Jokaiseen päivään ja jokaiseen seikkailuun uusi Garmin epix Pro -mallisto

Jokaiseen päivään ja jokaiseen seikkailuun uusi Garmin epix Pro -mallisto

Garmin on esitellyt tänään uuden sukupolven epix Pro -GPS-älykellot, joissa on kristallinkirkas AMOLED-näyttö, kestävä runko ja vaikuttava akunkesto. Kattavan valikoiman hyvinvoinnin seurantaominaisuuksia ja harjoitusteknologiaa sisältävien epix Pro -älykellojen akku kestää jopa 31 päivää1. Kello on saatavana kolmessa eri koossa – 42mm, 47mm ja 51mm –, joista jokaisessa on LED-taskulamppu.

“Parhaimpiin suorituksiin yltämiseen tarvitaan parhaat välineet. Meillä on ilo esitellä suorituskykyisim­män älykellomme uudet innovatiiviset ominaisuudet, joihin kuuluu mm. harjoittelutyökaluja, päivitettyjä karttoja, hyvinvoinnin seurantaominaisuuksia. Uuden epix Pro -malliston ansiosta enää ei tarvitse valita haluttujen ominaisuuksien välillä, vaan vain ranteeseen parhaiten sopiva koko.” – Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel

Uutta epix Pro -mallistossa

• Ranteeseen parhaiten istuva koko valittavissa kolmesta kokovaihtoehdosta.
  • LED-taskulampussa on säädettävä valo ja juoksutahdin mukaan vilkkuva valo, joka helpottaa pimeällä treenaamista.
  • Red Shift Mode muuttaa näytön värityksen punaiseksi, jolloin hämärään on helpompi sopeutua ja välttää unirytmin häiriöitä.
  • Kymmenet uudet, esiladatut urheilusovellukset, mm. jalkapallo, koripallo, mailalajit, ratsastus, jne. auttavat pysymään aktiivisena.
  • Edistykselliset harjoitteluominaisuudet hill score ja endurance score antavat paremman kuvan kuntotasosta.
  • Edessä reitillä -toimintoa käyttävät juoksijat näkevät valikoidut kohdepisteet (POI), kuten juottopisteet, peittokuvana kartalla kilpailun aikana.
  • Optimoitu sykeanturi on suunniteltu tarjoamaan optimoitua suoritustietoa kaikissa lajeissa.
  • Uusien säätiedot sisältävien kartan peittokuvien avulla on helpompi seurata sääolosuhteiden muutoksia.
  • Korkeusvarjostus auttaa hahmottamaan topografiset kartat nopeasti.

Kestävästi muotoiltu

epix Pro -älykellot on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön vuorokauden ympäri. Kestävään, urheilulliseen muotoiluun on yhdistetty korkealaatuisia materiaaleja, kuten safiirilasi ja titaani. Kaikissa malleissa on kirkas AMOLED-värinäyttö. Responsiivisen kosketusnäytön lisäksi kelloa voi käyttää perinteisellä 5-painikerjärjestelmällä, jolla pääsee nopeasti karttoihin, suoritustietoihin, älykkäisiin ilmoituksiin, jne. epix Pro -älykellojen yhteensopivuus erilaisten metalli-, nahka-, nailon- ja silikonirannekkeiden (QuickFit) kanssa takaa, että kello sopii yhtä lailla johtoryhmän kokoushuoneeseen kuin kuntosalille. Asiakkailla on lisäksi mahdollisuus suunnitella oma epix Pro -mallinsa yhdistelemällä rannekkeita ja kellonkehiä Your Watch, Your Way -palvelussa garmin.fi-sivustolla.

Kaikkiin harrastuksiin

epix Pro tuottaa dataa moniin lajeihin esiladattujen urheilusovellusten avulla, joihin kuuluvat mm. uutuutena joukkuelajit, kuten jalkapallo, baseball ja softball. Niin salilla kuin kotitreenissäkin epix Pro seuraa suoritusta eri lajeissa, esim. voimaharjoittelu, sykettä nostava treeni, sisäsoutu, stepperi, jooga ja HIIT-harjoitukset. Kellossa on myös animoidut harjoitukset sykkeen nostoon, voimaharjoitte­luun, joogaan ja pilatekseen. Ulkona liikuttaessa kellolla voi seurata mm. vaellusta, maastopyöräi­lyä, laskettelua, lumilautailua, lainelautailua ja koskenlaskua.

