyvin. Meitä yhdistää sama hyvinvointia ja suorituskykyä koskeva ajattelutapa, ja Astralis-konserni on yksi e-urheilualan visionäärisimmistä brändeistä.

”Lähdemme suurin odotuksin mukaan tähän yhteistyöhön, ja odotamme pääsevämme yhdessä näyttämään, miten urheilijat voivat parantaa pelaamistaan laitteidemme avulla”, sanoo Ekander.

Instinct® Esports Edition on lanseerattu tänään Pohjoismaissa.

Astralis is a global esports front runner with winning teams in League of Legends, Counter-Strike and FIFA. We hold rights in the premium leagues for League of Legends (LEC) and Counter-Strike (Pro League and BLAST). In 2019 Astralis was listed and is traded on Nasdaq Copenhagen.