Tarkoitettu käytettäväksi vuorokauden ympäri

Jatkuvaan käyttöön tarkoitetuissa epix Pro Series -älykelloissa on edistykselliset hyvinvoinnin ja terveyden seurantaominaisuudet sekä laaja valikoima yhteydenpitoa helpottavia älyominaisuuksia. Kelloissa on rannesykeanturi, Pulse Ox -anturi2, Body Battery-energiatason seuranta, jet lag -avustin, edistyk­sellinen unen seuranta ja unenlaadun pisteytys, jne. Kelloon voi luoda mukautetun aamuraportin, joka näyttää heti heräämisen jälkeen unta ja harjoittelua koskevan yhteenvedon, sykevälivaihtelun, jne.

Lisäksi epix Pro -älykelloissa on suuri määrä yhteysominaisuuksia, joihin kuuluvat älykkäät ilmoitukset, musiikin lataus laitteeseen Spotify®-, Deezer- tai Amazon Music -suoratoistopalveluista (maksullinen tilaus vaaditaan), tapahtumien rekisteröinti, avustus ja LiveTrack3 sekä Garmin Pay -lähimaksu4.

Valmiina kilpailuun

epix Pro on hyödyllinen väline treenattaessa 5 km tai pidemmille juoksumatkoille. Joka aamu kello näyttää harjoitteluvalmiutta koskevan pisteytyksen, jonka perusteella on helppo päättää, kannattaako tänään treenata tosissaan vai ottaa rennommin. Kattavat harjoittelutiedot, kuten VO2 max, harjoitus­rasitus, harjoittelun tila, jne. auttavat arvioimaan kokonaisvaltaista suorituskykyä. Kilpailuun valmistautuessa voi hyödyntää maksutonta Garmin Coach -toimintoa, joka valmentaa 5 km, 10 km ja puolimaratonmatkoille. Kisawidget tarjoaa harjoitteluvinkkejä, loppuaikaennusteita ja henkilökohtaisia päivittäisiä harjoitusehdotuksia viikoksi kerrallaan. Pitkän matkan juoksua varten epix Prossa on laaja valikoima harjoitteluominaisuuksia, mm. PacePro, ClimbPro, real-time stamina ja juoksuteho rannelaitteella.

Helppoa navigointia

epix Pro -malliston korkealuokkaiset karttaominaisuudet auttavat pysymään reitillä. SatIQ™ -teknologia ja satelliittisignaalien vastaanotto useilla taajuuksilla yhdistettynä useisiin maailmanlaajuisiin satelliitti­navigointijärjestelmiin parantavat sijaintitarkkuutta haastavissa ympäristöissä optimoiden samalla akun kestoa. epix Pro Sapphire Edition -malleihin on saatavissa esiladatut TopoActive -kartat useilta mantereilta. Ennen lähtöä Garmin Connect™ -palvelussa voi luoda oman reitin tai valita olemassa olevan reitin ja synkronoida sen saumattomasti älykelloon. epix Pro -älykellolla voi luoda rengasreitin paikallisten suosimia reittejä pitkin Trendline™-suosituimmuusreitityksen avulla. Kirkas AMOLED-näyttö korostaa näytöllä näkyviä tietoja niin, että jokainen yksityiskohta on selkeä ja kartan tulkinta helppoa.

Saatavissa olevat epix Pro -älykellomallit: epix Pro – 42 mm, epix Pro – 47mm ja epix Pro – 51mm. Valittavissa vakio- tai Sapphire Edition -malli. Suositushinnat alkaen 979,00 euroa. Saatavuus Q2/2023.

Lisätietoja: https://www.garmin.fi

1 epix Pro 51 mm akunkesto älykellotilassa.

2 Tämä ei ole lääkinnällinen laite eikä sitä ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaan; lisätiedot: Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole käytettävissä kaikissa maissa.

3 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätietoja:Garmin.com/ble. Turvallisuus- ja seurantatoiminnon vaatimukset ja rajoitukset: Garmin.com/safety.

4 Tarkista tuetut maat, maksujärjestelmät ja pankit.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/